האייפון 6 הוא הסמארטפון הטוב ביותר לשנת 2015 (ביחד עם ה- G3)

ע״י

מכשיר האייפון 6 חולק את תואר הסמארטפון הטוב ביותר לשנת 2014, כשהשעון של אפל זוכה בפרס הזהב בתחרות iF Design.

 

 

iPhone 6 and LG G3

תערוכת המובייל השנתית שמתקרבת לסיומה בימים אלו ממש, הביאה לברצלונה שחקניות רבות בתחום המובייל שניצלו את התערוכה להציג ולהשיק את הדגמים המובילים בליין מכשירי המובייל ובראשם מכשירי סמארטפון לשנת 2015. באופן די בולט, אפל המשיכה להעדר מהתערוכה, אולם הדבר לא מנע ממכשיר האייפון 6 לזכות בפרס ה"סמארטפון הטוב ביותר לשנת 2015". אולם בצעד די יוצא דופן, ארגון ה-GSMA שאחראי על האירוע החליט השנה להעניק את התואר הנכסף ל- 2 מכשירי סמארטפון, כך שהאייפון 6 חולק את התואר שלו עם מכשיר ה- G3 של חברת LG. אין ספק שמדובר במכשירי הסמארטפון הטובים ביותר שהוצגו בשנה האחרונה, כשמכשיר האייפון 6 הציג עיצוב חדש לחלוטין וגודל מסך גדול יותר, בעוד ה- G3 עזר לחברת LG להמשיך ולראות צמיחה בתחום הסמארטפונים, בזכות עיצוב ייחודי ואיכותי לצד מפרט חומרה מרשים, שהביא את חבר השופטים לבחור בו על פני מכשירי דגל אחרים בפלטפורמת האנדרואיד כמו ה- One M8, הגאלקסי אלפא וליין הגאלקסי Note 4, מכשירי ה- Mi של Xiaomi ועוד. כמו כן ה- Moto E נבחר כמכשיר הסמארטפון הטוב ביותר בקטגוריית המכשירים הזולים (מתחת ל- 100$). טבלט ה- Surface Pro 3 נבחר כטבלט הטוב ביותר כשהוא גובר על האייפד אייר 2 וה- Moto 360 (או יותר נכון ה- 270) נבחר בתור מכשיר הטכנולוגיה הלביש הטוב ביותר.

במקביל פורום העיצוב הבינלאומי קיים את תחרות ה- iF השנתית שלו בו הוא מציג את המכשירים המעוצבים ביותר לשנה הקרובה. באופן מפתיע למדי אחד מפרסי הזהב ניתן לשעון של אפל, זאת כשהשעון עדיין לא הושק באופן רשמי וכשבוע לפני אירוע המדיה שאפל תקיים שיתמקד בעיקר בשעון. השופטים שיבחו את השילוב בין חומרים קלאסיים כמו עור ומתכת, ביחד עם טכנולוגיה חדישה שיוצרת אביזר אופנה ייחודי ונהדר המספר חווית שימוש הוליסטית. השעון של אפל זכה בניקוד גבוה בכל אספקט של עיצוב, והשופטים סיכמו את דעתם לגביו בכך שמבחינתם הוא כבר אייקון. למרות שהבחירה בשעון של אפל טרם השקתו היא די מפתיעה, באופן כללי פורום העיצוב הבינלאומי ידוע בחיבתו למוצרים של אפל, כשבמשך השנים כמעט כל אחד מהמוצרים של אפל (למעט אולי מגיני הבאמפר) זכו בפרס על העיצוב שלהם. מה שכן בניגוד למכשירי האייפון, האייפד והמק, אפל שמה דגש גדול מאוד על שיווק השעון כאביזר אופנה כשהוא כבר הספיק לככב בשער של מספר מגזיני אופנה ביניהם: Vogue (בסין ובצרפת), Self האמריקאי ו- Style הבריטי גם כדי להגדיל את ההייפ, עוד יותר, סביב השעון לפני ההשקה שלו שצפויה להתרחש בשבועות הקרובים כשבעלי עניין רבים סקרנים לראות את מידת ההצלחה של השעון של אפל, שלפי הנראה ישווה באופן כמעט מיידי לאייפון.

Apple Watch Sport edition white

הסיבה לכך הם קווי דימיון רבים בין שני המוצרים ומצב השוק ערב כניסתה של אפל אליהם. גם האייפון וגם השעון הגיעו עם חומרה מוגבלת וחיי סוללה קצרים יחסית, אל מול ממשק חדשני ואינטואיטיבי להפליא שיצר סטנדרט בתחום. מה שכן בעוד האייפון הגיע ללא אפליקציות צד ג', השעון יגיע עם SDK מוגבל בתחילת דרכו כשהאפליקציות יסתמכו באופן משמעותי על מכשיר האייפון, אם כי אפל כבר הבטיחה שבהמשך השנה היא תציג SDK מלא ועצמאי. כמו כן בניגוד לאייפון שהושק בארה"ב ובמספר מצומצם של מדינות באירופה, וכשגם במדינות אלו המכשיר נמכר באופן בלעדי דרך ספקיות סלולר נבחרות, השעון יושק באופן גלובאלי דרך חנויות האפלסטור, המשווקים המורשים ורשתות קמעונאות המוכרות תכשיטים ומוצרי יוקרה. לפי השמועות אפל מצפה להיקף מכירה של כ- 6 מיליון שעונים בגלי ההשקה הראשונים ועד לכ- 25 מיליון שעונים שימכרו בשנה הראשונה.

gartner smartphone reposrt 2014 - 1

 

gartner smartphone reposrt 2014 - 2

קשה לדעת איך השעונים יתקבלו בציבור, במיוחד לאור חיי סוללה המספיקים זמן עבודה של יום, וטווח מחירים שיחל ב- 350$ עבור דגם הספורט והניחושים לגבי איפה הטווח מסתיים הם רבים, כשיש כאלה שטוענים שדגם ה- Edition היוקרתי שעשוי מ-18 קרט זהב, יגיע אפילו לכדי 20,000$. יתכן מאוד שהשעון יהיה מוצלח, אולם גם אם כן וגם אם יש מקום להשוות בין השעון לבין האייפון יש לזכור שההשוואה צריכה להיות לתחילת דרכו של האייפון ולא למעמדו כיום. בימים האחרונים חברת גרטנר פרסמה את דו"ח המצב שלה בתחום המובייל שמאשש את הדיווחים הקודמים בנושא שציינו שברבעון האחרון של 2014, מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס הביאו את אפל לעקוף את סמסונג ולהיות יצרנית הסמארטפון הגדולה ביותר בעולם – לרבעון זה. הדו"ח של גרטנר מגלה שאפל מכרה כמעט 2 מיליון מכשירי סמארטפון יותר מסמסונג, אולם יצרנית הסלולר הקוריאנית מכרה במהלך שנת 2014 כולה יותר מ- 100 מיליון מכשירי סמארטפון.
אם ההערכות של אפל לגבי היקף המכירות של השעון יתאמתו, שהרי החברה תהיה יצרנית השעונים החכמים הגדולה בעולם, כשבמהלך שנת 2014 כולה נמכרו פחות ממליון שעונים חכמים מבוססי Android Wear, אולם נראה כי השקת השעון של אפל, רק תהיה יריית הזינוק לקטגוריה החדשה.

 

מקורות: globalmobileaward, גרטנר ו- ifdesign
עריכה, תרגום ותוספות: natisho