פרויקט הרכב של אפל עובר להילוך גבוה

ע״י

דיווחים חדשים מגלים שאפל ממשיכה לפעול על פרויקט הרכב החשמלי שלה, כשהיא מגדילה את הצוות במטרה להציג את הרכב בשנת 2019.

 

 

Apple Car

במהלך העשור וחצי האחרונים היו לא מעט שמועות לגבי מוצרים חדשים שאפל עובדת עליהם, במטרה להכנס לשווקים חדשים. בסופו של דבר רוב השמועות לגבי המוצרים הללו התאמתו, והתוצאה הייתה רצף של מוצרים שוברי קופות שהפכו את אפל לחברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם. כעת אחרי שאפל נכנסה לקטגורית השעונים החכמים והציגה לעולם את האייפד פרו, נראה כי רוב העיניים נשואות לכיוון פרויקט הרכב השמועתי של אפל, הידוע בכינוי "פרויקט טיטאן", בתור חד הקרן הבא של אפל. ואכן בימים האחרונים יש לא מעט דיווחים בנושא. הגארדיאן הבריטי שבאופן יוצא דופן היה בולט למדי בדיווחים לגבי פרויקט הרכב של אפל, ציין כי לפי מקורותיו Mike Maletic, אחד מעורכי הדין הבכירים באפל, נפגש עם נציגים של משרד התחבורה בקליפורניה כדי לדון עימם על הרגולציות עבור רכבים אוטונומיים. על פי הדיווח Maletic נפגש עם Bernard Soriano, Brian Soublet ו- Stephanie Dougherty, בכירים במשרד התחבורה הקליפורני העוסקים בתכנון ופיתוח הרגולציות עבור מדינת קליפורניה להטמעת ויישום רכבים אוטונומיים בעתיד.

בעוד אפל לא התייחס לדיווח או אישרה אותו, משרד התחבורה הקליפורני אישר את המפגש בין הצדדים עבור האתר Re/Code. כמו כן משרד התחבורה הקליפורני ציין כי המפגש עסק בתחום הרגולציה לניסויים עם כלי תחבורה אוטונומיים של המשרד, שנכנסו לתוקף בחודש ספטמבר 2014. מצב זה שם את אפל במקום מאוד לא נוח שהרי החברה ידועה במעטה הסודיות שהיא מפתחת את המוצרים שלה תחתיו, אולם נראה כי הצורך בתקנות ובאישורים הרגולטוריים מגיע עם דרישה לקבל מידע רב בנושא. כך למשל חברות שכיום כבר הגישו בקשות להתנסות עם רכבים אוטונומיים ביניהן: טסלה, מרצדס, גוגל, פולקסווגן, ניסאן, BMW, הונדה ועוד שנדרשו להציג מידע על מודל הרכבים, את מספרי הזיהוי של הרכבים (VIN), מידע על הפיצ'רים האוטונומיים של הרכבים ומידע על נהגי הבדיקה.

דיווח זה מגיע אחרי שלאחרונה הגארדיאן דיווח כי אחד מהמנהלים הבכירים של פרויקט טיטאן פנה בחודש מאי האחרון לתחנת GoMentum – בסיס ישן של חיל הים הפרוש על שטח של כ- 8.5 קילומטר רבוע, הממוקם בסמוך לסן פרנסיסקו, לגבי שימוש בתשתיות של התחנה לצורך של התנסות ובדיקה. הדבר יצר הקשר מיידי לפרויקט הרכב של אפל מכיוון שיצרניות רכב וחברות המתנסות עם רכבים אוטונומיים כמו אלו שצוינו לעיל, עשו בעבר שימוש בתחנת GoMentum עבור הרכבים שלהם.

apple icar

במקביל האתר AppleInsider שגם חוקר באופן נרחב את פרויקט הרכב החשמלי של אפל, דיווח לאחרונה שאפל ממשיכה להעסיק מספר הולך וגדל של אנשים לצוות הפיתוח של הרכב החשמלי. על פי דיווחים שהגיעו ממקורות שונים עד כה, מדובר בהיקף נרחב של אושיות מעשיית הרכב, המכונאות, זיהוי עצמים בדרך והאינטיליגנציה המלאכותית הכרוכה בנהיגה עצמאית של הרכב. חלק ניכר מהצוות אותו אפל מרכיבה, שלפי השמועות מונה כ- 1,000 אנשים, מורכב מעובדים לשעבר של חברת טסלה – יצרנית הרכבים החשמליים – וכעת דיווח של AppleInsider מציין שהעובדה כי עובדים אלו עזבו את טסלה לטובת אפל, פוגע לא מעט במאמצי הפיתוח של טסלה עבור דגמי הרכבים הנוכחיים והעתידיים שלה. דיווח נוסף מצד AppleInsider מגלה שאפל מתקשה עם נושא הייצור של הרכב החשמלי/אוטונומי שלה, כשעל פי הנראה החברה עדיין לא סגורה על התכנון והעיצוב של הרכב, כשעל פי דיווחים בנושא אפל נפגשה עם בכירים בחברת BMW כדי ללמוד על תהליך הייצור החדשני של רכב ה- i3 של החברה, ואולי גם להשתמש ב- BMW בתור יצרנית הרכב עבור אפל. האתר CultofMac דיווח לאחרונה כי Dieter Zetsche, המנכ"ל של חברת דיימלר – היצרנית של רכבי מרצדס – ציין לאחרונה שהחברה שלו לא תהפוך להיות ה"פוקסקון" עבור הרכב החשמלי של אפל. באמירה זו התכוון Zetsche שהחברה שלו לא תשמש כמפעל לייצור הרכבים של אפל, כפי שפוקסקון מייצרת עבור אפל את מכשירי ה- iOS שלה.

Apple Car

עד כה הדיווחים לגבי פרויקט הרכב של אפל, ציינו כי מדובר בפרויקט ל- 5 שנים, וכי החברה מתכננת להציג את הרכב החשמלי/אוטונומי שלה רק בשנת 2020. כעת דיווח של הוול סטריט ג'ורנל מגלה כי אפל החליטה להתחייב לפרויקט, אחרי שהיא חוקרת את הנושא כשנה, וכי עולה כי החברה פועלת להציג את הרכב שלה כבר ב- 2019, כך שיתכן מאוד שכל אותן מהמורות בדרך, לא צפויות להשפיע על פרויקט טיטאן, עליו אנו צפויים לשמוע עוד הרבה מאוד.

 

מקורות: הגארדיאן, AppleInsider, CultofMac והוול סטריט ג'ורנל
עריכה, תרגום ותוספות: natisho