פי 2 יותר אפליקציה

ע״י

אפל מגדילה את הגודל המכסימלי של אפליקציות ומשחקים באפסטור, כיצד הדבר ישפיע על קהילת המשחקים ועל המשתמשים?

 

 

App Store

בימים האחרונים פרסמה הודעה רשמית לקהילת המפתחים שלה, לפיה החברה מגדילה את הנפח המקסימלי של אפליקציות ומשחקים שניתן להעלות לאפסטור מנפח מכסימלי של כ- 2GB לנפח מכסימלי כפול בגודלו – 4GB. מדובר בפעם הראשונה מאז השקת האפסטור שאפל מגדילה את הנפח המכסימלי של אפליקציות ומשחקים כשבכך החברה מאפשרת לקהילת המפתחים שלה ובעיקר למפתחי המשחקים להציג משחקים מורכבים יותר וארוכים יותר. למעשה הכפלת הגודל המכסימלי יאפשר למפתחי משחקים שעד כה נמנעו מלהציג את התכנים שלהם באפסטור, לבחון את הפלטפורמה הניידת של אפל. דוגמא לכך הוא המשחק Final Fantasy VII הפופולרי שהושק בשנת 2013 ולאור נפחו הגדול חברת Square Enix שפיתחה אותו כלל לא שקלה להציג אותו או גרסה מצומצמת שלו באפסטור. בהודעה שלה אפל ציינה שהדבר יאפשר למפתחי המשחקים להציג יותר תכני מדיה וכן חווית משחק עשירה ומלאה יותר, אם כי החברה לא מתכוונת לשנות את מגבלת ההורדה דרך הרשת הסלולרית שעומדת כיום על 100MB ומסיבות די הגיוניות. מגבלת ההורדה דרך רשת הסלולר גדלה מספר פעמים מאז השקת האפסטור, בהתאם לרוחב הפס ולטכנולוגיית הסלולר העדכנית, תוך חשיבה על המשתמשים וחבילות ה- Data שלהם.

לא מעט משתמשים טענו שמגבלת ההורדה דרך רשת הסלולר כובלת את ידיהם וכי הם אלו שצריכים לקבל את ההחלטה האם להוריד את המשחק, האפליקציה או העדכון דרך רשת הסלולר או לא. אולם בפועל נראה כי מעצם העובדה שבשנים האחרונות אפל הטמיעה לתוך iOS והאפסטור אפשרות של הורדת עדכונים אוטומטית שחוסכת מהמשתמשים את הצורך להוריד ולאשר את העדכונים באופן ידני, שהרי הורדה של העדכונים עשויה בקלות לחסל את חבילת הגלישה של המשתמש, על אחת כמה וכמה מהיום, כשמשחקים ואפליקציות יכולים להגיע עד לנפח של 4GB.

צעד זה הוא צעד נוסף אותו אפל עושה כדי לחזק את המעמד של פלטפורמת iOS כפלטפורמת משחקים רצינית, והוא אינו היחיד. לאחרונה התגלה רישום פטנט של אפל עבור קונספט שהופך את לחצן הבית של האייפון, האייפד והאייפוד טאץ' לג'ויסטיק פיזי, זאת במטרה לשפר את חווית המשחק על מכשירים אלו. עד כה אפל פעלה בנושא מבחינת החומרה כשמדי שנה החברה הציגה שיפורי חומרה משמעותיים שמאפשרים יכולות מתקדמות יותר של גרפיקה וסאונד, לצד שיפורי תוכנה נרחבים ביניהם הצגת כלים לקהילת המפתחים שיאפשרו להם להציג את הביצועים הטובים ביותר על ידי גישה (כמעט) לקרביים של רכיבי העיבוד של מכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאץ' באמצעות Metal. עד כה קהילת המפתחים ניצלה לא מעט את הכלים שאפל נתנה להם לפיתוח משחקים איכותיים יותר ויותר כשבין משחקים אלו ניתן למנות את: טרילוגיית Infinity Blade, המשחק Vainglory שהוצג באירוע ספטמבר האחרון, Asphalt 8: Airborne או Modern Combat 5: Blackout. כל אלו משחקים מרהיבים שמציגים חווית גיימינג מדהימה ועוד על מכשירי מובייל, כך שכעת שמגבלת הנפח המקסימלית של משחקים הוכפלה יהיה מעניין לראות מה יהיו התוצאות.

 

מקור: אפל
עריכה, תרגום ותוספות: natisho