האייפון 6s | אופטימיות זהירה

ע״י

בעוד אפל צופה שהמכירות של מכשירי האייפון 6s ישברו שיאים, יש הסוברים שהפיצ'רים החדשים לא יביאו לנהירה גדולה והמכירות עשויות לדשדש ואפילו לצנוח.

 

 

iPhone 6 lineup

לפיל שילר, סגן הנשיא הבכיר לשיווק בינלאומי באפל, יש נוסחה לפיה כל מכשיר אייפון שמושק מצליח לעבור במכירות שלו את המכירות הנצברות של כל מכשירי האייפון שקדמו לו. לדוגמא האייפון 6 והאייפון 6 פלוס נמכרו בהיקף שהשתווה למכירות של מכשירי האייפון 5s, 5c, האייפון 5, האייפון 4s, האייפון 4, האייפון 3Gs, האייפון 3 והאייפון הראשון יחדיו. עד כה הנוסחה של שילר התבררה כנכונה ובהתאם לכך נראה שאפל מתכוננת לכך שהמכירות של מכשירי האייפון 6s וה- 6s פלוס יהיו גדולים יותר מהמכירות של מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס וגם מאלו של כלל מכשירי האייפון שקדמו להם יחדיו, זאת כאשר לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל אפל הזמינה משותפותיה לייצור מכשירי האייפון כ- 90 מיליון מכשירי אייפון 6s ו- 6s פלוס לרבעון ההשקה של המכשירים, שהוא גם רבעון החגים. מספר זה גדול הרבה יותר מהיקף מכשירי האייפון שאפל מכרה ברבעון ההשקה/חגים של מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס שעומד על כ- 74.5 מיליון מכשירים, כך שקל לראות שהחברה פועלת בהתאם ל"נוסחה" של שילר.

אולם יש הסוברים שאפל עשויה להתאכזב קשות. הראשון הוא האנליסט Ming-Chi Kuo הידוע מחברת KGI, שפרסמה לאחרונה מזכר לקהל המשקיעים שלה בו החברה מנמיכה את הציפיות שלה מהמכירות של מכשירי האייפון 6s וה- 6s פלוס וציינה שהיא צופה שברבעון האחרון של 2015 (שאפל מתייחסת אליו בתור הרבעון הראשון) החברה תמכור בין 65 מיליון ל- 75 מיליון מכשירי אייפון. תחזית זו שמה את הצמיחה של המכירות של מכשירי האייפון ברבעון ההשקה של מכשירי האייפון החדשים לשלילית בעיקר ובמקרה הטוב ל- 0, ביחס לרבעון המקביל של 2014. בדו"ח שלה KGI מציינת באופן מפורש שהיא חוזה שמכשירי האייפון 6s וה- 6s יהיו מכשירי האייפון הראשונים שימכרו בהיקף קטן יותר בהשוואה לקודמם, כך שלא רק שהתחזית של החברה היא שליין מכשירי האייפון 6s לא יצליחו לעמוד בנוסחה של שילר, אלא שהם גם לא יצליחו לשבור את ההצלחה של ליין מכשירי האייפון 6 ששברו את הציפיות של כל האנליסטים ב- 2 הרבעונים הראשונים להשקתם והציגו גידול משמעותי במכירות של מכשירי האייפון בהשוואה לרבעונים הקודמים אשתקד.

הסברה של KGI נובעת מכך שלדעתה של החברה (וככל הנראה לדעתו של Kuo – האנליסט המוביל שלה לענייני אפל) פיצ'ר ה- Force Touch שצפוי להיות הפיצ'ר החדש המשמעותי ביותר של המכשיר, לא ימצא כאטרקטיבי מדי עבור רוב המשתמשים. בימים האחרונים מארק גורמן מהאתר 9to5mac דיווח על אופן הפעולה של פיצ'ר ה- Force Touch על מכשירי האייפון 6s וה- 6s פלוס עם מספר דוגמאות. אולם על פי הנראה במהותו הפיצ'ר לא ישפיע באופן משמעותי על רוב המשתמשים מאחר ובסופו של דבר פיצ’ר ה- Force Touch על מכשירי האייפון יהיה מיוצג ב- 3 דרכים: הראשונה היא ללא שינוי על ממשק המשתמש או שינוי קל כפי שאפל עשתה ביישום של Force Touch במחשבי המקבוק החדשים, ממשק משתמש שיופיע בסמוך לנקודת הלחיצה ויציג מידע נוסף או קיצור דרך לאחת מהאפשרויות הטמונות בתפריטי האפשרויות הנוספות באפליקציות שונות במערכת ההפעלה. במילים אחרות הוא יהיה משמעותי יותר למשתמשים המתקדמים יותר ולא לכלל המשתמשים, כפי שהיה בעבר עם מכשירי ה- s הקודמים שהביאו ממשקי שימוש חדשים כמו: סירי ו- Touch ID ששינו באופן משמעותי כזה או אחר את האינטרקציה של המשתמשים עם מכשירי האייפון שלהם.

iPhone Force Touch

כמובן שאפל עשויה להפתיע ולהציג מקרי שימוש מעניינים יותר לשימוש בטכנולוגיה החדשה, אולם קשה להאמין שבמידה ו- Force Touch באמת תהיה אטרקטיבית בעיקר למשתמשים המתקדמים, קשה לראות איך שיפורי החומרה האחרים שצפויים לכלול: שיפור לחומרת המצלמה, שיפורי חומרה ומהירות בין אם לחומרה הכללית של המכשיר (2GB, רכיב A9 וכו') או לקישוריות (בלוטות' 4.1 או תמיכה בקישוריות סלולרית מהירה יותר) ידחפו משתמשים רבים לשדרג. מצד שני אפל ציינה באופן מפורש שרק כ- 20% מאלו ששדרגו למכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס הם משתמשי אייפון קיימים, כששאר 80% הם סוויצ'רים מפלטפורמת האנדרואיד או משתמשים שרכשו את מכשירי הסמארטפון הראשון שלהם. כך שלמעשה נראה שמכשירי ה- 6s עשויים לקסום באופן משמעותי לקהל משתמשי האייפון הנוכחי, כך שהפוטנציאל ישנו ויהיה מעניין לראות האם המכירות של ליין ה- 6s ישברו את התחזיות ויעמדו בנוסחה של שילר, או שלא.

כך או כך הציפייה למכשירי האייפון החדשים מתחילה לצבור תאוצה, כשספקית הסלולר הגרמנית Deutsche Telekom, ממשיכה במסורת שלה מהשנים האחרונות, כשהיא החלה כבר לקבל הזמנות למכשירי האייפון הבאים, אם כי הפעם החברה לא נוקבת בשמם של המכשירים.

 

מקורות: gforgames ו- Macrumors
עריכה, תרגום ותוספות: natisho