מי מפחד מהאייפון 6s?

ע״י

הפחד מהגעתו הצפויה של האייפון 6s עשוי להביא להשקה מוקדמת של הגאלקסי Note 5, כשבנוסף לכך מלחמת הפרסומות בין אפל לבין סמסונג עולה שלב.

 

 

It's not an iPhone

בשנה שעברה סמסונג הציגה בכנס ה- IFA השנתי שנערך בברלין בתחילת חודש ספטמבר, את מכשיר הפאבלט החדש – הגאלקסי Note 4. שבאופן אירוני למדי הפך מלהיות אחד ממכשירי הסמארטפון הנלעגים ביותר לאור גודלו המפלצתי, לאחד ממכשירי הדגל הפופולריים ביותר של סמסונג ולמלך מכשירי הפאבלט, קרי מכשירי הסמארטפון עם מסך של 5.5 אינץ' ומעלה, לפחות עד להשקתו של האייפון 6 פלוס בשנה שעברה. אולם למורת רוחה של סמסונג אפל הציגה את ליין האייפון 6 והאייפון 6 פלוס מספר ימים לאחר מכן, כשמכשירים אלו ובפרט ה- 6 פלוס בעל מסך ה- 5.5 אינץ' הוציאו את הרוח מהמפרשים של ה- Note 4 שהושק רק אחרי שמכשירי האייפון 6 כבר החלו להמכר, למרות שסמסונג מיהרה להשיק את הפאבלט במספר מדינות אולם ללא הצלחה יתרה. מכשירי ה- 6 וה- 6 פלוס הפכו להיות הצלחה אדירה כשהם הופכים את אפל ליצרנית הסמארטפונים הגדולה ביותר בעולם, ברבעון השקתם ודוחקים את סמסונג יותר ויותר.

השנה נראה שסמסונג לא מוכנה לתת לתרחיש זה לקרות שוב, והחברה נערכת מבעוד מועד להשקה של מכשירי האייפון 6s, שלפי השמועות וההערכות צפויה להתרחש באזור אמצע חודש ספטמבר הקרוב, כאשר לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל סמסונג מתכננת להשיק את ה- Note 5 כבר בחודש אוגוסט הקרוב, באירוע ייעודי שיערך בארה"ב כשפרטי המקום עדיין לא ידועים.

לאחרונה התגלה כי סמסונג ממשיכה לחוות קשיים בתחום הסמארטפונים, כאשר בהודעה מוקדמת לפני דו"ח ההכנסות הרבעוני שלה, החברה הזהירה על ירידה נוספת בהכנסות – זה הרבעון השביעי ברציפות. לאור העובדה שנראה כי חטיבות החומרה של סמסונג רואות בתקופה האחרונה שגשוג, הגורם לירידה זו נובע ללא כל ספק מהמכירות הדועכות של מכשירי הדגל בליין הסמארטפונים של החברה, ובפרט מכשירי הגאלקסי S6 שיצרו בחברה ציפיה רבה לשינוי בירידה בהיקף מכירות המכשירים של סמסונג. בכל אופן סמסונג ממשיכה לפרסם את מכשירי הגאלקסי S6 שלה ובפרט את הגאלקסי S6 Edge בעל המסך המעוגל בצדדיו, אל מול מכשירי האייפון 6. בפרסומות שלה סמסונג מציגה את היתרונות של מכשיר הדגל הייחודי שלה, וכך גם בפרסומת האחרונה בה החברה מתהדרת ביכולת של המכשיר להציג פרטי מידע באופן מהיר, באזור המסך המעוגל של המכשיר. פיצ'ר שמבטל את הצורך בפתיחת המכשיר לשם התעדכנות.

האירוניה הגדולה היא שלמרות שבקמפיין הפרסומי שלה, סמסונג מתמקדת במכשיר ה- S6 Edge, מדובר במכשיר שפותח בעיקר כמכשיר קונספט. כבר עם ההכרזה עליו סמסונג ציינה שה- S6 Edge יגיע במתכונת מצומצמת למדי, ומאז החברה לא הצליחה לעמוד בביקוש למכשיר שבאופן מעניין נראה שהוא עולה על הביקוש למכשיר הגאלקסי S6 ה"רגיל" שמכירותיו מדשדשות, למרות כל הביקורות המאוד חיוביות על המכשירים הסכימו פה אחד שה- S6 Edge הוא לא יותר מגימיק וכי הבחירה הטובה יותר היא בדגם הפשוט יותר. סביר להניח שהאשמה מוטלת על סמסונג שמקדמת את ה- S6 Edge בקמפיינים השיווקיים שלה, ובכך למעשה יורה לעצמה ברגל באופן כזה או אחר.

אפל מצידה לא נשארת חייבת ולאחרונה החברה שיחררה 2 פרסומות חדשות למכשירי האייפון תחת הסלוגן "אם זה לא אייפון, זה לא אייפון". כשבכך נראה שהחברה יורה חץ ישיר ליצרניות הסמארטפון שמנסות להעתיק את ליין מכשירי האייפון, בין אם בעיצוב הפיזי של המכשיר (כפי שהגאלקסי S6 עושה בצורה מסוימת), או בין אם בחווית השימוש במערכת ההפעלה שלו ובפיצ'רים השונים. הפרסומת הראשונה שוחררה תחת השם "Loved", כשהיא מציינת את שביעות הרצון הגבוהה מאוד של משתמשי האייפון שעומדת לטענתה של אפל על 99%. נתונים גבוהים אלו עומדים בקו די אחיד עם נתונים לגבי אחוזי הנטישה הקטנים של משתמשי האייפון, בהשוואה לפלטפורמת האנדרואיד. לאור העובדה שסמסונג היה יצרנית האנדרואיד המובילה אפשר לייחס חלק לא מבוטל מחוסר שביעות הרצון של משתמשי האנדרואיד ממכשיריהם אליה.

הפרסומת השניה שוחררה תחת השם "Hardware & Software", כשהיא מציינת את היתרונות של מכשירי האייפון אל מול המתחרים, בכך שאפל היא זו שמפתחת הן את החומרה, והן את התוכנה בעצמה ובכך כל אחד מהחלקים הללו מנצל את החלק השני בצורה המיטבית. בפרסומת זו אפל שמה דגש גדול על הדבר שמבדיל בינה לבין יצרניות הסמארטפון האחרות (אולי למעט מיקרוסופט וליין הלומיה הנוכחי), והוא כאמור האינטגרציה ההדוקה במכשירי האייפון בפרט והמובייל שלה בכלל. יש לציין שליין הפרסומות החדש מחליף את זה עימו אפל השיקה את מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס, בהם השתתפו ג'ימי פאלון וג'סטין טימברלייק שתרמו את קולותיהם לפרסומות המשעשעות.

הדיווח של הג'ורנל לגבי החלטתה של סמסונג להקדים את ההשקה של ה- Note 5, מגיעה זמן קצר אחרי דיווחים שמגלים כי אפל מצפה לשבור שיאי מכירות חדשים עם ההשקה של ה- 6s, כשלפי מקורות בשרשרת האספקה והייצור של אפל, החברה ביצעה הזמנות ייצור בהיקף של בין 85 ל- 90 מיליון מכשירי אייפון 6s עבור רבעון ההשקה של המכשיר. כמות עצומה זו של מכשירים, שבניגוד להשקה של ליין האייפון 6 – צפויים להיות גם בזמינות טובה יותר, מלחיצים את סמסונג ומסיבה טובה, כשנראה כי ענקית הסמארטפונים הקוריאנית ממשיכה להלחץ הן מלמטה על ידי יצרניות הסמארטפון הסיניות, והן מלמעלה על ידי אפל שנוגסת במכירות של מכשירי הדגל של החברה הקוריאנית, ועם האייפון 6 פלוס גם במכירות של מכשירי הפאבלט.

 

מקורות: הוול סטריט ג'ורנל ואפל
עריכה, תרגום ותוספות: natisho