היי אפל! איפה המתנות שלי?

ע״י

בשנים הקודמות בעונת החגים אפל הציגה 12 ימי מתנות דיגיטליות מחנויות האיטיונסטור והאפסטור. אבל השנה המסורת נשברת לטובת אלטרנטיבות אחרות.

 

Appl 12 days of gifts

בשנת 2008; השנה בה אפל הציגה את האפסטור, החברה החלה מנהג עבור קהל המשתמשים האנגלי שלה כשהחל מה- 26 לדצמבר ועד ה- 6 בינואר, קהל המשתמשים של אפל זכה לקבל מתנות דיגטליות בין אם מדובר בסרטים, שירים (סינגלים או מיני אלבומים), אפליקציות, ספרים ועוד, תחת השם The 12 Days of Christmas. בשנה שעברה המנהג חלחל גם לקהל המשתמשים האמריקאי תחת השם 12 Days of Gifts, כשאפל הציגה מתנות מעניינות למדי ביניהן: סינגל חי של ג'סטין טימברלייק, סינגל של Lorde, את המשחק Rayman Jungle Run, המשחק Mr Crab, הסרט "הוגו", המיני אלבום live in Hyde Park של הרולינג סטונס ועוד. כאשר המתנות גם השתנו בין החנויות השונות (אנגליה, ארה"ב, ישראל וכו'). כשכל מתנה הייתה זמינה לפרק זמן של 24 שעות. מתנות אלו ניתנו דרך אפליקציה ייעודית שאפל הציגה באפסטור כשבוע לפני התחלת חלוקת המתנות, אולם השנה ככל שחג המולד התקרב כך התברר יותר ויותר שאפל לא מתכוונת לחזור על המנהג אלא לפעול באופן שונה. למעשה איתותים בנושא החלו עוד קודם לכן, כאשר דילגה על מבצעי יום שישי השחור ועל מבצעי Cyber Monday השנה, כשבמקום לתת הנחות ברכישה של אחד מהמוצרים שלה, או לחלק כרטיסי איטיונס Gift Cards, החברה הציגה קמפיין מבריק עבור מותג (RED), שאסף כ- 20 מיליון דולר שהועברו למלחמה באיידס. מה שכן בעוד אפל החליטה לשבור את המנהג לגבי המתנות עבור המשתמשים באנגליה וארה"ב, החברה כן ממשיכה את מנהג ה- Lucky Bag ביפן, שהוא חלק מחגיגות ה- Fukubukuro בהן סוחרים מוכרים חבילות של מתנות בעלות נמוכה יותר (דומה ליום שישי השחור).

אפל החלה את מנהג ה- Lucky Bag בשנת 2005, מאז החברה מציגה כמות מצומצמת של חבילות מתנה בחנויות האפלסטור שלה ביפן, שנמכרות בעלות של כ- 300$, אם כי נראה שהן שוות כל דולר. בשנה שעברה החבילה כללה: מקבוק אייר 11 אינץ' בנפח של 128GB, את עכבר ה- Magic Mouse, אוזניות  BlueBuds X של חברת JayBird, סוללת Juice Pack powerstation mini של חברת Mophie, רמקול Pill במהדורה מוגבלת (בצבע זהב) של Beats, שרוול הגנה Power Support Air Jacket עבור המקבוק אייר וערכת המתאמים PlugBug World travel plug adapter של חברת  Twelve South, בעלות כוללת של כ- 1700$.

lucky-bag-ticket

מה שכן בעוד אפל עצמה לא מחלקת מתנות באופן ישיר, החברה כן מציגה מבצעים והנחות בחנויות המדיה הדיגיטליות שלה: איטיונסטור, iBookstore והאפסטור בהן יש לא מעט הנחות ומבצעים. חלק מהמבצעים הללו ניתן למצוא באתר App Santa שמרכז מספר לא מבוטל של הנחות, מבצעים ושאר טובין מחנויות האפסטור למק ול- iOS ובעוד באופן רשמי המבצעים היו עד ה- 26 לדצמבר, עדיין ניתן למצוא לא מעט הנחות על אפליקציות שימושיות וטובות למדי, זאת בנוסף לשלל הנחות שניתן למצוא באפסטור, כאשר מפתחים רבים מציגים את האפליקציות שלהם בהנחה לעונת החגים. כמו כן, אפל מקדמת מבצעים משמעותיים על אלבומים בחנות האיטיונסטור, כשבין מבצעים אלו ניתן למצוא אלבומים במחיר מוזל של אמנים כגון: הביטלס, AC/DC, מייקל ג'קסון, Queen, מטליקה, לד זפלין, U2, הרולינג סטונס, בוב מארלי, בוב דילן, The Doors, ה- Foo Fighters ועוד. אפל גם מקדמת את התכנים הטובים ביותר והמורדים ביותר לשנת 2014, בחנויות המדיה המקוונות שלה, זאת אחרי שהחברה הציגה לאחרונה את בחירותיה. בנוסף, אפל גם פתחה בלוג בטאמבלר, שגם בו היא מקדמת את התכנים הטובים ביותר שלה בתחום המדיה: שירים, סדרות, סרטים וספרים. אין זאת הפעם הראשונה בה אפל נעזרת בטאמבלר לקידום תכנים. בשנה שעברה אפל פתחה בקמפיין שיווקי מאסיבי עבור מכשיר ה- 5c, שכחלק ממנו החברה גם הציגה את המכשיר הצבעוני בטאמבלר וכן באתרים מקוונים אחרים, זאת בנוסף לשיווק חוצות אגרסיבי ביותר עבור המכשיר, שנערך בעיקר בארה"ב ואירופה.

screen-shot-2014-12-22-at-15-31-34

יתכן שהיקף המבצעים והמתנות לקראת עונת החגים הביאו את אפל לידי החלטה שזה מספיק ושהיא לא צריכה להשיק קמפיין מתנות נוסף, משלה. כמו כן יתכן מאוד שאפל החליטה שהיא הייתה מספיק נדיבה בתקופה האחרונה, עם קמפיין ה- (RED) והחלוקה של האלבום של U2, באירוע ספטמבר, דבר שלא התקבל בברכה על ידי כלל המשתמשים. מה שבטוח הוא שגם אם אפל בחרה להתקמצן השנה במסיבה כזו או אחרת, שהרי לא חסר במבצעים ומתנות שאקוסיסטם של החברה.

 

מקורות: מקוורלד, Cult Of Mac ו- 9to5mac
עריכה, תרגום ותוספות: natisho