צולם עם האייפון 6

ע״י

באמצע תערוכת המובייל בברצלונה, אפל פותחת בקמפיין פרסום חדש שמציג תמונות מרהיבות שצולמו עם המצלמה של האייפון 6.

 

 

Shot on iPhone 6 - 1

בתערוכת המובייל בברצלונה סמסונג ו- HTC חשפו את מכשירי הדגל שלהן לשנה הקרובה כאשר הגאלקסי S6 זכה לשיפור משמעותי בעיצוב שלו לצד שדרוג חומרה מאסיבי שמסתמך הרבה על טכנולוגיית השבבים של סמסונג, בעוד ה- M9 של HTC זכה לעדכון צנוע (עד כמעט לא קיים) בגזרת העיצוב, אולם לשדרוג במפרט החומרה שלו. בעוד מדובר ב- 2 שמציגים צורת מחשבה שונה לגמרי, גם הגאלקסי S6 וגם ה- M9 זכו לעדכון משמעותי בגזרת המצלמה, כאשר המצלמה של ה- S6 מגיעה עם חיישן ברזולוציה של 16MP בעל מפתח צמצם בגודל ƒ/1.9 ומייצב תמונה אופטי, בעוד המצלמה של ה- M9 מגיעה עם חיישן ברזולוציה של 20MP בעל מפתח צמצם של ƒ/2.2 כך שבעוד ברור שיש דגש לא קטן על נושא העיצוב של המכשיר וגם על מפרט החומרה, מפרט המצלמה הוא חשוב לא פחות כשמי שסיכם זאת בצורה הטובה ביותר הוא הכתב Vlad Savov מהאתר The Verge, שציין בכתבה שלו:  “To beat the iPhone, you have to beat the iPhone’s camera” עד כמה חווית הצילום עם מכשירי האנדרואיד השונים, מתסכלת ביחס לשימוש במכשירי האייפון ועל אחת כמה וכמה במכשירי האייפון 6. ובכן כדי להוציא קצת אוויר מההשקות של סמסונג ושל HTC, אפל פתחה בקמפיין חדש הנקרא בפשטות בשם: "Shot on iPhone 6".

הקמפיין שמוצג בדף הבית של אפל, הושק גם באפסטור באזור ייעודי וגם ברחבי העולם כשאפל תלתה תמונות מהקמפיין על שלטי חוצות, תחנות תחבורה ציבורית, גורדי שחקים ובעיתונים שונים, והוא מציג תמונות מרהיבות שצולמו ברחבי העולם בשימוש במצלמת האייפון 6, אם כי אפל לא מציינת באף תמונה שמוצגת בקמפיין, האם מדובר במצלמה של האייפון 6 או שמא במצלמה של האייפון 6 פלוס שמגיעה עם חיישן אופטי לייצוב תמונות. מה שכן אפל כן מציינת איזה באיזה אפליקציות נעשה שימוש לעריכת התמונות כשהאפליקציות הבולטות ביותר הן: ®VSCO Cam, אפליקציית Snapseed אותה רכשה גוגל לפני מספר שנים והאפליקציה של אינסטגרם, אם כי יש גם לא מעט תמונות שלא נערכו כלל. בקמפיין זה אפל מדגישה את היכולות והאיכות של המצלמה של מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס שבהשוואה למכשירי הדגל החדשים של סמסונג ו- HTC מפרט החומרה של המצלמה שלהן "צנוע" יותר כשהוא מציג חיישן של 8MP בגודל 1.5 מיקרון ומפתח צמצם של ƒ/2.2, אולם לאור העובדה שהמצלמה מגיעה עם רכיב עיבוד תמונה (ISP) מהמתקדמים בתעשייה שמציג פיצ'רים שקיימים במצלמות DSLR, אפל מראה שלא צריך מפרט עוצמתי כדי להיות הטוב ביותר.

Shot on iPhone 6 - 2

קמפיין זה מגיע מספר חודשים אחרי קמפיין דומה, אם כי בהיקף קטן יותר, שאפל הציגה עבור מכשיר האייפד אייר 2, שזכה השנה לקבל מפרט מצלמה חזק יותר בניגוד לשנים הקודמות, כשנראה כי הטרנד לצלם תמונות וסרטונים עם מכשירי טבלט בכלל ועם האייפד בפרט הפך למיינסטרים (למורת רוחם של לא מעט אנשים). נושא הצילום עם מכשירי האייפון זכה לאחרונה לקידום נוסף ממקור לא צפוי, כשהפרק האחרון בסדרה Modern Family של רשת ABC שנקרא בשם Connection Lost צולם כולו עם מכשירי האייפון 6, האייפד אייר 2 ומקבוקים כשכל האינטרקציות בפרק מוצגות דרך שימוש במוצרים אלו עם אפליקציות שונות כמו FaceTime, Messages, דפדפן הספארי ועוד. בראיון שנערך עם Steve Levitan, המפיק ואחד מהיוצרים של הסדרה (האדירה) באתר BuzzFeed גילה Levitan שצילום הפרק ועריכתו לקחו כ- 3 חודשים בגלל הרצון העז של המפיקים שהפרק יהיה אמין ככל הניתן ובהתאם לכך הם השקיעו גם בפרטים הקטנים ביותר שכללו התאמה של אנימציות ופעולות על מסך המק, כתיבת חיבור אמיתי ועוד.

על פי השמועות אפל צפויה לשדרג באופן ניכר את המצלמה של מכשירי האייפון בדגם הבא שיושק ככל הנראה בסתיו הקרוב תחת השם "האייפון 6s", זאת כאשר דגם ה- s הקרוב צפוי להמשיך את מסורת ההשקות של אפל שיתמקד בעיקר בשדרוג החומרה של המכשיר וגם שדרוג מפרט המצלמה. השמועות טענו כי יתכן מאוד שאפל תבחר להציג מצלמה עם 2 עדשות, דבר שיאפשר צילום עומק ושינוי המיקוד אחרי צילום התמונה, אולם דיווח חדש מגלה שאפל לא תעשה זאת. שמועה אחרת גרסה שאפל תמשיך להשתמש בחיישן של 8MP גם במכשיר ה- 6s, אולם לאור העובדה שהדבר לא יאפשר צילום של סרטונים ברזולוציית 4k – דבר שכבר הוצג במצלמות של מכשירי סמארטפון רבים, קשה להאמין שאפל תבחר להשמיט יכולת זו, במיוחד לאור הדגש הגדול שהחברה שמה על תחום הצילום עם מכשירי האייפון, כפי שהקמפיין הנ"ל מראה. כך שבסופו של דבר לא ברור כיצד החברה תשפר את המצלמה הכבר מצוינת של מכשיר האייפון כדי להתחרות בצורה טובה עוד יותר מול המצלמות המשופרות של מכשירי הדגל של המתחרות שלה, עם הרף הנוכחי שמציב סטנדרטים גבוהים.

 

 

מקורות: אפל, buzzfeed ו- 9to5mac
עריכה, תרגום ותוספות: natisho