זמנים חדשים עבור השעון של אפל

ע״י

לאחרונה אפל הציגה מספר חידושים עבור השעון, ביניהם דגמים חדשים בקולקציית הספורט וצבעים חדשים לרצועות הספורט, שיתוף פעולה עם חברת Hermès ועוד.

 

 

Apple watch

אין ספק שמבחינתה של אפל אחד מהמוצרים החשובים ביותר עבורה,  שהחברה מטפחת הוא השעון החדש שקיים בשוק כבר מחודש אפריל האחרון. עד כה אפל נמנעה מלציין מספרים על המכירות של השעון בחודשים הראשונים לחייו בשוק, מסיבות של תחרותיות ועוד. אולם נראה כי באופן כללי, למרות שנראה כי השעון נמכר בהיקף גדול יותר בחודש ההשקה הראשון שלו מאשר האייפד – שעדיין שומר על התואר של מכשיר הטכנולוגיה בעל קצב האימוץ הגבוה ביותר בהיסטוריה – דבר שנאמר על ידי אפל עצמה, נראה כי מדובר בהיקף מכירה של כמה מליונים בודדים של השעון, והמכשיר עדיין זמין רק במספר די מצומצם של מדינות ברחבי העולם, כשישראל לא נמנית עימן. אך עם זאת נראה כי שביעות הרצון של המשתמשים הקיימים בשעון היא גבוהה למדי ובאירוע המדיה של חודש ספטמבר טים קוק ציין כי בקרב משתמשי השעון נרשמה שביעות רצון של כ- 97%, זאת אפילו עוד לפני שאפל שיחררה את watchOS 2 שהביאה עימה פיצ'רים חדשים ודי שיפרה את חווית השימוש הכללית בשעון.

watchOS 2 שהוכרזה כבר ב- WWDC האחרון, מגיעה מספר חודשים ספורים אחרי שאפל כאמור השיקה את השעון באופן רשמי, ונראה כי אפל פועלת בקצב מהיר למדי לא רק בתחום התוכנה/קושחה של השעון, אלא גם בתחום החומרה. באירוע ג'ף ווילאמס, סגן נשיא בכיר באפל לתחום האופרציה ולמעשה בפועל סמנכ"ל התפעול של אפל, שפרויקט השעון נמצא תחת אחריותו, הציג בפני העולם חידושים בתחום החומרה של השעון. לא מדובר בפיצ'רים חדשים או יכולות חדשות של השעון, אלא בדגמים חדשים עבור קולקציית הספורט של השעון שכוללים צבעים חדשים והם: זהוב וזהוב וורוד. באופן מעניין צבעים אלו באים במקביל לקולקציית ה- Edition היוקרתית של השעון הכוללת 2 דגמים המגיעים בדיוק באותם הצבעים: זהב וזהב וורוד. אולם כאן ההבדלים בגימור של הדגמים מהקולקציות השונות מסתיים, כאשר קולקציית ה- Edition מציגה שעונים העשויים מזהב של 18 קרט, בעוד הצבעים של הדגמים החדשים בקולקציית הספורט הם אלגון של האלומיניום מסדרת ה- 7000 לצבעים הנ"ל, שבאופן לא מפתיע מתאימים לצבעי האייפון 6s שמגיע אף הוא בצבעים זהוב וזהוב וורוד לצד הצבע האפור-חלל (גרפיט) והלבן/כסוף.

בנוסף לדגמים החדשים וויליאמס גם הציג רצועות ספורט חדשות בצבעים שונים ביניהם: אגוז, אבן, עתיק, ערפל (שהם גוונים שונים של לבן), טורקיז, כחול כהה, לבנדר (סגול בהיר), כתום, וורוד עתיק ואדום כחלק מ-  Product) Red). הצבעים החדשים של הרצועות והדגמים החדשים נמכרים תחת אותו תג מחיר קיים של 349$ עבור גודל ה- 38 מילימטר ו- 399$ עבור גודל ה- 42 מילימטר, כשהרצועות עולות כ- 49$.

דבר נוסף שאפל שינתה בליין השעון הוא בכך שהחברה כעת מאפשרת לרכוש את דגם המתכת השחור, עם רצועת ספורט שחורה. זאת כשעד כה דגם זה היה מוצע באופן בלעדי עם רצועת מתכת שחורה שהביאה את התג המחיר של השעון לכ- 1100$. כעת מי שמעוניין בדגם המתכת השחור יוכל לרכוש אותו עם רצועת ספורט שחורה במחיר של 549$ עבור גודל ה- 38 מילימטר ו- 599$ עבור גודל ה- 42 מילימטר. כמו כן אפל הציגה דגמים חדשים בקולקציית המתכת המביאים שיתוף פעולה ראשון של אפל עם חברת עיצוב יוקרתית. מדובר בחברת היוקרה הצרפתית Hermès, כשכעת אפל החלה להציע דגמים ייעודיים של השעון מקולקציית המתכת, שמגיעים עם רצועות שעוצבו באופן בלעדי על ידי המעצבים של Hermès, ואפל התאימה עבור הדגמים החדשים תצורת שעון ייחודית וייעודית בהתאם לרוח חברת היוקרה הצרפתית. שעונים אלו מגיעים ב- 2 תצורות כשהשוני הוא ברצועת העור של השעון, שמגיעה בצבעים שונים. השעון עם רצועת ה- Double Tour מיועד בעיקר לנשים והוא מגיע רק בתצורת גודל של 38 מילימטר ותחת תג מחיר של 1250$. השעון עם רצועת ה- Single Tour מיועד הן לנשים והן לגברים והוא מגיע בגדלים של 38 מילימטר ו- 42 ילימטר ומתחיל במחיר של 1100$. ואחרון חביב הוא השעון עם רצועת ה- Cuff שנראה כמיועד עבור גברים ובהתאם לכך הוא מגיע בגודל של 42 מילימטר בלבד ובמחיר של 1500$.

בראיון שערך הוול סטריט ג'ורנל עם אייב ועם Pierre-Alexis Dumas, דירקטור עיצובי בחברת Hermès ציינו השניים כי השותפות (שנראה כי היא לא בלעדית) קרמה עור וגידים עוד לפני שאפל השיקה את השעון.

Apple-Watch-Hermes-Trio-800x301

אולם כאמור למרות כל החידושים בתחום החומרה של השעון, נראה כי הדבר הגדול ביותר הוא הצגתה והשקתה של watchOS 2, ועל בימת האירוע וויליאמס הציג מספר אפליקציות חדשות שעושות שימוש בפיצ'רים החדשים של מערכת ההפעלה החדשה של השעון, בין אם מדובר בסיבוכים צד ג' שמפתחים יכולים להציג עם תצוגות השעון השונות, או בין אם אפליקציות מקומיות שפועלות מהר יותר ויכולות לעשות שימוש נרחב בחומרה של השעון: החל בחיישנים הקיימים בשעון, בכתר הדיגיטלי ועוד. אפליקציה אחת שהוצגה היא אפליקצית פייסבוק מסנג'ר המהווה בפועל את הכניסה הראשונה והרשמית של פייסבוק לפלטפורמת השעון, זאת אחרי שבחודשים האחרונים הפלטפורמה של השעון שמונה כבר כ- 10,000 אפליקציות, זכתה לביקורות לפיהן מפתחות אפליקציות גדולות וביניהן פייסבוק לא עדיין לא הציגו את מרכולתן לשעון. אפליקציה נוספת היא של חברת GoPro המאפשרת להשתמש בשעון בתור מסך משני לתוכן שמצלמת ה- GoPro מצלמת.

אפליקציות אלו היו אמורות לסמן את תחילתה של הצפה גדולה של אפליקציות בין אם כאלה שכבר היום זמינות לשעון, או חדשות לפלטפורמת השעון. אולם נראה שמספר שבועות אחרי השקתה של watchOS 2, שנדחתה מספר ימים בעקבות באג קריטי שהתגלה, ועדיין אין זכר לאפליקציות אלו באפסטור.

apple-iphone-6s-live-_0203.0

קל לראות שבעוד מבחינת החומרה, השעון של אפל זוכה לשבחים רבים, אפל מתקשה מאוד לדחוף את הפלטפורמה של השעון באופן משמעותי, כשמפתחים רבים בחרו להעדיף ולהציג באפליקציות שלהם, תמיכה ליכולות ה- 3D Touch של מכשירי האייפון 6s, על פני עדכון או הצגה של אפליקציה מקומית עבור השעון של אפל. בחירה שמראה שלמרות כל ההייפ סביב השעון, נראה כי מכשירי האייפון ממשיכים להיות המוצרים הבולטים והעקריים בליין המוצרים של אפל, כשהם מאפילים על מוצרים אחרים בליין של אפל ואפילו על השעון.

להמשך דיון

 

מקורות: הוול סטריט ג'ורנל ואפל
עריכה, תרגום ותוספות: natisho