אפל צופה שה- 6s ישבור שיאי מכירות חדשים

ע״י

דיווח של הוול סטריט ג'ורנל מגלה שאפל הזמינה כ- 90 מיליון מכשירי אייפון לרבעון ההשקה, דבר המצביע שהחברה צופה שהמכשיר החדש יגיע לשיאי מכירות חדשים.

 

 

iPhone 6 colors

לא מעט אנשים בתחום הטכנולוגיה, מתקשים להאמין שמכשירי האייפון 6s יצליחו להעפיל על ההצלחה האדירה של מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס ומסיבה טובה. ברבעון ההשקה של מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס אפל מכרה 74.5 מיליון מכשירי אייפון, שיא חדש הן מבחינתה של אפל והן בתעשיית הסלולר כשמספרי המכירה הללו הפכו את אפל למלכת הסמארטפונים, עבור הרבעון האחרון של שנת 2014 תוך כדי שהיא עוברת את סמסונג. בנוסף לכך לאור העובדה שנראה כי האייפון 6s וה- 6s פלוס צפויים להגיע ללא כל שינוי חיצוני בולט, למעט הבדל קטן מאוד בעובי המכשיר מחזקים את הטענות הנ"ל. אולם באופן מעניין נראה כי באופן היסטורי מכשירי ה- s שהגיעו ללא שינוי בעיצוב, אולם עם שיפורי חומרה נמכרו במספרים גבוהים יותר מהדגמים אותם הם החליפו ונראה שמבחינתה של אפל הדבר צפוי להמשיך גם עם דגמי ה- 6s. למעשה לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל עולה שאפל הזמינה את ייצורם של בין 85 ל- 90 מיליון מכשירי אייפון לרבעון האחרון של 2015, שיהיה גם רבעון ההשקה של המכשיר וגם רבעון החגים. מדובר בהיקף האייפונים הגדול ביותר שאפל הזמינה עד כה, ונראה שהחברה מתכוננת לכך מבעוד מועד, כשכבר לאחרונה החברה החלה בייצור ההמוני של מכשירי ה- 6s כדי להגיע להיקפי המלאי הדרושים.

לאור העובדה שהשינוי המשמעותי בדגמי ה- 6s הוא בחומרה של המכשירים, שלפי הדיווח תכלול את רכיב ה- A9, זכרון RAM בנפח של 2GB ותביא את טכנולוגיית ה- Force Touch למכשירי האייפון, אפל לא צפויה לראות קשיים בייצור המרכב של מכשירי האייפון החדשים. למעשה נראה כי המכשול המשמעותי ביותר בייצור המכשיר, הוא בהטמעת החיישנים הדרושים לטכנולוגיית ה- Force Touch במכלול המסך, אולם נראה שלאפל יש כבר ניסיון בכך בין אם בשעון או בטרקפד של מחשבי המקבוק פרו והמקבוק החדש. שיפורים נוספים שדגמי האייפון 6s צפויים להכיל הם רכיב קישוריות סלולרית משופר מבית קוואלקום, רכיב NFC משופר ושיפור לחיי הסוללה של המכשיר, בין אם על ידי הכנסת סוללה גדולה יותר ו/או שימוש בארכיטקטורת ייצור רכיבים חסכונית יותר.

בהתאם לכך נראה גם כי הזמינות של מכשירי ה- 6s יהיו טובים יותר מאלו של מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס, שהיו מצומצמים מאוד במשך מספר חודשים אחרי השקתם. דבר נוסף שעשוי להמשיך את המומנטום העצום של ליין האייפונים גם עם דגמי ה- 6s, הוא מחזורי ההשקה של המשתמשים. עד כה אפל ציינה שחלק גדול מרוכשי האייפון 6 הם סוויצ'רים שעברו מפלטפורמות שונות (ובעיקר אנדרואיד), כשאפל צפויה להמשיך ולראות לא מעט משתמשי אנדרואיד שיעברו לפלטפורמה שלה, מסיבות כאלה ואחרות כמו למשל השעון ועוד. למעשה לאחרונה סקר שוק שנערך בסין, גילה שכ- 50% מקהל משתמשי הסמארטפון ציין שהסמארטפון הבא שלו יהיה אייפון, דבר שיחזק את מעמדו של האייפון בסין זאת אחרי שעם השקת מכשירי ה- 6 הפך להיות מכשיר הסמארטפון הפופולרי ביותר במדינה, על אף מחירו. לכך ניתן להוסיף את העובדה שצוינה הן על ידי אפל והן על ידי אנליסטים כי רק 20% מכלל משתמשי האייפון שדרגו בשנה האחרונה, את מכשיריהם למכשירי האייפון 6, כך שלאור אחוזי הנטישה הקטנים מאוד של משתמשי האייפון נראה כי משתמשים אלו צפויים לשדרג בשנה הקרובה את המכשירים שלהם לדגמי ה- 6s.

iPhone 6s Back

דו"ח של חברת Canaccord צופה שלמרות ההחלשות בדרישה למכשירי הסמארטפון הצפויה בשנה הקרובה, היקף המכירות של מכשירי האייפון ימשיכו להיות מרשימים, מהסיבות הנ"ל. כמו כן הדו"ח מגלה שמכשירי האייפון החדשים עזרו לאפל להגדיל את נתח השוק שלה בארה"ב לכמעט 50%, על חשבון פלטפורמות אחרות, מה שהופך את הפער בין האייפון לבין מכשירי האנדרואיד בארה"ב, לפער של אחוזים בודדים בלבד. כמו כן נראה כי בשנים האחרונות נתח השוק של פלטפורמת האנדרואיד בארה"ב לא השתנה, לעומת נתח השוק של האייפון שצמח באופן ניכר.

 

מקורות: הוול סטריט ג'ורנל ו- AppleInsider
עריכה, תרגום ותוספות: natisho