השעון של אפל תופס את המקום השני בקטגוריית הטכנולוגיה הלבישה

ע״י

דו"ח חדש של חברת IDC מגלה שהשעון של אפל מתברג למקום השני בקטגוריית הטכנולוגיה הלבישה, כשנראה שהוא משפיע על כלל הקטגוריה כולה.

 

 

Apple watch

בעוד אפל לא ניסתה לעזור יותר מדי לאנליסטים השונים לדעת האם ההערכות שלהם לגבי היקף המכירות של השעון ברבעון הראשון להשקתו, מאפשרים להבין את מידת ההצלחה של השעון, הדבר לא מנע מחברות אנליטיקה שונות להעריך את היקף המכירות של המכשיר. דיווח שפורסם לעחרונה על ידי חברת IDC מגלה שהחברה מעריכה שאפל מכרה ברבעון השני של 2015 כ- 3.6 מיליון שעונים, היקף מכירות גבוה במקצת מזה שהעריכו אנליסטים אחרי דו"ח ההכנסות הרבעוני האחרון של אפל בו החברה כאמור לא ציינה את היקף המכירות של השעון, אולם רק רמזה כי המכירות שלו העפילו על המכירות של מכשירי האייפון ואפילו האייפד ברבעון הראשון להשקתם. מה שכן הערכת המכירות של השעון שפרסמה IDC היא נמוכה יותר מזו של חברת Strategy Analytics שציינה שלהערכתה אפל מכרה באותה תקופת זמן כ- 4 מיליון יחידות. מה שכן באופן מעניין 2 החברות מסכימות על העובדה שהשעון של אפל היווה את החלק הארי מכלל המכירות של מכשירי הטכנולוגיה הלבישה ברבעון השני של 2015, כאשר לטענתה של Strategy Analytics מדובר ב- 3/4 מכלל המכירות (כלומר 75%), בעוד לטענתה של IDC מדובר ב- 2/3 מכלל המכירות (כלומר 66%) של מוצרי טכנולוגיה לבישה חכמה שנמכרו ברבעון שהסתיים כ- 30 ליוני.

בהתאם לכך הדו"ח של IDC מציין שהשעון של אפל התברג במקום השני, כשבמקום הראשון נמצאת חברת Fitbit – יצרנית אביזרי הטכנולוגיה הלבישה החכמה המתמקדת בעיקר בתחום הספורט – עם היקף מכירות של כ- 4.4 מיליון מוצרי טכנולוגיה לבישה חכמה ברבעון השני של השנה. לאחרונה אפל ו- Fitbit הפכו למתחרות רשמיות בתחום הטכנולוגיה הלבישה, כאשר Fitbit שעד השנה התמקדה ברצועות ספורט בלבד, הציגה את ה- Fitbit Surge – שעון חכם המתמקד בתחום הספורט כשבמקביל החברה גם הודיעה באופן רשמי שהיא לא תתמוך בפלטפורמת HealthKit של אפל, כך שמוצרי הספורט של החברה לא יסתנכרנו עם אפליקצית Health המובנית במכשירי האייפון. בהתאם לכך אפל החליטה להסיר את מכירת המוצרים של החברה מחנות האונליין שלה. יש לציין שבעוד ה- Surge הוא המוצר היקר ביותר של Fitbit, כשתג המחיר שלו עומד על כ- 250$, היתרון היחיד שהוא מציג אל מול המוצרים האחרים של החברה ומול השעון של אפל הוא חיישן GPS מובנה, אולם מעבר לכך נראה כי המוצרים אחרים בליין של Fitbit מציגים לרוב את אותם הפונקציונליות ובמחירים נמוכים הרבה יותר. מיותר לציין שבהשוואה לשעון של אפל ה- Surge נראה די חיוור הן מבחינת העיצוב שלו והפונקציונליות שלו, שעל השעון של אפל היא רחבה בעשרות מונים מאשר על ה- Surge בזכות האקוסיסטם שאפל יצרה סביב השעון שרק תלך ותשתפר עם שיחרורה של watchOS 2 בעוד מספר שבועות קצרים.

IDC wearables Q2 2015

באופן מעניין נראה כי את המקום השני תופסת Xiaomi שהשיקה מוקדם יותר השנה את רצועת הספורט Mi Band מתוצרתה. השימוש העקרי של הרצועה, שלא כוללת צג בכלל, היא לנטר את הפעילות של המשתמש כשבנוסף לכך היא מאפשרת לפתוח מכשירים תומכים מליין ה- Mi של Xiaomi מעצם הקרבה אליהם בחיבור בלוטות'. מה שכן נראה כי היתרון הגדול ביותר של ה- Mi Band הוא תג המחיר שלה שעומד על 13$ (!!!), מחיר זה דחף באופן ניכר את המכירות של הרצועה לכדי 3.1 מיליון רצועות בתקופה אותה מציינת IDC. במקום הרביעי נמצאים המוצרים של חברת Garmin ובמקום החמישי והאחרון נמצאת סמסונג עם ליין השעונים והרצועות החכמות שלה עם היקף מכירות של כ- 600,000 מכשירים המהווים ירידה של כ- 25% בהשוואה לרבעון המקביל של 2014.

כפי ניתן לראות נראה כי המתחרים העקריים של השעון של אפל הם ליין המוצרים של סמסונג, שבתערוכת IFA הקרובה שתערך בברלין צפויה להציג את שעון ה- Gear S2, וה- Surge של Fitbit, כאשר כל שאר המוצרים לא ממש מתחרים מול השעון של אפל – לא מבחינת תג המחיר או הפונקציונליות.

IDC מציינת שכניסתה של אפל לתחום הטכנולוגיה הלבישה דחף באופן ניכר את הקטגוריה שהייתה די רדומה עד כה, כשבאופן כללי נראה כי היקף המכירות של מכשירי הטכנולוגיה הלבישה החכמה זינקו בכ- 223% בחודשים האחרונים. כמו כן נראה כי מאז ינואר 2014 כאשר החלו השמועות לגבי השעון של אפל, שדחפו את יצרניות הטכנולוגיה השונות להציג מגוון של שעונים ורצועות חכמות בתערוכת CES של השנה שעברה, רוב יצרניות הטכנולוגיה המתינו לראות את פועלה של אפל וכיצד החברה תכתיב את הקצב בקטגוריה. ואכן כאמור השעון של אפל התגלה כאחד ממוצרי הטכנולוגיה הלבישים הבולטים ביותר מאז השקתו, אם לא הבולט ביותר ולא בכדי נראה שעם ה- Gear S2, סמסונג החליטה לנטוש את קונספט העיצוב הקודם של השעונים החכמים שלה ולעבור לעיצוב מעוגל ומתוחכם יותר בעל ממשק המציג אייקונים עגולים המזכירים לא מעט את ממשק הכוורת של השעון.

IDC מציינת שלדעתה אפל תמשיך להכתיב את הטון בקטגוריה הזו ואין ספק שהיקף המכירות של השעון, שנמצא רק בתחילת דרכו ועם מומנטום עצום לפניו צפוי להביא את אפל להיות מובילת הקטגוריה ולהיות זו שגם תקטוף ממנה את מירב הרווחים.

להמשך דיון

 

מקור: IDC
עריכה, תרגום ותוספות: natisho