iOS 9 | מידע תחבורה ציבורית ופיצ'רים חדשים לאייפדים

ע״י

דיווחים חדשים מגלים פרטים נוספים על גרסה 9, כשצפויה להביא פיצ'רים חדשים לשירות המפות וכן פיצ'רים ייעודיים למכשירי האייפד ובפרט לאייפד פלוס/פרו השמועתי.

 

 

iPad Pro iPhones

בהמשך לדיווחים של האתר 9to5mac לגבי גרסה 9 הצפויה להתגלות בעוד שבועות ספורים, האתר כעת מציין כי גרסה 9 צפויה להביא עימה חידושים לשירות המפות של אפל, בדמות מידע על תחבורה ציבורית. פיצ'ר זה היה אמור להכלל כבר בגרסה 8 של iOS, שהוצגה ב- WWDC האחרון. אולם מסיבות של בירוקרטיה פנימית, פריסה נמוכה של המידע על פני הגלובוס וחוסר אמינות, אפל החליטה בסופו של דבר לבטל את הכנסת הפיצ'ר לגרסה 8 ולהמשיך לעבוד עליו כחלק מעדכון גרסה עתידי. מאז אפל המשיכה לשפר את שירות המפות שלה וכן את מסכת הרכישות הקשורות לשירותי מיפוי ותחבורה ציבורית שהחברה החלה, לפני כשנתיים. רק לאחרונה התגלה שאפל רכשה את חברת Coherent Navigation העוסקת בתחום ה- GPS, כשהפוקוס העקרי של החברה הוא בתחום ה- iGPS, קיצור ל- High Integrity GPS, שהיא מערכת המשלבת אותות GPS גם מהלווינים הסטנדרטיים שנמצאים במסלול אמצעי סביב כדור הארץ, וגם מלווינים שנמצאים במסלול נמוך יותר המשמשים בעיקר להעברת data וקול, על ידי חברות תקשורת, אותן מייצרת ומתפעלת חברת Iridium. שילוב זה של 2 שכבות של לווינים מאפשר הגדלה משמעותית של דיוק באיכון – עד לרמה של סנטימטרים בודדים, אמינות אותות גבוהה יותר ועמידות בפני חסימת אותות. רכישה זו ממשיכה כאמור את מסכת הרכישות של אפל בתחום שכללה בין היתר את החברות/שירותים: Pin Drop ,Locationary WifiSLAM ,Hopstop ,Embark ,Broadmap ו- Spotsetter.

הדיווח של 9to5 מציין כי המידע על התחבורה הציבורית יכלול מידע על: אוטובוסים, רכבות, ורכבות תחתיות וכן פיצ'ר של תיכנון מסלול כפי שניתן לעשות כיום עם האפליקציה הישראלית Moovit, שזכתה לפופולריות רבה. כמו כן נראה כי ממשק המשתמש של האפליקציה יזכה למתיחת פנים קלה כשבתוך המפות עצמן, יהיה קל יותר למצוא תחנות אוטובוס, רכבת ורכבת תחתית כחלק מהיכולות החדשות. בפן הזה אפל עדיין מנסה להדביק את הפער מול שירות המפות של גוגל, שהוסר מ- iOS בשנת 2012, עם השקת שירות המפות העצמאי של אפל ובעוד שירות המפות של אפל השתפר בצורה ניכרת מאוד מאז השקתו, ומספר הולך וגדל של משמשים עוברים להשתמש בשירות המפות של אפל – הודות לעובדה שהוא מובנה ב- iOS, עדיין קיים פער.

Apple maps transit

הדיווח גם מציין שאפל עובדת על פרויקט של מיפוי פנים מבנים. לא ברור האם פיצ'ר זה יגיע כבר בגרסה 9 או בגרסאות אחרות אבל נראה כי מדובר בקונספט שמטרתו לעזור למשתמשים לנווט בצורה טובה יותר בתוך מבנים גדולים כמו: מבני משרדים, אטרקציות (מוזיאונים, קניונים וכו') ועוד. המקור של הדיווח מציין שאפל כבר מיפתה את הקמפוס שלה בקופטינו בשימוש עם רובוטים אוטונומיים הדומים בגודלם ובתצורתם לשואבי האבק הרובוטיים – iRobot של חברת רומבה, עליהם מוטמעים חיישני iBeacon, לצורך איסוף מידע המיפוי הפנימי של המבנה. פרויקט זה הוא בנוסף לשמועות על פרויקט נוסף בתחום המיפוי עליו אפל עובדת שיאפשר לחברה להציג פיצ'ר דומה לפיצ'ר ה- Street View של Google Maps, כשלשם כך אפל שכרה צי של רכבי מיניוואן המסתובבים ברחבי ערים בארה"ב עם חיישנים ומצלמות עליהם. עד כה לא ברור האם מדובר בפעולה שמטרתה היא פיצ'ר הדומה ל- Street View, או שמא מדובר בחלק מפרויקט הרכב החשמלי השמועתי של אפל.

דבר נוסף שעל פי הנראה גרסה 9 צפויה להביא הוא פיצ'רים חדשים וייעודיים למכשירי האייפד. בעבר האתר AppleInsider דיווח שמפתח שפנה לאפל לגבי הצעה לפיה אפל צריכה להוסיף למכשירי האייפד תמיכה בריבוי משתמשים. התשובה אותו קיבל המפתח ציינה כי אפל מודעת לבעיה ושהיא חוקרת את הנושא:

אחרי חקירה נוספת, נקבע כי מדובר בבעיה ידועה, שנבדקת כרגע על ידי המהנדסים של אפל.

כמובן שיכול מאוד להיות שמדובר בנוסח קבוע ורשמי של אפל לבאגים, אולם לאור העובדה שלא מדובר בבאג אלא בהצעה לשיפור, הדבר יצר עניין רב והעלה סברה שאפל עשויה להביא למכשירי הטבלט שלה תמיכה בריבוי משתמשים, כפי שגוגל הוסיפה לאנדרואיד לפני מספר שנים. כעת האתר 9to5mac מדווח שיתכן מאוד שגרסה 9 תביא עימה תמיכה ביכולת זו למכשירי האייפד, כאשר מספר משתמשים שונים יוכלו להשתמש באותו אייפד אם כי באופן ממודר. משמעות הדבר היא שכל משתמש שיבצע לוגאין למכשיר האייפד יכנס לפרופיל המשתמש שלו והוא יראה את האפליקציות האישיות שלו, אותו הוא התקין ולא את אלו שהתקינו משתמשים אחרים (אלא אם כן כמובן אם מספר משתמשים התקינו את אותן האפליקציות). כנ"ל לגבי מסמכים, תמונות ומדיה. למעשה פיצ'ר זה יקרב את היכולות של האייפד לאלו של המק, שכבר כולל את היכולת לנהל מספר משתמשים על אותו המחשב וגם לשפר את הביקוש של מכשירי האייפד בשוק הארגוני, בו מספר משתמשים עושים לא אחת שימוש במכשיר/ מחשב אחד. בהתאם לכך נראה כי פיצ'ר זה עשוי להתגלות לא ב- WWDC הקרוב אלא מאוחר יותר, וככל הנראה לצד הצגת מכשיר האייפד פרו/פלוס הגדול, השמועתי. הדיווח גם מגלה שאפל פועלת להציג גרסה מותאמת לטבלט המגודל, שיאפשר שימוש נוח וטוב יותר על שטח המסך הגדול יותר שצפוי לעמוד על כ- 12.9 אינץ'. בהתאם לכך מהנדסי החברה פועלים להתאים את האפליקציות המובנות, מרכזי הבקרה וההתראות וכן את השימוש בסירי לטבלט הגדול יותר.

פיצ'ר נוסף שמכשירי האייפד צפויים לקבל כחלק מגרסה 9 הוא מולטי טאסקינג מלא, שיאפשר הצגה של 2 אפליקציות שרצות במקביל על המסך, או הצגה של 2 מסכים של אותה האפליקציה זו לצד זו, למשל כמו 2 טאבים של הספארי. פיצ'ר זה גם היה צפוי להגיע כחלק מגרסה 8, כשנראה שאפל אפילו הוסיפה אותו בצורה נסתרת בתוך Xcode במהלך הבטאות של גרסה 8, אולם מסיבות לא ברורות הפיצ'ר, שכבר קיים במכשירי ה- Surface של מיקרוסופט, לא הגיע בסופו של דבר לגרסה 8. הדיווח מציין שאפל העדיפה למקד את המהנדסים שלה בפיתוח וליטוש גרסה 8 והתאמת מערכת ההפעלה למכשירי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס וכן מאמצי הפיתוח של השעון ומערכת ההפעלה שלו Watch OS. עד כה ממה שהתגלה נראה כי פיצ'ר זה יאפשר להציג את האפליקציות על: מסך מלא, חצי מסך או רבע מסך. אם כי אין זה מן הנמנע שאם ולכשהפיצ'ר הזה יוצג החלוקה תהיה מעט שונה. כמו כן הדיווח קצת מעורפל לגבי האפשרות שיכולת זו תגיע לכלל מכשירי האייפד, קרי גם למכשירי האייפד אייר והאייפד מיני בעלי המסך הקטן יותר, או שמא מדובר בפיצ'ר שיהיה בלעדי לאייפד פרו/פלוס בעל המסך הגדול יותר.

mac-fan-12-inch-ipad

עד כה השמועות סביב האייפד פרו/פלוס ציינו כי המכשיר צפוי להגיע עם עיצוב דומה לזה של מכשירי האייפד אייר 2, אם כי בתצורה גדולה יותר, עם רמקולים סטריאופוניים וכן יתכן שגם מחבר נוסף; כשלא ברור האם מדובר במחבר ברק שני או שמא מחבר USB-C, שמגיע עם פרופיל דומה לזה של מחבר הברק.

 

מקורות: Appleinsider, 9to5mac ושוב פעם 9to5mac
עריכה, תרגום ותוספות: natisho