בום! האייפון הוא הסמארטפון הפופולרי ביותר בישראל

ע״י

בשנה האחרונה שוק הסמארטפונים הישראלי הוצף בשחקנים חדשים תחת פלטפורמת האנדרואיד, כשבמקביל האייפון שומר על מעמדו ועל נתח השוק שלו.

 

 

iPhone 6s and 6s Plus

עד כה נהגנו להתייחס למגמות בשוק הסמארטפונים ברחבי העולם, בין אם באופן כללי או בין אם בשווקים גדולים מסוימים כמו ארה"ב, סין ואירופה. בעוד מגמות אלו מרמזות על כיוונים שונים, קרה שפספסנו מה קורה מתחת לאף שלנו, כאן בישראל. לפי נתוני מחקר של חברת IDC שפורסמו על ידי גלובס, עולה שהשנה האחרונה הייתה שנה טובה מאוד לשוק הסמארטפונים בישראל, כאשר עד כה נמכרו בארץ כ- 2.4 מיליון מכשירי סמארטפון – פחות או יותר בחלוקה שווה בין שלושת הרבעונים – מה שאומר שעד לסוף השנה מספר זה צפוי לעלות לאזור ה- 3.2 מיליון מכשירים. וזה בלי לחשב את המכשירים שנרכשו בחו"ל. באופן כללי יחס החלוקה בארץ בין האייפון לבין מכשירי האנדרואיד עומד על יחס של 30/70 לטובת אנדרואיד, וליתר דיוק 30.5% אל מול 69.5%.

מדובר בנתח של מכשירי אייפון הגדול פי 2 מהממוצע העולמי של נתח השוק של מכשירי האייפון, שעומד על כ- 14%. בהתאם לכך נראה שישראל קרובה יותר בהעדפות שלה למכשירי סמארטפון לשווקים מתפתחים אחרים כמו ארה"ב, אוסטרליה ואנגליה, שם נתח השוק של האייפון הוא גבוה למדי ביחס לממוצע העולמי שלו. מספרים אלו מאפשרים להבין מדוע רואים כל כך הרבה מכשירי אייפון בארץ וניתן להבין שמדובר במספרים המשקפים פחות או יותר מצב בו לכל אדם מבין 3 מסתובב עם מכשיר הסמארטפון של אפל.

מרשים עוד יותר לגלות שהודות לשינויים בשוק הסמארטפונים בישראל, נתח השוק של סמסונג ירד לראשונה מזה זמן רב ל- 30%, זאת אחרי שעד כה ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית החזיקה בנתח שוק מקומי של כ- 38.5%. באופן מעניין נראה כי סמסונג לא ראתה הפסד משמעותי בנתח השוק שלה לטובת האייפון, אלא לטובת יצרניות אנדרואיד אחרות. הגדולה מביניהן היא LG שהגדילה את נתח השוק המקומי שלה מ- 14.5% ברבעון המקביל של השנה שעברה, לכדי 23%. בכך LG נהנית ממונטום מרשים אותו ניתן לראות גם בארה"ב והוא צפוי לגדול עם השקת מכשיר הפאבלט ה- V10. מי שפרצה לתודעת קהל הציבור בשנה האחרונה היא גם Huawei הסינית שהפכה לאחרונה ליצרנית הסמארטפון השלישית בגודלה בעולם. Huawei השקיעה לא מעט בקמפיין שיווקי מתוקשר. כמו כן, החברה הציגה רף חדש של תגמול למוכרנים בחברת אורנג', אשר עמד על 300 שקל למוכרן על כל מכירת מכשיר (בחברות הסלולר נוהגים בכל חודש לתגמל את המוכרנים על מכירת סמארטפון של יצרנית מסוימת). ונראה כי זה עבד. Huawei הגדילה את נתח השוק שלה בישראל מפחות מ- 1% בשנה שעברה לכדי 4%.

smart.20151123T142431

יצרנית סינית נוספת שראתה כניסה מרשימה לשוק הסמארטפונים הישראלי היא Meizu שכעת מדורגת במקום החמישי עם נתח שוק של כ- 3%. בניגוד ל- Huawei, מאמצי השיווק של Meizu הם קטנים הרבה יותר ונעשים דרך חברת באג.

לאור העובדה שמכשירי האייפון 6s הושקו יחסית לאחרונה בישראל, בעוד ליין מכשירי הגאלקסי החדשים של סמסונג הושק קודם לכן, נראה כי נתח השוק של מכשירי האייפון עשוי עוד לעלות ברבעון האחרון של השנה, בעוד מעמדה של סמסונג עשוי להמשיך ולרדת, בין אם מנטישה של משתמשים לכיוון מכשירי האייפון החדשים, אך בעיקר מנטישה של משתמשים למכשירי אנדרואיד מתחרים. 1940350-54

מדובר בהישג די מרשים למכשירי האייפון שהושקו בישראל בחורף 2009 עם מכשיר האייפון3Gs באופן רשמי, זאת אחרי שעד כה מליוני משתמשים ייבאו את מכשירי האייפון באופן עצמאי, תוך כדי שהם נאלצים להתמודד עם קשיים כאלה ואחרים בעיקר מבחינת השפה והממשק (יישור לימין וכו'). כעת תוך 6 שנים בלבד נראה כי מכשירי האייפון כבשו את השוק הישראלי, ואלא אם כן סמסונג תצליח להתאושש, נראה כי האייפון ימשיך להיות מכשיר הסמארטפון הפופולרי ביותר בארץ לתקופה הנראית לעין.

להמשך דיון

 

מקור: גלובס
עריכה ותוספות: natisho