מכשירי האייפון 6 על חשבונה של סמסונג

ע״י

דו"ח  חדש מגלה שמכשירי האייפון 6 צוברים תאוצה משמעותית במדינות מפתח במזרח, בעיקר על חשבונה של סמסונג.

 

 

iPhone 6 plus VS Galaxy Note 4

זמן קצר אחרי הצגת מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס, סמסונג שיחררה פרסומת עבור מכשיר ה- Note 4 הלועגת לדגמי האייפון החדשים, שהגיעו עם מסכים גדולים יותר של 4.7 אינץ' ו- 5.5 אינץ', בה מופיעות על דפדפן ה- Note 4 כתבות עם כותרות כמו: "האמת כואבת, חובבי אפל יכולים להודות לסמסונג על גדלי המסך החדשים והגדולים" ו- "אפל מבינה שסמסונג צדקה, משחררת את מכשיר האייפון 6 פלוס עם מסך בגודל 5.5 אינץ'" שפורסמו באתרים BGR ו- Android Central (בהתאמה) וכן ציוצים שפורסמו בטוויטר בעלי אופי דומה המשווים את האייפון 6 פלוס לגאלקסי Note 2 שהושק ב- 2012, או שמציינים שמכשירי ה- Note כבר הגיעו עם מסכים גדולים שכאלה מזה זמן מה. בעיקרון סמסונג צדקה. החברה הקוריאנית הייתה הראשונה להמר על מכשירי סמארטפון עם מסכים גדולים, יש שיאמרו אפילו גדולים מדי ואלמלא ליין מכשירי ה- Note שלה, מי יודע אם מכשירי הסמארטפון של היום היו מגיעים עם גדלי המסך הנוכחיים, כשהיום גודל המסך הפופולרי והנרחב ביותר מבחינת השימוש שלו, הוא גודל מסך של בין 4.7 אינץ' ל- 5.5 אינץ'. בחלק העליון יש זנב של פאבלטים עם מסכים גדולים עוד יותר, ובחלק התחתון יש עדיין לא מעט מכשירי סמארטפון עם מסכים הנעים בין 3.5 אינץ' ל- 4.5 אינץ', ברובם מכשירי אייפון ישנים יותר, שנראה כי בשנים הקרובות, יקטנו בהיקפם, אלא אם כן אפל תציג דגם של 4 אינץ' בליין האייפונים הבא שלה, זאת כשהשמועות בנושא חלוקות. האירוניה היא שלמרות שבהקנטות של סמסונג כלפי אפל בנושא גודל המסך של מכשירי האייפון 6 יש אמת, הפופולריות של מכשירי הסמארטפון החדשים של אפל באים על חשבון המכירות של מכשירי הסמארטפון של סמסונג ואפילו בשוק הבית של סמסונג – קוריאה.

דו"ח חדש שמגיע מחברת Counterpoint Research מגלה שההחלטה של אפל להגדיל (או להשוות) את גדלי המסך של מכשירי האייפון 6, משתלם לחברה מאוד בשווקים האסיאתיים הגדולים: סין, יפן וקוריאה כשמכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס מאיימים על היצרניות המקומיות יותר מתמיד. בחודש נובמבר האחרון נתח השוק של מכשירי האייפון עלה ביפן, שוק שהוא אחד החזקים שלה, לכדי 51%. זאת אחרי שהמכירות של מכשירי האנדרואיד ביפן כרסמו בנתח השוק של האייפון שצנח בשנה האחרונה אל מתחת לרף ה- 20%. הזינוק במכירות האייפון עם השקת דגמי ה- 6 וה- 6 פלוס הציבו את מכשירי האייפון במקום הראשון ביפן, כשאחריהם מגיעים המכשירים של סוני עם נתח של 17%. מכשירי האייפון החדשים עוזרים לאפל לצבור תאוצה גם בסין, אחד השווקים החשובים ביותר כיום, עם עליה של כ- 45% בנתח השוק של מכשירי האייפון שהתברג במקום השלישי בחודש נובמבר האחרון, עם נתח של 12%, המציב אותו מעל סמסונג בסין (9%) ומתחת ל- Xiaomi וללנובו הנמצאות במקום הראשון והשני עם 18% ו- 13% (בהתאמה). התחרות בשוק זה צפויה להיות אחת הקשות ביותר עבור מכשירי האייפון, במיוחד מכיוונה של Xiaomi שלאחרונה הציגה את מכשירי ה- Xiaomi Note וה- Note Pro. אולם כאמור ההפתעה הגדולה ביותר היא הזינוק של מכשירי האייפון בשוק הבית של סמסונג – קוריאה, שם מכשירי האייפון זינקו לכדי 33% מנתח השוק המקומי, תוך שהם מכפילים את נתח השוק שלהם שעמד לפני חודש נובמבר האחרון על 15% בלבד. מצב זה שם את אפל במקום השני בשוק הסמארטפונים הקוריאני, כשסמסונג נמצאת במקום הראשון עם 46% ו- LG (המקומית) במקום השלישי עם 14%.

לדברי Tom Kang, אנליסט בחברת Counterpoint Research, מדובר בתקדים יוצא דופן, כשעד כה אף יצרנית סמארטפונים מערבית לא הצליחה לרשום נתח שוק של מעל ל- 20% בשוק שנשלט בעיקר על ידי היצרניות המקומיות שלו ובראשן סמסונג. אולם כעת נראה שמכשירי האייפון החדשים משנים את מאזן הכוחות, כשבין העליה בנתח השוק של האייפון לבין הירידה בנתח השוק של סמסונג בקוריאה, שעמד קודם לכן על כ- 60%, יש חפיפה ברורה שמשמעותה שהמכירות של מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס באים על חשבון המכירות של מכשירי הסמארטפון והפאבלט של סמסונג בפרט ועל חשבונה של אנדרואיד בכלל.

Apple-Korea-Nov-2014.0

לאור העובדה שהנתונים הללו מגלים שמכשירי האייפון החדשים חוטפים נתח שוק ישיר מסמסונג ומאנדרואיד, ניתן להסתכל על הטענות לפיהם מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס לא מדברים למשתמשי האנדרואיד, כמוקדמות מדי. אפל צפויה להכריז על דו"ח ההכנסות הרבעוני שלה בשבוע הבא, אולם כבר כעת נראה שהרבעון האחרון של החברה צפוי להיות רבעון שיא מבחינת מכירות מכשירי האייפון (ואפילו המק), מה שצפוי לשנות את מאזן הכוחות עליו מדווחת Counterpoint Research עבור סוף חודש נובמבר, אפילו עוד יותר. למעשה אפילו ההערכות השמרניות ביותר, כמו זאת מוצגת מכיוונה של Katy Huberty מחברת מורגן סטנלי, גורסות שמכירות האייפון ברבעון החגים האחרון עשוי להגיע לכדי 69 מיליון מכשירים, עליה משמעותית ממכירות של 51 מיליון מכשירים ברבעון המקביל של השנה שעברה. מה שכן לטענתה של Huberty, למרות שמדובר ברבעון החזק ביותר של אפל לשנה הקלנדרית של 2015, שמבחינתה של אפל מתחילה מחודש אוקטובר, הפופולריות של מכשירי האייפון החדשים לא צפויה לדעוך גם במהלך השנה שבמהלכה צפויים אלו שבידם מכשירי אייפון 4s ומטה לשדרג את המכשירים שלהם למכשירי אייפון חדשים יותר. Huberty טוענת שמדובר במספר לא מבוטל של משתמשי אייפון שאף עשוי לעמוד על כ- 35% מכלל משתמשי האייפון הנוכחיים, כך שמדובר במחזור שדרוג משמעותי מאוד, עבור אפל.

 

מקורות: הוול סטריט ג'ורנל ו- Macrumors
עריכה, תרגום ותוספות: natisho