אפל פותחת בתוכנית החלפת מצלמת ה- iSight במכשירי האיפון 6 פלוס

ע״י

כמעט כשנה אחרי השקת המכשיר, אפל פותחת בתוכנית להחלפת מצלמת ה- iSight האחורית של מכשירי האייפון 6 פלוס, לאלו שעומדים בקריטריונים לכך. כל הפרטים בהמשך.

 

 

iPhone 6 Plus camera

מעבר להבדל הבולט בגודל המסך בין האייפון 6 לאייפון 6 פלוס, ולעובדה שממשק המשתמש של הפאבלט מאפשר עבודה עם במצב עבודה מאוזן, ההבדל היחיד בין 2 המכשירים הוא במצלמת ה- iSight האחורית ובפרט בכך שמצלמת ה- iSight של האייפון 6 פלוס, מגיעה עם רכיב OIS – קיצור של Optical Image Stabilizer או מייצב תמונה אופטי, שהוא מנוע זעיר המלווה בבקר חכם שמפצה על הרעידות של היד בעת החזקת המצלמה ומאפשר לתמונות (ובעיקר אלו שצולמו בתנאי תאורה קשים יותר המצריכים יותר יציבות) והסרטונים להיות ברורים יותר ופחות מטושטשים. פיצ'ר זה הפך להיות כמעט סנדרטי במכשירי דגל כאלה ואחרים בשנה-שנתיים האחרונות, כשיש לציין שמצלמת ה- iSight של האייפון 6 מגיעה עם מייצב תמונה דיגיטלי שמתיימר לעשות פעולה דומה בפיצוי בתוכנה ובהתאם לכך פועל קצת פחות טוב מאשר תוספת של רכיב ייעודי.

על פי הנראה זמן לא רב אחרי השקת מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס, החלו לצוץ ברשת תלונות לגבי מצלמת ה- iSight במכשירי האייפון 6 פלוס, דיווח שפורסם באתר MailOnline חשף את הנושא, כשהוא מציין שהבעיה העקרית הייתה שמצלמת האייפון 6 פלוס לא הצליחה להתפקס בצורה טובה, גם כאשר המשתמש/ת אחזו בה בצורה אופטימלית. הסברה הייתה שהבעיה נעוצה ברכיב ה- OIS החדש ובגלל זה הבעיה נמצאת רק במכשירי ה- 6 פלוס ולא במכשירי האייפון 6. כמו כן נראה שאפל החליפה את מכלולי המצלמה למשתמשים שהגיעו לחנויות האפלסטור לקבלת תמיכה טכנית בנושא, תחת האחריות של המכשיר. כעת כמעט כשנה אחרי הצגתם והשקתם של מכשירי האייפון 6 וה- 6 פלוס, אפל פותחת בתוכנית החלפת מצלמות רשמית למשתמשי האייפון 6 פלוס, תחת מסגרת האחריות, שאוטוטו צפויה להסתיים.

באתר ייעודי שאפל פתחה החברה מציינת שהיא גילתה שבאחוז קטן של מכשירי אייפון 6 פלוס, רכיב "מסוים" במצלמת ה- iSight עשוי שלא לפעול כשורה והתוצאה היא שהתמונות והסרטונים יוצאים מטושטשים. אפל מציינת שהתופעה עשויה לפקוד משתמשים שרכשו את מכשירי האייפון ב- 4 החודשים הראשונים לחייהם, כלומר בין ספטמבר 2014 לינואר 2015. כפי שהיא עשתה בעבר במקרים דומים, כמו למשל עם תוכנית החלפת הסוללות של מכשירי האייפון 5, באתר התוכנית יש תיבה להכנסת טקסט בה ניתן להקליד את המספר הסיריאלי של המכשיר ולראות האם המכשיר שנמצא בידיכם עשוי לעמוד בקריטריונים – שיש לציין שוב שמדובר אך ורק במכשירי אייפון 6 פלוס.

באתר הייעודי אפל מציינת שגם מכשירים שהמספר הסיריאלי שלהם עומד בקריטריון צריכים לעבור בדיקה כדי לוודא הבעיה לא נגרמה מצד המשתמש (מכות, נפילות, נוזלים וכו') והדבר יכול להעשות בחנויות האפלסטור, אצל המשווקים המורשים ובפניה באתר התמיכה הטכנית של אפל. כמובן שלאור העובדה שבישראל האפשרויות הן מוגבלות יותר ובהתאם לכך נראה כי משתמשים שחווים את הבעיה במכשירי האייפון 6 פלוס שלהם, יכולים לפנות לאידיגיטל – שלפי המידע באתר התוכנית, היא המשווקת המורשה העקרית לטיפול בבעיה, זאת מאחר וספקיות הסלולר באופן כללי הן לא צד בטיפול בבעיה בארץ או בשאר העולם. כמו כן נראה כי האחריות הבינלאומית של אפל לא תקפה בנושא, כלומר מכשירים שנרכשו בארה"ב לא יזכו לטיפול מצידה של אידיגיטל, והחברה גם מציינת שמכשירים שנרכשו ב- EEA (האזור הכלכלי האירופאי) יזכו לתמיכה במדינות החברות באזור זה, אולם לאור העובדה שישראל לא חברה בגוף זה (או באיחוד האירופאי) יתכן מאוד שמכשירים שנרכשו באירופה לא יזכו לשירות מצד אידיגיטל.

כמו כן אפל מציינת שתוכנית החלפת מצלמות ה- iSight במכשירי האייפון 6 פלוס, תתקיים לתקופה של 3 שנים מרכישת המכשיר, דבר שיש להתחשב בו במיוחד במקרים של רכישת אייפון 6 פלוס מיד שניה.

 

מקורות: אפל ו- MailOnline
עריכה, תרגום ותוספות: natisho