האייפון 6 מביא לשיא הורדות באפסטור

ע״י

היקפי המכירות של מכשירי האייפון 6, דוחפים את היקף ההורדות והרכישות באפסטור לשיא חדש בעוד אחוזי האימוץ של iOS 8 משתפרים.

 

 

iPhone 6 and Appstore

קשה מאוד להתווכח עם ההצלחה של מכשירי האייפון 6, שנצנים לכך נראו עוד בסוף השבוע הראשון למכירת המכשירים, עם היקף של 10 מיליון מכשירים שנמכרו ובכך שברו את השיא הקודם אותו החזיק מכשיר האייפון 5s. מאז נראה שהביקוש למכשירי האייפון החדשים לא דועך כאשר בסין לבדה דווח על היקף מכירות של כ- 20 מיליון מכשירים, בהזמנות המוקדמות ובימים הראשונים של המכירה. למעשה יותר מחודשיים מאז השקתם הרשמית, נראה כי הזמינות של המכשירים השתפרה אך במעט כאשר במקביל מגיעים דיווחים שאפל פועלת בשיא המרץ אל מול שותפותיה לייצור המכשירים במזרח, כדי לשפר את היקפי הייצור של המכשירים, כשזמני האספקה עדיין עומדים על מספר ימים עבור דגמי האייפון 6 ועל מספר שבועות עבור דגמי האייפון 6 פלוס. חוסר הזמינות הזה משתקף גם לארצנו הקטנה כאשר עבור דגם של מכשיר אייפון 6 תצטרכו לחכות בממוצע כ- 5 ימים, בעוד עבור דגם של אייפון 6 פלוס תצטרכו לחכות מספר שבועות, כאשר נראה שאף ספקית סלולר ו/או משווקת לא מחזיקה את המכשירים במלאי וכל פאבלט שמיוצר מגיע ישירות ללקוח.

מה שכן הפופולריות העצומה של מכשירי האייפון החדשים לא משפיעה רק על היקפי המכירות עצמן אלא על כל האקוסיסטם של אפל כולו, דבר שמתבטא בצורה ברורה בדו"ח חדש שפורסם על ידי חברת השיווק במובייל Fiksu, שציינה כי לפי הנתונים שלה היקפי הורדת האפליקציות במהלך חודש אוקטובר האחרון הגיעו לשיא של כל הזמנים, עם הורדות של כמעט 8 מיליון אפליקציות (7.8 ליתר דיוק), המהווים גידול של כ- 42% מהיקף הורדות האפליקציות באפסטור במהלך חודש ספטמבר, וצמיחה של כ- 39% בהשוואה לחודש אוקטובר של השנה שעברה. היקפי הורדות אלו התבטאו בעיקר בהורדות של 200 האפליקציות הפופולריות ביותר באפסטור. נתונים אלו מגלים כי היקפי השדרוג של משתמשי אייפון קיימים למכשירי האייפון החדשים הם גבוהים במיוחד, כשמה שמעיד על כך הוא הירידה הקלה ב- CPLU שהיא העלות פר לקוח נאמן, בהשוואה לזו של חודש ספטמבר, כשהמשמעות היא שמשדרגים רבים ששדרגו את מכשירי האייפון הישנים שלהם למכשירי האייפון 6, הורידו מחדש את האפליקציות האהובות עליהם, מה שלא מגדיל את הרווח כפי שהוא מוצג בעת רכישה של אפליקציות חדשות.

Fiksu Appstore

ההשפעה של מכירות מכשירי האייפון על האקוסיסטם של אפל, היא מעניינת למדי. כשאפל השיקה את האיטיונסטור בשנת 2003, הדבר נעשה כדי לקדם את המכירות של נגני האייפוד של החברה, דבר שאכן התברר כהצלחה. גם השקת האפסטור נועדה לקדם את המכירות של מכשירי האייפון, זאת אחרי שבתחילת דרכו של מכשיר הסמארטפון של אפל, החברה הציעה לקהילת המפתחים לבנות אפליקציות רשת עבור המכשיר, אולם אין ספק שגם המפתחים וגם המשתמשים העדיפו אפליקציות "מקומיות" וההצלחה של האפסטור אכן דחפה את המכירות של מכשירי האייפון והפכה את הסמארטפונים להצלחה מטאורית. כעת נראה כי מערכת היחסים בין מכשירי האייפון (והאייפד) לבין האפסטור היא סימביוזית בצורה מרשימה כאשר נראה שהיקפי המכירות של מכשירי האייפון 6 דוחפים את ההצלחה של האפסטור והיקף האפליקציות הקיימות באפסטור שחצה את רף ה- 1.3 מיליון אפליקציות משפיע לא מעט על המכירות של מכשירי האייפון והשימוש בהם.

iOS 8 adoption Nov

דבר נוסף שללא כל ספק דוחף את היקפי ההורדה של אפליקציות בתקופה האחרונה, היא גרסה 8, שראתה בתחילת דרכה קצב אימוץ נמוך מהמצופה בגלל קשיים ובעיות שונות ומשונות, אולם לאחרונה קצב האימוץ של הגרסה החל להשתפר כאשר לפי אפל האימוץ של 8 חצה את 60%. גרסה 8 מביאה עימה שלל רב של יכולות ואפשרויות חדשות למפתחי האפליקציות והאפליקציות שלהם, כחלק מפיצ'ר ה- Extensions שמכיל ווידג'טים, מקלדות צד ג' ועוד דברים שהופכים את חווית השימוש באפליקציות לשונה לגמרי.

 

מקורות: fiksu ואפל
עריכה, תרגום ותוספות: natisho