ההכנות להשקת השעון בעיצומן

ע״י

אפל מתכוננת להשקת השעון, שמקבל אישורים רגולטוריים. במקביל נראה כי ייצור השעון נתקל בקשיים קלים כשדגם חדש עשוי להגיע עוד השנה.

 

 

Apple Watch

ההכנות של אפל לתחילת המכירות המוקדמות של השעון, שיחלו בעוד כ- 3 שבועות, ולהשקה הרשמית שתתרחש ב- 24 לאפריל, נמצאות בעיצומן. כשהיום מספר אתרי טכנולוגיה שמו לב לכך שאפל עדכנה את דפי המידע המקוונים של השעון, תוך כדי שהיא מסירה את הכיתוב שמציין כי השעון עדיין לא אושר על ידי ה- FCC (וועדת התקשורת הפדרלית) האמריקאי וכי מכירת השעון או השכרתו, ללא אישור שכזה הם אסורים. משמעות הדבר היא שהשעון קיבל את האישורים הרלוונטיים בארה"ב ונראה שבשבועות הקרובים השעון יקבל אישורים דומים מוועדות התקשורת השונות ברחבי העולם, טרם השקתו שתכלול את המדינות: ארה”ב, סין, אנגליה, גרמניה, צרפת, יפן, הונג-קונג, אוסטרליה וקנדה. יתכן מאוד והאישורים הממשלתיים/פדרליים לשעון הם הסיבה לכך שאפל קיימה את אירוע המדיה בתחילת חודש מרץ, כחודש לפני תחילת המכירות המוקדמות וכחודש וחצי לפני השקתו, דבר שהעלה תמיהה רבה בקרב הבלוגוספירה.

השעון יגיע ב- 3 קולקציות שונות כשמחירו יחל ב- 349$ (לא כולל מע"מ) עבור קולקציית הספורט בתצורת ה- 38 מ"מ ויסתיים בתג מחיר של 17,000$ עבור קולקציית ה- Edition שלדברי קוק תגיע בהיקפים מצומצמים מאוד. דיווח של האתר Apple Insider המצוטט את האנליסט Timothy Arcuri מחברת Cowen and Company מגלה שיתכן מאוד שלא רק הזמינות של קולקציית ה- Edition תהיה מוגבלת. Arcuri טוען שלפי מקורותיו בשרשרת האספקה והייצור של אפל במזרח, יצרנית השעון של אפל – Quanta Computer, שידועה בעיקר בזכות ייצור דגמי המק, רואה קשיי ייצור ותפוקה והדבר מביא את אפל לשקול את הוספתה של פוקסקון, שותפתה הוותיקה של אפל לייצור מכשירי האייפון והאייפד. Arcuri גם טוען שמסך ה- AMOLED המתוחכם של השעון, שהוא אחד מהמרכיבים העקריים שלו, יסופק לאפל על ידי סמסונג שבשנים האחרונות צברה ניסיון רב בייצור ופיתוח מסכי AMOLED המשמשים את החברה בליין מכשירי הסמארטפון והטבלט שלה. מקורותיו של Arcuri טוענים גם שאפל עשויה להציג דגם נוסף של השעון עוד השנה. דיווח זה מאשש דיווחים קודמים שנשמעו בנושא הן על ידי האנליסט Ming-Chi Kuo, מחברת KGI Research והן מכיוון הוול סטריט ג'ורנל שציינו לאחרונה כי לפי מקורותיהם, אפל מתנסה עם חומרים נוספים עבור השעון ביניהם גם פלטינה שעשויה לגמד את המחיר הגבוה (מאוד) של קולקציית ה- Edition.

הבלוגר Abdel Ibrahim, מצא ובדק שלפי סקרים שנערכו באתרי טכנולוגיה רבים ברשת עולה כי העניין שהשעון יוצר בקרב המשתמשים השונים דומה מאוד לעניין שיצר האייפד טרם השקתו ב- 2010, כשתוצאות הסקרים לגבי רכישת השעון שנעשו באתרים כמו: BI, 9to5mac ו- CNBC מגלים שכ- 50% מנשאלי הסקר לא מתכוונים לרכוש את השעון, מספרים שדומים מאוד להיקף המשתמשים שציין כי אין בכוונתו לרכוש אייפד טרם השקת הטבלט של אפל בסקרים שנערכו באתרים כמו: Wired, Mashable ו- GigaOM. בסופו של דבר האייפד הפך להיות מכשיר הטכנולוגיה המאומץ ביותר בהיסטוריה, כשיותר מ- 225 מיליון מכשירי אייפד נמכרו בפחות מ- 5 שנים. אם ההלימה בין הביקוש לשעון לבין הביקוש לאייפד תהיה דומה במכירות ולא רק בסקרים, שהרי הביקוש לשעון צפוי להיות גדול מאוד, הרבה יותר מהמצופה כאשר עד כה הצפי למכירות השעון לפי האנלסט Kuo הוא שאפל תמכור בין 5 ל- 6 מיליון שעונים במחצית הראשונה של 2015 (כלומר בחודשיים הראשונים לחייו של השעון) ועוד כ- 10 עד 14 מיליון שעונים במחצית השניה של השנה, שיסתכמו לסך של בין 15 ל- 20 מיליון שעונים שימכרו במהלך 2015.

Apple watch sizes

בינתיים אפל פועלת לשווק את השעון בצורה נרחבת למדי, הן במישור הפיזי באמצעות פרסומות וקמפיינים במגזינים ועיתונים והן במישור המקוון ואפילו ב- iOS עצמה, כשגרסה 8.2 שהושקה לאחרונה מכילה את אפליקציית העזר של השעון באופן מובנה, המכילה מידע שיווקי ותזכורת תמידית לשעון עבור משתמשי האייפון 5 ומעלה. מאז אירוע המדיה האחרון שלה, אפל גם פרסמה מידע רב לגבי השעון שכולל מידע על המחירים, אורכי הרצועות השונות וזמינותן עם הקולקציות השונות ואפילו אפשרות לראות את הגודל האמיתי של השעון ישירות על מכשיר האייפון, דבר שניתן לעשותו דרך אפליקציית האפלסטור, בעת כניסה לאזור הייעודי של השעון, לחיצה על לחצן ה- VIEW PRICING ולאחר מכן על לחצן ה- Compare case sizes.

לאור העובדה שמדובר בקטגוריית מוצרים חדשה אליה אפל נכנסת יהיה מעניין מאוד לגלות האם יהיה מדובר בהצלחה מסחררת או שמא בהצלחה מתונה יותר ואין ספק שנושא המחיר יהיה גורם די מכריע עבור משתמשים רבים, במיוחד עבור אלו שלא משתייכים לקטגוריית המאמצים המוקדמים. כאמור מחירו ההתחלתי של השעון יחל ב- 349$ ויהיה מעניין לגלות מה יהיה מחירו כאן בארץ, בה המחירים של מכשירי טכנולוגיה רבים הוא יקר יותר מאשר בחו"ל. חלק מהסברות טוענות כי המחיר היה דומה לאסטרטגיית התמחור של מכשירי האייפון בארץ והוא יחל מעל לרף ה- 2,000 ש"ח, אולם לאור העובדה שהשעון הוא אביזר פריפריאלי לא הכרחי (כמו סמארטפון) הגיוני יותר שמחירו של השעון בארץ יהיה דומה יותר לאסטרטגיית התמחור של מכשירי האייפד שמחירם ההתחלתי קרוב למחירם בארה"ב, מה שאומר שמחירו של השעון בארץ יהיה זול יותר (בכמה מאות שקלים בודדים) מרף ה- 2,000 ש"ח.

אתם מוזמנים לציין בתגובות האם אתם משתייכים לרוב הטוען שהוא לא ירכוש את השעון, או שמא לאותם ה- 40% שירכשו את השעון של אפל ואם כן באיזה דגם תבחרו.

 

מקורות: watchaware, AppleInsider ו- 9to5mac
עריכה, תרגום ותוספות: natisho