עד כמה הזמן שלכם יקר?

ע״י

פועלה של אפל לכיוון תחום היוקרה מתגלה במלוא הדרו באירוע המדיה, כשהחברה מציגה את המקבוק החדש, ומגלה את מחירי השעון והרצועות.

 

 

screenshot-2014-11-02-18-38-08

אמש ערכה אפל כנס אביבי במיוחד (אז מה אם אנחנו עדיין בחורף באופן רשמי) בו היא הציגה לנו את ליין המקבוקים החדש שלה, וכמובן את גולת הכותרת עליה נערמו שמועות אינסופיות – השעון שלה. אז נכון, לא היו הפתעות רבות מידיי בהכרזה הזו בעיקר לאור הצגתו של השעון (גם אם כהצצה חטופה) כבר בכנס הסתיו שערכה אפל עת השיקה את ליין האייפונים שלה (6 ו-6 פלוס), אך הפעם מגיעים הנתונים היבשים להם חיכינו כל כך.

אז מה בעצם יש לנו כאן? ובכן מדובר על שעון שמגיע בשלוש קולקציות: ספורט, רגיל ויוקרתי, המגיעים בשני גדלים שונים (לאורך כל שלושת הקולקציות), צבעים שונים וכמובן שלל רצועות צבעוניות ומעוצבות במיוחד אשר ניתנים להחלפה כאוות נפשו של המשתמש, אך עליהם נרחיב בהמשך. אמש, בשיחה שגרתית שלי עם נתי (העורך הראשי של האתר) לגביי אירוע ההכרזה, עלה נושא מעניין מאוד שככל הנראה לא רבים ישימו לב אליו. אפל ידועה כחברה שאוהבת מאוד שלמות (אפשר להגיד שהיא מהללת את השלמות עד לכדי דת של ממש), ובכיריה יודעים להתבטא באופן אשר ייצג את פועלה בצורה הנכונה ביותר. אם הינכם תוהים עד לרגע זה: ״נו, אז על מה בעצם דיברתם אם ככה?!״ – ובכן אם ננתח את כל מהלך ההכרזה של אפל אמש עד לרמת המילים המדוייקות בהן השתמשו כלל המציגים (כאשר טים קוק בראשם), נגלה כי אף לא פעם אחת הוזכרו צמד המילים ״שעון חכם״ באף וריאציה! למעשה, כלל ההתייחסות כלפי השעונים הללו היו כ-שעונים.  האם מישהו באפל שכח שמדובר על שעון חכם בסופו של דבר?

ובכן, התשובה היא – לא. אפל לא שכחו כי מדובר על שעון חכם, ולמעשה מבחינה של התייחסותה של אפל לגבי השעון, ניתן לשים לב כי ההדגשה היא כי מדובר על שעון נטו ולאו דווקא שעון חכם. במילים אחרות, ניתן להסיק כי אפל רואה ביצירה החדשה שלה כמודל לשעונים בכלל בהווה ובעתיד, ולא נכנסת לתוך נישה או הגדרות של השעונים כאלה ואחרים כדוגמאת שעוני הגיר של סמסונג, שעוני המוטו 360 של מוטורולה, וכמובן שעוני ה-Pebble. יתרה מכך, עצם הצגתה של אפל שעון מוזהב בעל 18 קראט זהב טהור אשר מגיע עם תג מחיר בהתאם (10 אלף דולרים) מראה אף יותר את הכיוון אליו אפל מכוונת – לא תחרות מול הכוחות הקיימים בשוק, אלא דווקא תחרות מול מותגי השעונים הגדולים ואף הגדולים ביותר! (רולקס, אפל כבר מאחורייך).

applewatch-1

מעבר לפונקציות המעניינות שהשעונים החדשים מביאים, ומעבר לעובדה שאלה מנסים בעצם להגדיר מחדש את המושג ״שעון יד״ בכלל ולאו דווקא שעון חכם, אחד הדברים המרתקים ביותר בהכרזה הזו מתבטא דווקא בצורת החשיבה של אפל והתפיסה שלה לגביי מיקומה בעולם המסחרי שלנו. אפל אינה פונה בדרך כלל לקהלי היעד בשוק הנמוך,מה שמתבטא במחירים של המוצרים שלה שכוללים פרימיום מסוים. אולם נראה שבשנים האחרונות אפל ממצבת את עצמה יותר ויותר בקטגוריית היוקרה. אי אפשר לדעת אם השקת האייפון 5s בצבע הזהוב, היה צעד ראשון לכיוון זה או שמא המטרה של החברה הייתה לפנות לקהל המשתמשים במזרח (ובעיקר סין). אולם אין ספק שהביקוש לדגם המוזהב של מכשירי האייפון שהתגלה גם מעבר לגבולות סין הראה לאפל ששוק היוקרה נמצא בהישג יד. ואכן בחצי השנה האחרונה פועלה של החברה לכיוון זה בא לידי ביטוי בצורה ברורה, בין אם מדובר בהצגת מחשב נייד אולטרא נייד, דק וקטן שמגיע עם מינימום של מחברים, אך עם טכנולוגיות מרשימות, מסך רטינה ו- 3 אפשרויות של צבע: אפור, כסוף ומוזהב. או בין אם מדובר בשעון המשלב טכנולוגיה ואופנה באופן שלא נראה עד כה בהיקף נרחב כשגולת הכותרת היא קולקציית ה-Apple Watch Edition אשר מגיעה עם תג מחיר שמתחיל ב-10 אלף דולר(!), סכום אשר אינו נמצא בכל כיס בדרך כלל וממצב את אפל בשורה אחת עם מותגי היוקרה לעשירים בלבד (רולקס כבר אמרנו?). אולם בעוד קולקציית ה- Edition היא זו הבולטת ביותר, למעשה כל אחד מהקולקציות הוא ייחודי, כיאה לחברת יוקרה: האלומיניום הוא לא אלומיניום רגיל, המתכת היא לא מתכת רגילה וכמובן שהזהב הוא לא זהב רגיל.

אולם מוצרים נטו, הם לא הדבר היחיד שמשקף את רצונה של אפל להכנס יותר ויותר לתחום היוקרה. רכישת ביטס – יצרנית אוזניות פרימיום שהצליחה על ידי שיווק מדהים להפוך ליצרנית אוזניות הפרימיום הגדולה ביותר ממתגת את האוזניות שלה (שרבים יטענו שהמחיר לא משקף את האיכות) כאוזניות יוקרה ואפילו מוכרת דגמים מוזהבים. הבאתם של אנג'לה אהרנדס ופול דניב לאפל נועדו לא רק לעזור לאפל לשווק ולמכור את השעון, אלא גם להביא עימם מהידע והניסיון שלהם בתחום היוקרה והאופנה.

השעון החדש והנוצץ אינו מערער רק על מותגי השעונים היוקרתיים, אלא גם על עולם האופנה בכלל. כאמור, עצם השימוש בחומרים יקרים (ואף נדירים לפעמים), תוך עיצוב תעשייתי מהטובים ביותר שרק ניתן לחשוב עליהם (ג׳וני אייב וצוות המעצבים התעשייתים אותו הוא מנהל) גורם לרעידה בשני העולמות הללו גם יחד – עולמות אשר לא אחת הולכים יד ביד. האם אפל רוצה לראות את עצמה כמותג יוקרה על ידי הבאת השעון, המקבוק, והאייפד תוך שימוש הולך וגובר בצבע הזהב-שמפניה שהחל את דרכו עוד ממכשירי האייפון 5s? בהחלט עושה רושם שהתשובה היא חיובית, ויהיה מעניין מאוד לראות איך אותו עולם יוקרה יגיב (אם בכלל) לצעד הזה. מעניין אף יותר יהיה לראות כיצד יגיבו המתחרות של אפל לצעדים הללו, והאם גם הן ינסו ללכת בעקבותיה של אפל, כפי שהן עשו בעבר או שמא יעדיפו הפעם הזו להישאר בצד? נחכה ונראה.

Gold Macbook

דוגמא נוספת המראה את השקפת המבט של אפל היא מבחר הרצועות המיועד לשעון הכולל שלל רב של רצועות צבעוניות מסוגים שונים (החל מפלסטיק, דרך עור  ואפילו כזה שמגיע עם אבזמי זהב ועד לסגסוגת פלדת האל חלד הייחודית של אפל). הרצועות ניתנות להחלפה לאורך כל הדגמים של השעונים כמו גם בשני הגדלים שלהם, כאשר עלותם של אלו תעמוד על 49 דולרים לרצועות הספורט הצבעוניות ועד למחיר של 449 דולרים לרצועות העשויות פלדת אל חלד. בנוסף לרצועות, אפל תשווק מטענים מגנטיים לשעוניה במחירים: 29 דולרים בעבור דגמי השעונים הקטנים יותר (38 מילימטרים), וכן 39 דולרים בעבור מטענים לשעונים הגדולים יותר (42 מילימטרים). כלל הרצועות והמטענים עדיין לא ניתנים להזמנה דרך אתרה של אפל, אך אלו יהיו זמינים לרכישה ביום ההשקה הרשמי של השעונים אשר יהיה ב-24 לאפריל.

השעונים צפויים להגיע לחנויות כאמור ב-24 לאפריל, אך המחירה המוקדמת שלהם תתחיל כבר ב-10 לאפריל דרך האתר של אפל. השעון יהיה זמין בגל ההשקה הראשון במדינות: ארה״ב, אוסטרליה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הונג קונג, יפן ואנגליה. המחירים של השעונים הינם:

  • 349 דולרים בעבור דגם הספורט בגודל 38 מילימטרים.
  • 399 דולרים בעבור דגם הספורט בגודל 42 מילימטרים.
  • 549 דולרים בעבור דגם הפלדת אל חלד בגודל 38 מילימטרים עם רצועת ספורט.
  • 599 דולרים בעבור דגם הפלדת אל חלד בגודל 42 מילימטרים עם רצועת ספורט.
  • 1049 דולרים בעבור דגם הפלדת אל חלד המושחר בגודל 38 מילימטרים עם רצועת פלדת אל חלד.
  • 1099 דולרים בעבור דגם הפלדת אל חלד המושחר בגודל 42 מילימטרים עם רצועת פלדת אל חלד.
  • 10000 דולרים בעבור דגם היוקרה המוזהב בגודל 38 מילימטרים עם רצועת ספורט.
  • 17000 דולרים בעבור דגם היוקרה המוזהב בגודל 38 מילימטרים עם רצועת עור אדומה.

חשוב לציין כי בדגמי הפלדת אל חלד ודגמי היוקרה המוזהבים המחירים הינם רק הקצוות בלבד (הזול ביותר והיקר ביותר) בעוד ניתן להשיג במחירי ביניים עם רצועות שונות.

Apple Warch strap

מחירי הרצועות עצמן הינם:

  • 49 דולרים לרצועות הספורט (המחיר זהה בשני הגדלים) בצבעים: שחור, שחור-אפור חלל, לבן, ורוד, כחול, ירוק.
  • 149 דולרים לרצועות הקלאסיות (המחיר זהה בשני הגדלים) בצבע שחור.
  • 149 דולרים לרצועות העור המגנטיות לשעוני ה-42 מילימטרים (בגדלים Medium ו-Large) בצבעים: אפור-אבן, חום, שחור, כחול.
  • 149 דולרים לרצועות מילאנו (פלדה מגנטית) לשעוני ה-38 ו-42 מילימטרים.
  • 249 דולרים לרצועות בעלות הסוגר המודרני לשעוני ה-38 מילימטרים (בגדלים Small, Medium ו-Large) בצבעים: חום, שחור, ורוד, כחול.
  • 499 דולרים לרצועות החוליות מתכת הן לשעוני ה-38 ו-42 מילימטרים.
מקורות: 9To5Mac ו– MacRumors
תרגום, עריכה ותוספות: ebest ו- natisho