האייפון 6 פלוס מהווה חצי ממכירות הפאבלטים

ע״י

מכשירי האייפון 6 ממשיכים לשנות את שוק הסמארטפונים כאשר הביקוש לאייפון 6 פלוס מהווה כמעט 50% משוק הפאבלטים, כשבמקביל שליש מרוכשי האייפון באירופה הם משתמשי אנדרואיד לשעבר.

 

 

iPhone 6 Bigger than bigger

אחרי שכמעט כל יצרניות הסמארטפון הגדולות הציגו את דו"חות ההכנסות הרבעוניים שלהם והציגו את נתוני המכירות שלהם, ניתן לקבל תמונה רחבה יותר על המתרחש בשוק הסמארטפונים והסלולר בסיום הרבעון הראשון של 2015, והתוצאה היא מעניינת למדי. הדבר הראשון והברור למדי הוא שסמסונג החזירה לעצמה את התואר: יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם, כשברבעון הראשון של 2015 החברה מכרה יותר מ- 80 מיליון מכשירי סמארטפון, בעוד אפל מכרה למעלה מ- 60 מיליון מכשירי אייפון. למרות ההפרש המשמעותי בין השתיים, נתוני המכירות של סמסונג מציגים ירידה של יותר מ- 20% בהשוואה לרבעון המקביל של השנה שעברה, בעוד נתוני המכירות של אפל מציגים עליה של יותר מ- 40%. בהתאם לכך נתח השוק הגלובאלי של סמסונג יורד מ- 32% לכ- 24% בעוד נתח השוק של אפל עלה מכ- 15% לכ- 17%, כשהרחק מאחוריהן נמצאות לנובו-מוטורולה ו- Huawei. ברבעון הבא של השנה סמסונג די בטוחה שמכשיר הגאלקסי S6 המרשים שלה יעזור לחברה לשנות את מגמת המכירות שלה, אולם בינתיים עד כה ניתן לראות שמכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס יוצרים שינויים מהותיים בשוק הסמארטפון בין אם מדובר בכך שהם עוזרים להגדיל את קטגוריית הפאבלטים, או מביאים יותר משתמשי אנדרואיד לפלטפורמת האייפון מאי פעם.

חברת האנליטיקה Kantar Worldpanel ComTech הציגה לאחרונה דו"ח מקיף שהיקף המכירות של מכשירי הפאבלט, קרי מכשירי סמארטפון עם מסך של כ- 5.5 אינץ' ומעלה, גדלו כמעט פי 4 ברבעון האחרון, כשכעת מכשירים אלו מהווים כ- 21% משוק הסמארטפונים, זאת בהשוואה להיקף של כ- 6% בלבד משוק הסמארטפונים, בשנה שעברה. Kantar מציינים בדו"ח שלהם שהגורם הישיר לצמיחה זו הוא מכשיר האייפון 6 פלוס שמהווה כמעט מחצית משוק הפאבלטים, עם 44% משוק זה, כשלפי סקרים שהם ערכו נראה כי גודל המסך של מכשירי הסמארטפון מהווים שיקול די משמעותי הן בקרב משתמשי האייפון והן בקרב משתמשי האנדרואיד, כשחצי מהנשאלים ציינו שגודל המסך הוא פרמטר חשוב בבחירת מכשיר הסמארטפון שלהם.

Strategy-Analytics-Q1-2015-Vendors

 

Strategy-Analytics-Q1-2015-Market-Share

אולם מעבר לכך נראה כי המכירות המשולבות של מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס הביאו את מכשירי האייפון לגבהים חדשים, כאשר הדו"ח של Kantar מגלה שנתח השוק של מכשירי האייפון באירופה, ובפרט ב- 5 המדינות הגדולות: אנגליה (שהיא אחד מהשווקים הגדולים ביותר של אפל), גרמניה, צרפת, ספרד ואיטליה, גדל בכמעט 2% לכדי קצת יותר מ- 20%. צמיחה זו באה באופן ישיר על חשבונה של אנדרואיד, כאשר הדיווח מגלה שכשליש מאלו שרכשו מכשיר אייפון ב- 5 המדינות הגדולות באירופה, הן משתמשי אנדרואיד לשעבר. נתונים אלו מאששים את דבריו של טים קוק בדו"ח ההכנסות הרבעוני האחרון של אפל, שם ציין המנכ"ל של של אפל כי מכירות האייפון המדהימות של אפל ברבעון האחרון נבעו בעיקר מקהל גדול של "סוויצ'רים" שעברו ו/או חזרו לפלטפורמת האייפון אחרי שימוש באנדרואיד. נתונים אלו גרמו לקוק לציין שבעוד החברה צופה ירידה בהיקף המכירות של מכשירי האייפון ברבעון הקרוב, כחלק מהעונתיות של המכירות של המכשירים לקראת השקת הדגמים החדשים, החברה בטוחה שיש עדיין מקום לגדילה מאחר וחלק גדול מקהל המשתמשים (כ-80%) הנוכחי של מכשירי האייפון לא שדרגו את המכשירים שלהם, כשבמקביל לכך אפל פועלת באופן ניכר לחזר אחרי משתמשי האנדרואיד ופלטפורמות הסמארטפון המתחרות עם מבצעי טרייד אין חדשים ועוד. פעילות זו הביאה לכך שיותר מ- 11% ממשתמשי האנדרואיד נטשו את הפלטפורמה הניידת של גוגל ועברו לפלטפורמה הניידת של אפל, כשבהשוואה לכך רק 5.9% ממשתמשי האייפון נטשו לפלטפורמת האנדרואיד.

השוק האירופאי הוא לא השוק היחיד בו אפל ראתה צמיחה ברבעון האחרון, כשבאופן עקבי פועלה של החברה בשוק הסיני הציג תמורה מלאה. הדו"ח של Kantar מגלה שנתח השוק של אפל בשוק הסמארטפונים הסיני גדל מכ- 17% ברבעון הראשון של 2014 לכדי 26% ברבעון האחרון, כשנראה שמדובר ברבעון הראשון בו השוק הסיני עקף את השוק האירופאי בחשיבותו מבחינת המכירות של אפל, וכעת הוא השוק השני בגודלו עבור אפל – אחרי ארה"ב, בה נתח השוק של אנדרואיד גדל במקצת ברבעון האחרון לכדי 58.1% משוק הסמארטפונים האמריקאי, בעיקר הודות למכירות טובות של מכשירי הסמארטפון של חברת LG וההשקה של הגאלקסי S6 וה- S6 Edge.

התחרות בשוק הסמארטפונים זכתה לאתחול משמעותי השנה, כאשר נראה שיצרניות הסמארטפונים המובילות ביצעו שינויים ורענון משמעותי לליין מכשירי הסמארטפונים שלהם, בין אם מדובר באפל שהציגה דגמים גדולים יותר של מכשירי אייפון, שללא כל ספק הביאו נהירה גדולה של משתמשים לכיוון מכשירי הסמארטפון שלה, ובין אם מדובר בסמסונג שחוללה מהפך משמעותי בחטיבת הסלולר שלה, מהפך שאת פירותיו החברה צפויה לראות ברבעון הנוכחי.

 

מקורות: Kantar Worldpanel ComTech ו- macrumors
עריכה, תרגום ותוספות: natisho