אפל היא מפתחת אפליקציות אנדרואיד באופן רשמי

ע״י

אפל משיקה גרסת בטא של אפל מיוזיק לקהל משתמשי האנדרואיד ובכך מביאה את מניין האפליקציות שלה בגוגל פליי לכדי 3.

 

 

Apple Music Android and PC

לפני שנה וחצי צצה ברשת שמועה שאפל עשויה להביא את היצע התכנים של איטיונס לקהל משתמשי האנדרואיד, במטרה להרחיב את קהל המשתמשים של שירות המדיה המקוון הפופולרי של החברה. דיווחים אלו זכו לתגובות שציינו את "חוסר ההגיון" שבמהלך שכזה אולם נראה היה שמבחינתה של אפל מדובר במהלך שניתן להקבילו להשקת איטיונס (התוכנה) לקהל משתמשי החלונות. באירוע ה- WWDC האחרון של החברה, בו אפל הציגה את שירות אפל מיוזיק שהושק שבועות ספורים לאחר מכן, החברה ציינה כי השירות יגיע לקראת סוף השנה גם לקהל משתמשי האנדרואיד. בכך אפל אישרה את השמועות הנ"ל, אם כי נראה שלא מדובר באיטיונס עצמה, אלא באפל מיוזיק – שירות המוזיקה החדש שאפל כאמור הציגה המהווה למעשה את הגרסה האפלית לשירות ביטס מיוזיק של חברת ביטס אותה אפל רכשה לפני כשנה וחצי. כעת לקראת סוף 2015, אפל משיקה את שירות אפל מיוזיק כאפליקציה לקהל משתמשי האנדרואיד.

האפליקציה הושקה אתמול בחנות האפליקציות של גוגל (פליי) במדינות בהן שירות האפל מיוזיק זמין, למעט סין, מה שאומר שעבור קהל המשתמשים הישראלי השירות ככל הנראה עדיין לא זמין אם כי הוא צפוי להיות בקרוב מאוד. מעבר לכך האפליקציה הושקה כבטא, מה שאומר שמספר פיצ'רים עדיין לא זמינים באפליקציה אולם לפי דבריו של אדי קיו, סגן הנשיא הבכיר באפל לתחום השירותים המקוונים, הפיצ'רים הללו יתווספו בקרוב. מעבר לכך מדובר באותם המחירים, אותם 3 חודשי התנסות בחינם ובאופן כללי אותם הפיצ'רים שמאפשרים גישה לארכיון מוזיקה עצום והאזנה בסטרימינג, האזנה לתחנת ביטס רדיו ושימוש ב- Connect כדי לעקוב ולהיות בקשר עם האמנים. קיו אומר שמבחינת העיצוב, אפל לא ניסתה לכפות על האפליקציה את שפת העיצוב של iOS אלא להתאים את העיצוב של האפליקציה לשפת העיצוב של אנדרואיד. דוגמא לכך הם תפריטי ה"המבורגר" בו עושים מפתחי האנדרואיד שימוש נרחב, שניתן לראות באפליקציה, בעוד באפליקציה המקבילה ב- iOS תפריטים אלו זוכים ללוגו קצת שונה.

s6-applemusic-blur

האפליקציה החדשה של אפל מיוזיק מחליפה את האפליקציה הישנה של ביטס מיוזיק שעד עתה עדיין זמינה למשתמשי האנדרואיד, בעוד עבור משתמשי האייפון מאז שיחרורה של אפל מיוזיק כחלק מעדכון 8.4, אפל דחפה את משתמשי ביטס מיוזיק לשירות המוזיקה החדש/מחודש שלה. עם האפליקצית אפל מיוזיק לאנדרואיד היקף התפוצה של שירות המוזיקה גדל באופן ניכר, זאת הודות לעובדה שנתח השוק של אנדרואיד גדול פי כמה וכמה מזה של האייפון. לפי דיווח של Kantar Worldpanel נתח השוק של אנדרואיד בסין עומד על כ- 77%, ביפן על כ- 60%, בגרמניה על כ- 70% ובספרד על כ- 90%. כך שאין ספק שהצגת שירות המוזיקה לקהל משתמשי האנדרואיד מרחיב באופן ניכר את התפוצה של אפל מיוזיק ומאפשר לשירות המוזיקה של אפל להתחרות באופן מוצלח יותר מול שירותי מוזיקה פופולריים אחרים כמו למשל Spotify, גוגל Play Music ואפילו יוטיוב Red שהושק לאחרונה. בכך אפל מקווה להרחיב את קהל המשתמשים בשירות המוזיקה שלה שלפי דיווחים אחרונים מצידה של אפל עומד על כ- 6.5 מיליון מנויים.

לא מדובר באפליקציה היחידה של אפל למשתמשי האנדרואיד. לאחרונה אפל השיקה את אפליקצית +Beats Pill שמאפשרת למשתמשיה לשלוט על רמקול הבלוטות' שהחברה הציגה לאחרונה תחת אותו השם. האפליקציה שזמינה הן בחנות הגוגל פליי והן בחנות האפסטור מאפשרת למשתמשים לשלוט על הרמקול והיא כוללת מספר פיצ'רים, ביניהם: אפשרות למספר משתמשים לשלוט על המוזיקה המתנגנת מהרמקול, לחבר 2 רמקולים זה לזה לקבל עוצמת שמע גדולה יותר או לשימוש כרמקולים סטריאופוניים – כשרמקול אחד ישמש בתור הערוץ הימני בעוד השני ישמש בתור הערוץ השמאלי. באופן מעניין נראה כי 2 האפליקציות ה"שימושיות" של אפל הזמינות לקהל משתמשי האנדרואיד הן אפליקציות שקשורות לשירות מוזיקה ובאופן ישיר או עקיף לביטס, כשהאחת היא לשליטה על רמקול בלוטות' של ביטס, בעוד השניה היא לשירות האפל מיוזיק שכאמור מהווה תחליף לשירות ביטס מיוזיק ז"ל.beats-pill-plus

האפליקציה השלישית של אפל עבור משתמשי האנדרואיד היא אפליקצית המעבר (או ההגירה) מאנדרואיד ל- iOS שמאפשרת לקהל משתמשי האנדרואיד להעביר בקלות יתרה את התכנים שלהם למכשיר אייפון. אפליקציות אלו של אפל זכו לביקורות נאצה רבות בחנות הגוגל פליי מידיהם של משתמשי אנדרואיד, אולם הדבר לא ממש מנע ממשתמשי אנדרואיד רבים לעבור למכשירי אייפון. בדו"ח ההכנסות האחרון של אפל החברה ציינה כי 30% מאלו שרכשו מכשיר אייפון במהלך הרבעון האחרון היו סוויצ'רים ממכשירי אנדרואיד, כך שסביר להניח שלמרות השנאה (באמת? עדיין?) שניכרת בביקורות בגוגל פליי הדבר לא מנע ממשתמשי אנדרואיד רבים לעבור למכשירי אייפון. למעשה מדובר בכ- 14.4 מיליון משתמשים רק ברבעון האחרון. באופן אירוני נראה כי אפל משתמשת בתור שירות אפל מיוזיק כסוס טרויאני למשוך אליה משתמשי אנדרואיד נוספים באופן דומה לאופן בו הצגת איטיונס לקהל משתמשי החלונות יצר אפקט הילה מסוים סביב אפל והמוצרים שלה.

בכל אופן בין אם אתם משתמשי אייפון או אנדרואיד כעת תוכלו להנות (שוב, עדיין לא בישראל – לפחות לא באופן רשמי) משירות אפל מיוזיק.

להמשך דיון

 

מקורות: TechCrunch ו- 9to5mac
עריכה, תרגום ותוספות: natisho