שעון דור 2

ע״י

עם תחילת המכירות של השעון בחנויות האפלסטור מגיעות ההערכות לגבי היקף המכירות, כשבמקביל מתגלים פרטים ראשונים על הדור הבא של השעון.

 

 

Apple watch

כמובטח אפל מתחילה אט אט למכור את השעונים שלה בחנויות האפלסטור ברחבי העולם, כשעד כה רכישת השעון הייתה אפשרית אך ורק בהזמנה דרך אתר האונליין של החברה. בהתאם לכך חברת המחקר Slice Intelligence החליטה לבדוק את היקף המכירות של השעונים, כשבדו"ח המתבסס על מעקב אחר הזמנות ורכישות מקוונות דרך חשבונות אימייל,  שהיא פרסמה לאחרונה החברה מעריכה שאפל מכרה כ- 2.8 מיליון שעונים בארה"ב בלבד, מבלי לקחת בחשבון את המכירות של השעון באנגליה, אוסטרליה, קנדה, סין, יפן, צרפת, גרמניה או הונג-קונג שלפי ההערכות גסות אמורים להעלות את היקף המכירות של השעון לכדי 6-7 מיליון יחידות עד כה. הדיווח של Slice Intelligence מגלה שכ- 17% מאלו שרכשו את השעון בארה"ב, גם רכשו רצועה נוספת ועל פי בדיקה של האתר IHS עולה שמכירת הרצועות לבדן מניבה עבור אפל רווחים לא קטנים כאשר עלות הייצור של רצועות הספורט נאמד בכ- 2$ בלבד, כשהחברה מוכרת את הרצועות הללו במחיר של 49$ בחנויות שלה. כמובן חשוב לזכור שמחיר הרצועה לא כולל רק את עלות החומרים והייצור, אלא גם את עלויות השינוע, הפיתוח ועוד. מספרים אלו לגבי המכירות של השעון מגלים שאכן יש האטה מסוימת בהיקף המכירות שלו, זאת כאשר נתונים קודמים שפרסמה חברת Slice Intelligence גילו שבמהלך המכירות המוקדמות שלו, אפל מכרה כמיליון שעונים (בארה"ב בלבד) ואילו בחודש מאי האחרון היקף המכירות של השעון (שוב רק בארה"ב) הגיע לכדי 2.5 מיליון שעונים.

כמו כן נראה כי ההאטה בהיקף המכירות של השעון מגיעה זמן קצר לפני שאפל צפויה להתחיל למכור את השעון במדינות נוספות ביניהן: איטליה, מקסיקו, סינגפור, דרום קוריאה, ספרד, שוויץ וטיוואן. כשההשקה במדינות אלו צפויה בסופ"ש הקרוב.

אולם בעוד ההשקה הבינלאומית של השעון מתחילה לקרום עוד וגידים, האתר 9to5mac מדווח על התוכניות של אפל לגבי הדור הבא של השעון שעשוי להתגלות כבר במהלך 2016, אם לא לפני כן. בדיווח עולה כי הדגם הבא של השעון צפוי להביא שיפורי חומרה ופיצ'רים חדשים בדמות מצלמת FaceTime קדמית שתאפשר למשתמשים לבצע שיחות וידאו דרך השעון. מהלך זה מגיע אחרי שבמערכת ההפעלה החדשה של השעון – watchOS 2 שתושק בסתיו הקרוב – אפל תציג בשעון תמיכה לשיחות אודיו דרך FaceTime ואין זה מן הנמנע שעם הוספת מצלמת FaceTime בשעון יכולת זו תורחב גם לכלול שיחות וידאו. שיפור נוסף שלפי הדיווח יגיע בדור הבא של השעון הוא בדמות קישוריות אלחוטית מתקדמת יותר שתאפשר לשעון עצמאות גדולה יותר ותצמצם את התלות שלו באייפון. נכון להיום השעון מסוגל לבצע מספר דברים באופן אוטונומי כמו למשל: מעקב ומדידה של פעילות ספורטיבית, תשלום עם שירות התשלומים הדיגיטלי של אפל וכן השמעת מוזיקה שסונכרנה לשעון. אולם לשאר הדברים השעון מסתמך באופן נכבד על מכשיר האייפון אליו הוא מקושר.

Apple-Watch-Sport-Blue

watchOS 2 צפויה להרחיב את היכולות של השעון ונראה שבהתאם לכך אפל רוצה להציג חומרה בדמות קישוריות אלחוטית, שכאמור תצמצם את התלות באייפון. כך למשל קישוריות אלחוטית דינאמית ומתקדמת שכזו תאפשר לשעון להשתמש ב- WiFi כדי למצוא את השעון דרך פיצ'ר ה- Find My Watch ואולי גם לאפשר איכון מיקום שיתבסס על נקודות אלחוטיות, במקום על GPS. על פי הנראה הוספת הטכנולוגיה החדשה בשעון לא מדאיגה את אפל מבחינת חיי הסוללה של השעון שעבור משתמשים רבים היא משביעת רצון ואפילו עולה על הציפיות. בסקר שאפל ערכה לאחרונה בקרב משתמשי השעון עולה שרוב המשתמשים רואים חיי סוללה נפלאים, למרות החששות בנושא לפני השקת השעון, כשלקראת סוף היום רוב המשתמשים מדווחים על קיבולת סוללה של בין 30% ל- 40%. עובדה זו צפויה להביא את אפל לשמור על חיי הסוללה הנוכחיים של השעון, או לשפר אותם במקצת. אך נראה כי לחברה אין תוכניות משמעותיות להביא שיפור משמעותי בחיי הסוללה, כזה שיביא זמן שימוש של יומיים שלמים ויאפשר למשל ניטור של שינה עם השעון. רמז עבה לכך הוא פיצ'ר ה- Night Stand אותו אפל הציגה ב- WWDC שצפוי להגיע ב- watchOS 2 שרק מחזק את הטעינה היומית של השעון.

סביר להניח שעד שאפל תראה צורך בשיפור משמעותי בחיי הסוללה של השעון, החברה תמשיך לשמור על חיי הסוללה הנוכחיים שלו, כפי שהיא עשתה עד כה עם מכשיר האייפד שמאז השקתו שמר על חיי סוללה של כ- 10 שעות, דבר שעל פי הנראה הוא מספיק עבור מכשיר טבלט

המקורות של 9to5 גם מציינים שאפל חוקרת פורטפוליו של דגמים מעבר לדגמים הנוכחיים הקיימים בקולקציית הספורט, המתכת וה- Edition. באופן מעניין המקורות מציינים שאפל מתמקדת על הצגת דגמים וקולקציות חדשות שישבו בין הדגמים היקרים של קולקציית המתכת לבין דגם הכניסה של קולקציית ה- Edition, קרי הצגת שעונים בין טווחי המחיר 1,000$ לבין 10,000$. מה שכן לא ברור האם הדבר יתבטא בשעונים העשויים מחומרים שונים, רצועות נוספות או אפשרות אחרת. בעבר היו דיווחים שאפל חוקרת שימוש בחומרים אחרים כמו טיטאניום, פאלאדיום ועוד.

apple-watch-sales-us

מה שמעניין לא פחות מהשיפורים שהדגם הבא של השעון עשוי להכיל, הוא מועד ההשקה עצמו. בחודשים האחרונים צצו דיווחים שציינו שהשקת הדגם הבא של השעון עשויה להיות כבר לפני עונת החגים הקרובה, אולם הדיווח של 9to5 מציין שאפל עשויה לחכות ל- 2016 להשקת הדגם השני של השעון. בינתיים אפל ממשיכה ללטש את מערכת ההפעלה של השעון שעם watchOS 2 תביא שיפורים נרחבים לקהל המשתמשים בדגם הנוכחי של השעון, בין אם בדמות אפליקציות מקומיות, תצורות שעון חדשות ועוד. לאור ההצלחה הנרחבת של השעון והעניין הרב שהוא יוצר הן כמוצר טכנולוגי והן כאביזר אופנה אין ספק שיהיה מעניין לראות לאיזה כיוון אפל תקח את השעון והאם מוצר הקטגוריה החדש של אפל יתגלה להיות נדבך משמעותי בליין המוצרים של החברה, כזה שאולי יעפיל עם הזמן על האייפד ואולי אפילו על האייפון. מצד שני יש לקחת את הנושא בערבון מוגבל ולקטלג אותו תחת שמועות, שהרי הרבה דברים עשויים להשתנות.

 

מקורות: רויטרס ו- 9to5mac
עריכה, תרגום ותוספות: natisho