מיליון שעונים

ע״י

ההערכות לפיהן אפל מכרה כמיליון שעונים (בארה"ב בלבד) בסופ"ש המכירה המוקדמת של השעון, הופכת את אפל למובילת הקטגוריה באופן מוחץ.

 

 

Apple Watch trio

בסוף השבוע האחרון אפל פתחה באופן רשמי את המכירות המוקדמות לשעון, כשבמקביל החברה החלה להציג את המכשיר בחנויות האפלסטור שלה, במדינות: ארה”ב, קנדה, סין, אוסטרליה, צרפת, גרמניה, אנגליה, הונג-קונג ויפן שיזכו לקבל את המכשיר באופן רשמי עם השקתו ב- 24 לאפריל, בגל ההשקה הראשון. באופן מפתיע נראה כי הסקרנות של הצרכנים לגבי השעון הייתה גדולה מהמצופה, כשתוך זמן קצר למדי המלאי המוקדם של השעון אזל לחלוטין, והמזמינים החלו לראות כיצד השעונים שהם הזמינו החלו לנדוד לכיוון חודשי הקיץ ואפילו עד לחודש אוגוסט, במקרה של קולקציית ה- Edition שאזלה לחלוטין תוך כשעה בסין. מי שנהנה מהמראה של הלקוחות הוא טים קוק, המנכ"ל של אפל, שנצפה באפלסטור בפאלו אלטו שחודשה לאחרונה, כשהוא מתרועע עם הלקוחות ואפילו זכה להפגש עם Jim Dalrymple מהאתר The Loop ועם Rene Ritchie מהאתר iMore שנכחו במקום. כתב רשת CNBC צילם את הביקור הלא כל כך מפתיע של קוק, שממשיך במסורת שלו ושל קודמו בתפקיד לבקר בחנויות החברה ביום ההשקה הראשון של מוצרים ו/או דגמים חדשים שהחברה מציגה. קוק התראיין בפני CNBC וציין שבבוקר פתיחת המכירות המוקדמות הוא קיבל דיווחים מצוינים מהמדינות בהן המכירות המוקדמות של המכשיר החלו ושהן היו מצוינות, וכן גם הביקורות של המשתמשים.

אפל לא ציינה עד כה את היקף המכירות המוקדמות של השעון, ויתכן מאוד שגם לא תעשה זאת. בדו"ח ההכנסות הרבעוני האחרון לשנת 2014 החברה ציינה שהיא לא תפרט את היקף המכירות של השעון, לפחות לעת עתה, אלא תאגד את נתוני המכירה שלו ביחד עם מוצרים אחרים ביניהם: האפל TV, האוזניות של ביטס, נגני האייפוד ושאר מוצרים שהחברה מוכרת שלא מהווים את עמודי התווך של הכנסותיה. בהתאם לכך סביר להניח שלא נראה דיווח מספרי לגבי המכירות המוקדמות של השעון בסופ"ש האחרון. אולם לפי ההערכה של חברת Slice Intelligence עולה שאפל מכרה כמיליון שעונים, בארה"ב בלבד ב- 10 לאפריל ולאור העובדה שהשוק האמריקאי הוא (נכון לעכשיו) השוק הגדול ביותר של אפל, כשאחריו ובמרחק לא גדול נמצאת סין, ניתן להעריך שהיקף השעונים שנמכר בסין הוא די דומה, כשאל מספרים אלו יש להוסיף גם את השעונים שנמכרו באוסטרליה, קנדה, יפן, אירופה (גרמניה, אנגליה וצרפת) ועוד מדינות שלבטח הוסיפו יחדיו מכירות שהיקף של עוד כמה מליונים בודדים. מספרים אלו בכלל ובפרט אלו של נתוני המכירה של השעון בארה"ב, מגלים שהשעון של אפל נמכר בסופ"ש המכירות המוקדמות שלו בהיקף גדול יותר מזה של כל שעוני ה- Android Wear במהלך שנת 2014 יחדיו (!) וכי השקת השעון הפכה את אפל למובילת הקטגוריה ובהפרש ניכר מהמתחרות שלה בשוק זה, שבשנתיים האחרונות זכה לעניין הולך וגובר מצד יצרניות החומרה והטכנולוגיה השונות, ובחודשים האחרונים גם מצד יצרניות השעונים השוויצריות.

הדיווח של Slice מסתמך על כ- 10,000 צרכנים אמריקאים שהסכימו שהחברה תנטר את הקבלות הדיגיטליות שהם קיבלו ועל פיו נראה כי שכמעט שני שליש מהצרכנים שהזמינו את השעון, בחרו בקולקציית הספורט, זאת בהתאם להמלצות של הביקורות המוקדמות של השעון. יחס דומה נמדד לגבי גודל השעון כשכ- 70% הזמינו את השעון בגודל ה- 42 מילימטר, כך שנראה כי המכשיר הפופולרי ביותר היה מקולקציית הספורט בגודל 42 מילימטר, כשמבין קולקציה זו בלט דגם הגרפיט שהיווה גם כ- 40% מכלל המכירות המוקדמות של השעון בארה"ב, כשאחריו הגיע עם 34% קולקציית המתכת בצבע המבריק, במקום השלישי קולקציית הספורט הכסופה עם 23% ובמקום הרביעי עם 3% בלבד קולקציית המתכת בצבע הגרפיט. הדיווח לא ציין מידע לגבי המכירות של קולקציית ה- Edition, שכאמור לא ראתה ביקוש רב בארה"ב, אם כי בסין הדברים היו שונים למדי. בסופו של דבר נראה כי המשתמש הממוצע רכש כ- 1.3 שעונים ושילם בממוצע כ- 510$, כשהמחיר הממוצע עבור אלו שבחרו בקולקציית הספורט היה 384$ ואילו המחיר הממוצע עבור אלו שבחרו בקולקציית המתכת היה כ-710$. האתר גם הציג את החלוקה של הרצועות השונות שנבחרו על ידי הצרכנים כשרצועת הספורט השחורה הייתה הפופולרית ביותר (בהתאמה לדגם הפופולרי ביותר), כשאחריה הגיעה רצועת ה- Milanese Loop בעלת המראה היוקרתי יותר, שנמכרת בסכום של כ- 150$, מחיר שהוא יחסית נמוך עבור רצועה זו שזכתה לביקורות די מחמיאות.

Watch bands pre sale

לא ברור מתי השעון של אפל יגיע למדינות נוספות בכלל ולישראל בפרט, או מה יהיה תג המחיר שלו בארץ.

 

מקור: Quartz
עריכה, תרגום ותוספות: natisho