אפל מתכננת על ביטס

ע״י

מכירות המוזיקה באיטיונס ממשיכות לצנוח, לצד דיווחים המציינים שאפל מתכוונת לשלב את שירות המוזיקה של ביטס באיטיונס ובעלות מוזלת יותר.

 

 

iphone-6-beats-music

כשאפל הודיעה באופן רשמי על רכישתה של ביטס, בעבור סכום של כ- 3 מיליארד דולר, אדי קיו וטים קוק ציינו שהסיבה העקרית לרכישה הייתה האהבה הגדולה של החברה למוזיקה, אהבה שהפכה לעסק משתלם עבור אפל בשנת 2001, עם השקת האייפוד הראשון והמשיכה בשנת 2003 עם השקת האיטיונסטור, שהזניקה את מכירות המוזיקה הדיגיטלית והפכה את אפל לכוח בעולם המוזיקה ואת האיטיונסטור לחנות המוזיקה הגדולה ביותר בעולם. אולם בשנים האחרונות חלה דעיכה במכירות המוזיקה, לצד צמיחה בשירותי הסטרימינג של חברות כמו פנדורה או Spotify. גם חברת ביטס, יצרנית האוזניות פתחה שירות סטרימינג בתצורת מנויים, שהוכרז על ידי רבים בתור אחד הטובים, בזכות האוצרות האנושית עליו השירות התבסס לצד שימוש באלגוריתמים מתקדמים ליצירת פלייליסטים והצעות של אמנים/דיסקים ושירים של אמנים בהתאם לטעם של המשתמש. ולכן כשאפל רכשה את ביטס הסברה הייתה שעיקר הרכישה הייתה בגין שירות המוזיקה, אותו הגדירו קיו וקוק כשירות המוזיקה הראשון שפותח כהלכה.

בימים האחרונים הוול סטריט ג'ורנל דיווח שלפי מקורותיו, מכירות המוזיקה של איטיונס המשיכו במגמת הירידה הכללית כעד כה בשנת 2014 המכירות ירדו בכ- 13% ברחבי העולם, כשבהשוואה למכירות של השנה שעברה מדובר בירידה של כמעט 6%. נתונים אלו מחזקים באופן כללי ובאפל בפרט את הסיבות לרכישת ביטס. הדיווח של הג'ורנל גם מציין שכחלק מהדיווחים שנשמעו לאחרונה, אפל מתכוונת לעשות שינוי במותג המוזיקה של ביטס ולהטמיע אותו בצורה כזו או אחרת באיטיונס. שמועות אלו שהתעופפו לאחרונה ברשת החלו בתור שמועה על כוונתה של אפל לסגור את שירות המוזיקה של ביטס, אולם בהמשך הם הפכו לשמועות לגבי רצונה של אפל למתג מחדש את השירות ולהשיק אותו מחדש באזור חודש פברואר 2015.

האתר Re/Code מוסיף ומגלה שכחלק מהמיתוג מחדש של מותג המוזיקה של ביטס והטמעתו האפשרית לתוך האקוסיסטם של איטיונס הלכה למעשה, בכירי החברה רוצים להוריד את מחיר המנוי של שירות המוזיקה, שנכון להיום עומד על כ- 10$ לחודש. הדיווח מציין שהלקוחות הטובים של איטיונס מוציאים בשנה ממוצע כ- 60$, שהם כ- 5$ בחודש. ולכן אפל מעוניינת לשמר את הרווחיות הנוכחית שלה משירותי המוזיקה ובהתאם לכך היא המחיר עליו החברה חושבת הוא 5$ בחודש. סכום זה כאמור גם ישמר את הרווחיות הנוכחית של אפל ממכירות המוזיקה וגם אולי יגדיל אותה, כאשר הוא עשוי למשוך יותר משתמשים לשירות המוזיקה שהוא ללא כל ספק אחד הטובים בשוק כיום, הן מבחינת היצע המוזיקה שהוא מציע, היצע שצפוי רק לגדול בזכות הוותק והיצע תכני המוזיקה של האיטיונסטור, לצד האוצרות האנושית המעולה של השירות שעשוי אף הוא להשתפר בזכות המשאבים והרוח הגבית שאפל יכולה להשקיע.

אין ספק שיהיה מעניין לראות מה אפל תעשה עם שירות המוזיקה הכבר מצוין ואיך ההצהרה של אפל שאפל ביחד עם ביטס יוכלו לעשות דברים מדהימים, תתממש במבחן הזמן.

 

מקורות: הוול סטריט ג'ורנל ו- Re/Code
עריכה, תרגום ותוספות: natisho