האפסטור שוברת שיאים חדשים

ע״י

אפל משחררת הודעה לפיה האפסטור שוברת שיאים חדשים עם הורדות והכנסות בחג המולד ובשנה החדשה, כשהיא גורפת הכנסות של למעלה ממיליארד דולר בשבועיים!

 

 

holiday-ios-app-store-sale

מאז השקתה, האפסטור של אפל הפכה ללהיט היסטרי שלא היה לו תקדים – חנות אפליקציות אצורה שכוללת עשרות אלפים, מאות אלפים ולאחרונה מיליוני אפליקציות מסוגים שונים שפותחו על ידי מליוני מפתחים מרחבי העולם. ההצלחה המטאורית של האפסטור, לצד החומרה המצוינת והעיצוב המרשים, הפכה את האייפון למכשיר הסמארטפון הפופולרי ביותר בעולם ובהמשך ההצלחה הזו נדבקה גם באייפד, עד כי אפל החליטה להביא את האפסטור גם לפלטפורמת המק, לדחוף אותה כחלק מהפלטפורמה של השעון וכנ"ל עם האפל TV דור 4. במילים אחרות האפסטור הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהפלטפורמות של אפל, בין אם מדובר ב- OS X, iOS, tvOS או watchOS. אולם באופן אירוני, נראה כי למעט iOS, ההצלחה הכבירה של האפסטור, לא דבקה בחנויות האפליקציות האחרות של אפל: היקף האפליקציות לשעון הוא מרשים, אולם מעט מאוד מפתחים עדכנו את האפליקציות שלהם ל- watchOS 2, כשנראה שהם מעדיפים להתמקד בפיתוח וליטוש האפליקציות שלהם לאייפון עם תמיכה בפיצ'רים חדשים של מכשירי ה- 6s, כמו 3D Touch. בדומה היקף האפליקציות בחנות האפליקציות של האפל TV, נותר קטן ומאוד לא מרשים, כשחלק גדול מהאפליקציות הן או משחקים, או אפליקציות שמיועדות לאייפון/אייפד שפשוט הוסבו עבור הטלויזיה.

האפסטור למק היא בעיה נפרדת לכשעצמה, כאשר מפתחים רבים עוזבים את האפסטור, לאור הגבלות לא ברורות והזנחה כמעט פושעת של אפל לגבי חנות האפליקציות הייעודית עבור המק. מסיבות אלו ואחרות, קולות רבים בעולם הטכנולוגיה קראו לאפל להביא סדר בבלאגן ולמנות מנהל אחראי על חנויות האפסטור, כשעד כה האחריות על חנויות האפליקציות של הפלטפורמות השונות היו חלוקות בין אדי קיו – כאחראי על תשתית האיטיונסטור עליה בנויות האפסטור השונות, פיל שילר – כאחראי על השיווק וקשרים עם קהילת המפתחים וקרייג פדריגי – כאחראי על פיתוח התמיכה ופיצ'רים של האפסטור על הפלטפורמות השונות, מעצם היותו מנהל הפיתוח של iOS ו- OS X באפל. לקראת סוף 2015, אפל החליטה להענות לקריאות השונות והחברה מינתה באופן רשמי את פיל שילר, להיות האחראי על חנויות האפליקציות השונות, שבשנה האחרונה התרבו מ- 2 פלטפורמות: iOS ו- OS X, לכלול 4 פלטפורמות שכוללות גם את: watchOS ו- tvOS.

כעת עם פתיחתה של שנת 2016, אפל מדווחת על שיאים חדשים שנשברו על ידי חנויות האפסטור, במהלך השבועיים שכוללים את חג המולד ואת ראש השנה האזרחית. בהודעה לתקשורת אפל ציינה כי בשבועיים הללו משתמשים הוציאו כ- 1.1 מיליארד דולר בחנויות האפסטור השונות, כשראש השנה האזרחית שבר שיאים חדשים והפך להיות היום היחיד עם ההכנסות הגבוהות ביותר בהיסטוריה של האפסטור, עם הכנסות של כ- 144 מיליון דולר, כשהוא עוקף את השיא שנקבע לפני פחות משבוע, בחג המולד. היקף הכנסות זה מביא את סך ההכנסות של אפל מחנויות האפסטור השונות במהלך 2015, לכדי יותר מ- 20 מיליארד דולר, כשסכום זה מהווה מחצית מכלל ההכנסות של אפל מחנויות האפסטור מאז השקתה של חנות האפסטור הראשונה ב- 2008. במילים אחרות מאז שאפל השיקה את האפסטור הראשונה ועד היום, החברה ראתה כ- 40 מיליארד דולר (בהכנסות) מחנויות האפליקציות המקוונות שלה, כשכאמור כמחצית מכך נעשה בשנה האחרונה בלבד.

CYC0qSCWMAA1sLt

לפי מחקר שנעשה על ידי ד"ר Michael Mandel ממכון המחקר Progressive Policy, האפסטור ואקוסיסטם התוכנה שאפל יצרה הביא לכדי 1.9 מיליון משרות בארה"ב, עוד 1.2 מיליון משרות באירופה ועוד 1.4 מיליון משרות בסין.

בהודעה שלה, החברה ציינה כי חנויות האפליקציות החדשות למכשיר האפל TV ולשעון הביאו לחידושים רבים באופן בו אנשים צורכים תוכן ומידע, בין אם מדובר על מסך הטלויזיה שלהם, או בהצצה חטופה בתצורות השעון השונות. מה שכן כפי שצוין קודם לכן, נראה כי בפני אפל עומד אתגר לא פשוט לכוון את קהילת המפתחים ולעזור להם לממש את הפוטנציאל הגלום בחנויות האפסטור החדשות לשעון ולאפל TV, לכדי הצלחה קרובה או דומה לזו של האפסטור לאייפון ולאייפד. כשבמקביל אפל צריכה להשיל את האבק מהאפסטור למק ולהחיות את חנות האפליקציות עבור פלטפורמת המק של אפל. מה שבטוח הוא שבין אם אפל תצליח לעשות זאת או לא, שנת 2016 נפתחת בצורה מצוינת עבור חנויות האפסטור, וכעת אפל צריכה להזהר שללא לתת להצלחה לסנוור אותה ואת העבודה שנמצאת לפניה בנושא זה.

להמשך דיון

 

מקורות: אפל ו- Asymco
עריכה, תרגום ותוספות: natisho