אפל פותחת תוכנית תיקונים למכשירי אייפון 7 עם בעיית No Service

ע״י

אפל מכירה באופן רשמי בבעיית "אין קליטה" בדגמים מסוימים של מכשירי אייפון 7, ופותחת תוכנית תיקונים רשמית. כל הפרטים בהמשך:

 

 

iPhone 7 Intel vs Qualcomm

בספטמבר 2016, אפל החלה לחקור מקרים יוצאי דופן בהם מכשירי אייפון 7 הציגו מצב בו המכשיר ציין כי אין קליטה סלולרית "No Service", גם במצבים בהם המכשיר כן היה באזור עם קליטה, לאחר הכנסת המכשיר למצב טיסה (Airplane Mode) והוצאתו ממנה. באותו הזמן אפל הנחתה את המשתמשים שחווים זאת לאתחל את המכשיר ואם בעיית הקליטה ממשיכה, להוציא ולהכניס את כרטיס הסים ממנו. מספר משתמשים שחוו את הבעיה ציינו כי הם קיבלו מכשיר חדש באפלסטור, כשהמכשירים שלהם ככל הנראה נשלחו לבדיקה וחקירה.

כעת תוצאות החקירה מגיעים למסקנות כשאפל פתחה בתוכנית תיקונים למכשירי אייפון 7 שחווים את בעיית הקליטה המדוברת. לטענתה של אפל מדובר בקומץ מכשירים שיוצרו בין ספטמבר 2016 ופברואר 2018 (די עדכני) ונמכרו בסין, הונג-קונג, מקאו, יפן וארה"ב כאשר החברה מציינת גם את מספרי הדגמים הספציפיים והם:

  • דגמים A1660 ו- A1780 במכשירים שנמכרו בסין
  • דגם A1660 במכשירים שנמכרו ב: הונג-קונג, מקאו וארה"ב (Verzion ו/או Sprint)
  • דגם A1779 במכשירים שנמכרו ביפן

את מספר הדגם ניתן למצוא בגב המכשיר באופן הבא:

iPhone 7 repair program

אפל מציינת שהבעיה נגרמת בגלל כישלון של רכיב מסוים על הלוג'יק בורד של המכשיר, כאשר תוכנית התיקונים מאפשרת לבעלי מכשירים מהדגמים הנ"ל, לקבל תיקון בחינם או זיכוי על תיקון שנעשה על ידי אפל או משווק מורשה של החברה. אפל מציינת כי החברה תפנה לבעלי אייפונים שהמכשירים שלהם תוקנו על ידי החברה (או המשווקים המורשים) ותיידע אותם על הזיכוי עד סוף מרץ 2018 ומי שלא קיבל מייל בנושא עד לסוף מרץ מוזמן לפנות לאפל באופן עצמאי.

בשנים האחרונות אפל מצמצמת את מספר המודלים של מכשירי אייפון שנמכרים בעולם ומאגדת אותם לפחות דגמים, אולם עדיין לחברה יש דגמים שונים המתבטאים בשונויות כאלה ואחרות. כך למשל דגם A1660 של האייפון 7 שונה מדגמים אחרים של המכשיר ברכיב המודם שלו, כאשר דגם זה מכיל מודם של חברת קוואלקום, בעוד מודל A1778 מגיע עם מודל של חברת אינטל ונמכר על ידי AT&T ו- T-Mobile בארה"ב.

לאור העובדה שמדובר במכשירים שנמכרו באזורים מסוימים בעולם, התיקון זמין באזורים אלו, כך שמשתמשים שרכשו את המכשיר שלהם באחד המקומות המוזכרים וזכאי לתיקון או החלפה בהתאם לתוכנית, יצטרך ככל הנראה לשלוח את המכשיר שלו או להביא אותו באופן כזה או אחר לחנות אפלסטור מקומית. הדבר יוצר באופן די ברור בעייתיות עבור משתמשים ישראליים שרכשו את המכשירים שלהם בארה"ב או הונג-קונג, 2 יעדים שהם די פופולריים לרכישת אייפון על ידי ישראליים, הודות למחיר הנמוך יותר של המכשיר במדינות אלו ו/או העובדה שהמכשירים הללו נמכרים במדינות אלו מספר שבועות לפני שהם מתחילים להמכר בישראל.

במידה ואתם זכאים לתיקון מכשיר האייפון 7 שלכם, בהתאם לתוכנית רצוי לפנות למשווקת המורשה ואפילו לתמיכה של אפל כדי לבדוק מה ניתן לעשות.

להמשך דיון

 

מקורות: אפל ו- MacRumors
עריכה, תרגום ותוספות: natisho