מה המשתמשים אוהבים באייפון X?

ע״י

האייפון 10 (X), משנה הרבה מאוד פרדיגמות שנשמרו במכשירי האייפון בעשור האחרון, אולם למרות כל זאת נראה כי המאמצים המוקדמים דווקא אוהבים את השינויים.

 

 

iPhone X

במבט חטוף האייפון 10 (X), נראה כמו כל מכשיר אייפון רגיל, עד לפחות ששמים לב למערך המצלמות האנכי שלו בחלק האחורי, או בעובדה שאין למכשיר לחצן בית בחלק הקדמי. ואז כל התמונה משתנה והמכשיר זוכה לעניין מהסביבה, ולא בכדי. שהרי אחרי עשור בו מכשירי האייפון ראו שדרוגים אינקרמנטליים משנה לשנה, האייפון 10 מביא שינויים די משמעותיים למכשירי האייפון. שינויים אלו זכו לתגובות מאוד סקפטיות אפילו ממשתמשים וותיקים. Face ID לעולם לא יהיה שימושי או טוב כמו Touch ID… אפל תחזור בה, או תטמיע את Touch ID במסך בשנה הבאה, אחרי שהיא נכשלה השנה… אייפון בלי לחצן בית? אפילו סמסונג הטמיעה לחצן בית וירטואלי בתוך המסך של ליין מכשירי הגאלקסי 8 והנוט 8… ועוד. בשנים האחרונות קהל משתמשי האייפון דרש שינוי. דרש שדרוג משמעותי, והנה כשאפל סוף כל סוף מספקת אותו, פתאום יש דרישה לישן והמוכר.

מזלה של אפל שהחברה צפתה זאת ובנוסף לאייפון 10, השיקה את האייפון 8 וה- 8 פלוס, שממשיכים לשפר באופן אינקרמנטלי וללטש את סדרת מכשירי האייפון, עם העיצוב שאפל הציגה לעולם ב- 2014, עם האייפון 6 וה- 6 פלוס, לכדי שלמות. לפחות עבור עיצוב ותצורה זו.

אולם האייפון 10 דווקא כן זוכה לאהדה בקרב המאמצים המוקדמים. אלו שבחרו לראות איך אפל רואה את עתיד מכשירי האייפון, כבר בהווה, גם אם עתיד זה רחוק מלהיות מלוטש כמו ההווה אותו מייצגים מכשירי האייפון 8 וה- 8 פלוס. בדו"ח אנליטי שפרסמה חברת המחקר Strategy Analytics עולה כי המאמצים המוקדמים של האייפון 10 אוהבים את השינויים שאפל הציגה, כשבראשם נמצא מערך ה- TrueDepth שמאפשר את פיצ'ר הזיהוי הביומטרי Face ID, ואת פיצ'ר האנימוג'י (Animoji) המשעשע שהפך ללהיט היסטרי ברשתות החברתיות ובראשן טוויטר. הדבר השני הוא מסך ה- Super Retina HD המתפרש (כמעט) מקצה לקצה ומכיל בתוכו טכנולוגיות כגון: TrueTone המתאים את נקודת הלובן של המסך בהתאם לתאורת הרקע ומקל כל צפייה בכלל ובפרט על קריאה. הדבר השלישי הוא חיי הסוללה המצוינים של המכשיר, שעומדים ללא כל ספק בטענה של אפל לפיה החברה שיפרה את חיי הסוללה של האייפון 10, עם תוספת של כשעתיים בהשוואה לחיי הסוללה של מכשירי האייפון 7.

טיפ למשתמשי האייפון 10: בחרו טפט שחור (אמיתי) ואפשרו תצוגה כהה באפליקציות תומכות כדי לשפר את חיי הסוללה.

הנקודה האחרונה שזיכתה את האייפון 10 באהדהתם של המאמצים המוקדמים, קשורה יותר לאקוסיסטם ושם המותג של אפל ולאו דווקא באופן ישיר למכשיר עצמו. באותה הנשימה הדו"ח גם ציין את האיכות המצלמה, שזכתה לביקורות חיוביות מאוד והעמידה את האייפון 10 כמעט בקו אחד עם המצלמה של מכשירי הפיקסל 2 של גוגל, אם כי בעוד מה שהמצלמה של האייפון 10 (וזו של האייפון 8 פלוס) עושות בחומרה, זאת של הפיקסל 2 משיגה על ידי תוכנה. Kevin Nolan, סגן הנשיא בחברת UXIP, ציין כי האייפון 10 שדרג באופן כזה או אחר כל אחת מהחווית הבסיס בשימוש במכשירי האייפון, ובהתאם לכך המכשיר עונה על הציפיות של המאמצים המוקדמים – שהם קהל היעד האידיאלי לשינויים הגדולים שאפל הציגה במכשיר האייפון 10, אל מול מכשירי האייפון עד כה.

אולם בעוד משתמשים במדינות מערביות שמים דגש גדול יותר על החומרה והפיצ'רים, המשתמשים בסין דווקא שמים דגש משמעותי יותר על הפיצ'רים והעיצוב, כך עולה מדיווח של האנליסטית Katy Huberty מחברת Morgan Stanley, הטוענת כי האייפון 10 מגדיל את נתח השוק של מכשירי האייפון בסין, כשקצב האימוץ של המכשיר החדש גדול יותר מאלו של מכשירי האייפון 8 וה- 8 פלוס, למרות שאלו הושקו כחודש לפניו. נתונים אלו יוצרים מצב בו נתח השוק של מכשירי האייפון בסין גדל בקצב גדול מהרגיל, כאשר ליין המכשירים החדש לא רק זוכה לתאוצה בזכות משדרגים ממכשירי אייפון ישנים יותר, אלא גם בזכות גדילה של של כ- 50% בקרב סוויצ'רים שעוברים ממכשירי אנדרואיד למכשירי האייפון החדשים ובפרט למכשיר האייפון 10, על חשבון נתח השוק של יצרניות סמארטפון סיניות מקומיות כגון: שיאומי (Xiaomi), או Oppo וכמובן Huawei.

iPhone 2017 China switchers

נתונים אלו מאששים את הדיווח של האנליסט Ming-Chi Kuo מחברת KGI שציין לאחרונה כי הזמינות המשופרת של מכשירי האייפון 10, נובעים לא בגלל ביקוש נמוך למכשיר, אלא בגלל העובדה שאפל פתרה את צווארי הבקבוק בייצור הרכיבים הדרושים והמכשיר מה שמאפשר זמינות גובהה הרבה יותר מזו שאנליסטים רבים צפו, לפני תחילת המכירות של מכשירי האייפון 10. בשבועות האחרונים הזמינות של המכשירים בארה"ב ובאירופה הגיעה לכדי זמני אספקה של שבוע ופחות, אם כי בישראל נראה כי האספקה של המכשיר היא עדיין בין שבועיים לשלושה, לפחות מהמשווקות המורשות, כשנראה שאפל מעדיפה להפנות את המלאים של המכשיר לשווקים גדולים יותר כמו למשל סין, שכאמור הביקוש למכשיר הוא גדול למדי, והצפי הוא שברבעון הראשון של 2018, יהיה גל שדרוגים גדול יותר שיכלול ברובו משתמשי אייפון 6 וה- 6s לדגם החדש והעתידני.

להמשך דיון

 

מקורות: Strategy AnalyticsYahoo Finance ו- 9to5Mac
עריכה, תרגום ותוספות: natisho