השעון 2 – לא מה שחשבתם

ע״י

דיווח חדש שמגיע מהאתר TechCrunch מגלה שיתכן מאוד שהדור הבא של השעון לא יושק בחודש מרץ הקרוב, באירוע המדיה השמועתי.

 

 

hermes-apple

לפני מספר שבועות, מארק גורמן מהאתר 9to5mac ציין כי לפי מקורותיו אפל מתכננת אירוע אביב שיתקיים במהלך חודש מרץ, בו החברה מתכננת להציג את הדגם השני של השעון, שיושק באופן רשמי כחודש לאחר מכן. כמו כן הדיווח ציין שהאירוע עשוי לשמש כבמה להצגת האייפון 6c השמועתי עם מסך ה- 4 אינץ'. כעת בדיווח שמגיע מכיוון מת'יו פנזרינו מהאתר TechCrunch עולים ספקות לגבי הצגה והשקה כה מוקדמת של הדגם הבא של השעון, זאת למרות הדיווח הקודם של גורמן וכן דיווחים שונים שמציינים כי תחילת הייצור ההמוני של הדגם השני של השעון תתקיים במהלך החודש הבא. אך עם זאת פנזרינו מציין שיתכן מאוד שאפל כן תציג חומרה משופרת עבור השעון שתכלול שיפורים קלים בלבד וביניהם מצלמת FaceTime לביצוע של שיחות וידאו, דבר שלבטח לא יגרום למשתמשים שרכשו את הדגם הראשון והנוכחי של השעון לשדרג לדגם המשודרג אותו אפל עשויה להציג בחודש מרץ.

הדיווחים על אפשרות של שדרוג מינורי עבור השעון בדגם השני שלו, החלו זמן קצר אחרי ההשקה של הדגם הראשון, כאשר הדיווחים ציינו שהדגם השני של השעון של אפל עשוי לכלול את מצלמת ה- FaceTime שהוזכרה קודם לכן לצד שיפור בחומרת הקישוריות האלחוטית, אולם לא הרבה מעבר.

האנליסט בן בחרין, מחברת Creative Strategies, ציין שרשרת האספקה והייצור של אפל לא מציגה שום עדות לכך שהחברה מתכננת או מתכוננת לקראת ייצור, שלא לדבר על השקה של דגם חדש של שעון. בדרך כלל לפני תחילת ייצור של דגם חדש, אפל מתחילה לצמצם את היקף הזמנות הרכיבים מספקיות רכיבים מסוימות תוך כדי שהיא עוברת להשתמש ברכיבים חדשים, בין אם מאותם ספקים או ספקים חדשים והשקה של דגם חדש של שעון במחצית הראשונה של 2016, הייתה אמורה להתבטא בתזוזה מתאימה בשרשרת האספקה והייצור של אפל בחודשים האחרונים של 2015. בחרין מציין שהחברה שלו עוקבת אחרי תבניות הפעולה של אפל שהשתנו במעט והפכו את האפשרות לחזות מהלכים הקשורים בייצור של דגמים ו/או מוצרים חדשים לקשה יותר, אולם עד כה אין עדות ברורה לכך.

applewatch-800x430

אך עם זאת בחרין גם מציין שקודם להצגת השעון באירוע ספטמבר 2014, לא נראתה אף תזוזה בשרשרת האספקה והייצור של אפל שיכלה להעיד על הגעתו של השעון – דבר שנרמז רבות בשמועות, אולם לא זכה לאישוש של ממש מקרב מקורות בשרשרת האספקה והייצור של אפל – שהפכה בשנים האחרונות להיות מקור מודיעין די אמין לגבי כוונותיה ותוכניותיה של אפל עבור מוצרים חדשים. מה שכן בעוד בין הצגת השעון לבין השקתו הייתה תקופה של כחצי שנה – בדומה לזמן שארך בין הצגת האייפון לבין השקתו – סביר להניח שבין הצגת הדגם הבא בפרט והדגמים הבאים של השעון בכלל, לבין השקתם הזמן יהיה קצר בהרבה והוא יעמוד על כחודש לכל היותר.

מה שכן נראה כי אפל אכן מתכננת אירוע מדיה לחודש מרץ, למרות שהתוכן שלו עדיין אפוף בערפל. יתכן מאוד שבאירוע אפל תציג את הדגם המשופר של השעון, לצד מכשיר האייפון 6c ואפילו דגם חדש של האייפד אייר, שלא זכה לעדכון במהלך הסתיו האחרון בו אפל הציגה את האייפד פרו ועדכנה את החומרה של האייפד מיני.

בעוד האירוע הוא ללא כל ספק מסקרן, נראה כי מחזור ההשקות של השעון הוא מסקרן ומעניין לא פחות. עד כה רבים סברו שאפל עשויה להציג עבור השעון מחזור השקות שנתי, בדומה למחזור ההשקות של מכשירי האייפון – המכשיר החשוב ביותר של אפל בליין המוצרים שלה כיום – זאת בהתאם לדבריו של טים קוק לגבי השעון, אותו כינה קוק כ"פרק הבא של אפל". אולם יתכן מאוד שכינוי זה לא מרמז על התוכניות של אפל לגבי השעון כמכשיר שיחליף את האייפון, אלא כקרש קפיצה של אפל לתחום הספורט, הבריאות והאופנה. בהתאם לכך מחזור השדרוג של השעון עשוי שלא להיות מחזור שנתי.

Apple watch

מאז השקת השעון, נראה שאפל עדיין מנסה להבין את התפקיד של השעון בחייו של המשתמש, זאת כאשר מתוך 3 פיצ'רי התווך של המכשיר נראה שפונקציית ה"תקשורת האינטימית" לא התגלתה להיות כמשמעותית – אלא אם כן מתייחסים להתראות ככאלה. למרות זאת 2 הפיצ'רים האחרים: שעון מדויק ומכשיר לפעילות הספורט והבריאות הפכו להיות שימושים עקריים ואהובים. בהתאם לכך נראה שהחברה עדיין מנסה להבין קטגוריית המוצרים וחלק מכך הוא גם מחזור השדרוג של המשתמשים. בעוד קל לחשוב שמדובר במחזור שנתי, זאת עקב מחזור השדרוג השנתי או הדו שנתי של מכשירי האייפון, מכשירי האייפד מגלים שהדבר לא כזה פשוט או טריוויאלי, כאשר כמעט 6 שנים מהשקת האייפד הראשון, אפל עדיין מנסה להבין את מחזור השדרוג של מכשירי הטבלט, שראו בשנתיים האחרונות האטה משמעותית בהיקף המכירות שלהם.

הדבר היחיד שידוע עד כה לגבי השעון, הוא שתקופת החגים האחרונה הסתכמה במכירות חזקות מאוד לשעון של אפל שהביא את היקף המכירות של השעון בחודשים האחרונים של 2015, למצב בו השעון של אפל תפס למעלה מחצי מהיקף המכירות ובהתאם לכך נתח השוק של שעונים חכמים במהלך שנת 2015, זאת לפי דיווח של חברת Juniper. דו"ח זה מגלה ששעוני האנדרואיד Wear תפסו רק כ- 10% מהיקף המכירות ונתח השוק של שעונים חכמים וגם שעון ה- Gear S2 של סמסונג לא ראה התחלה מבטיחה, למרות ביקורות חיוביות. מצב זה מביא את שוק השעונים החכמים למצב בו 2 החברות השולטות בשוק טרי זה הן Fitbit ואפל ויהיה מעניין לראות איך אפל כמובילה בשוק זה תפעל.

להמשך דיון

 

מקור: TechCrunch
עריכה, תרגום ותוספות: natisho