הרכב של אפל מתוכנן בקליפורניה, מיוצר בגרמניה?

ע״י

דיווחים חדשים מגיעים לגבי פרויקט טיטאן – פרויקט הרכב של אפל, כשנראה שהחברה ממשיכה להביא לשורותיה בכירים מטסלה, ובמקביל הופכת את גרמניה למרכז פיתוח משני.

 

 

carsilhouette

לפני מספר ימים המגזין Motor Trend, החזיר את הרכב של אפל השמועתי בחזרה לכותרות, עם כתבת clickbait מרשימה, שניסתה לתת מבט השערתי מושכל (זכויות יוצרים למשפט הממוצא הזה שייכות לי) עם רינדורים וסרטוני קונספט המבוססים באופן כזה או אחר על העיצוב התעשייתי של ליין המוצרים של אפל, אולם עם מנה גדושה מפרי מוחו של המעצב התעשייתי Garrett DeBry, שהקשר בינו לבין אפל מצוץ מהאצבע, אולם לא מנע מהאתר להתייחס למידע כ"בלעדי", למרות שכאמור הוא היה השערתי לכל היותר. אולם הכתבה הזו החזירה את הרכב של אפל לכותרות, כשבימים שלאחר מכן בסדרת דיווחים שונה, התגלו פרטים חדשים על פרויקט טיטאן – שם הקוד השמועתי עבור פרויקט הרכב של אפל, כשהדיווח האחרון לגביו שפורסם בתחילת פברואר, ציין כי הפרויקט נמצא בצומת דרכים, כאשר נראה שג'וני אייב לא מרוצה מהכיוון שלו, כשבמקביל (ולא ברור האם יש קשר ישיר בין השניים) Steve Zadesky, מי שניהל את הפרויקט צפוי לעזוב את אפל בקרוב.

אולם נראה כי הצוות של פרויקט טיטאן זכה לאחרונה לחיזוקים משמעותיים, כאשר אפל הביאה לשורותיה לאחרונה מספר בכירים מטסלה, יצרנית הרכבים החשמליים הפופולרית, כשביניהם ניתן למצוא את: David Masiukiewicz ואת Chris Porritt. לפי פרופיל הלינקדין שלו, Masiukiewicz עבד בטסלה בתור מתכנת בקרים ממוחשבים המשמשים למחקר ופיתוח של אבטיפוסי חומרה בכיר (“Senior CNC Programmer R&D Hardware Prototyping”) באופן מעניין ודי לא שגרתי Masiukiewicz התייחס למעבר שלו לאפל בדף הפייסבוק שלו, כשהוא מציין שאפל "נתנה לו הרבה סיבות משכנעות לבוא לעבוד אצלהם". באותו התחום, אפל גם העסיקה לאחרונה את Kevin Harvey מחברת Andretti Autosport האגדתית המייצרת שילדות לרכבי מירוץ עטורי פרסים. לפי הדיווח עולה ש- Harvey עסק אף הוא בתחום הבקרים המתוכנתים, כאשר מהעסקתם של 2 העובדים ה"חדשים" ניתן לראות כרמז לכך שאפל פועלת לכיוון פיתוח של אבטיפוסים לרכב השמועתי שלה.

Porritt שימש בתפקיד בכיר הרבה יותר בטסלה, שם הוא היה ממונה על סגן נשיא להנדסת רכב, זאת אחרי שקודם לכך עבד כסמנכ"ל הנדסה באסטון מרטין, שהם בין יצרניות הרכבים האהובות על ג'וני אייב. בטסלה Porritt היה בין ההוגים של העיצוב והמבנה של רכב ה- S, ה- X ואף על דגם ה- 3 שההזמנות המוקדמות אליו כבר חצו את רף ה- 400,000. למרות שבין העסקתו של Porritt באפל, לבין עזיבתו את טסלה יש רווח של מספר חודשים, הרכש החדש שעל פי השמועות אולי נועד להחליף את Zadesky שכאמור עזב, נותן משמעות שונה לדבריו של אלון מאסק – המנכ"ל של טסלה, שלעג על העובדה שאפל מעסיקה לשורותיה עובדים רבים מטסלה, באומרו שבטסלה אפל מכונה בתור "בית הקברות של טסלה". הכוונה מאחורי אמירה זו היא שהעובדים שטסלה מפטרת או לא רוצה בהם עוזבים לעבוד באפל, אולם כאשר טסלה העסיקה את Porritt החברה שיחררה הודעה לתקשורת המשבחת את הכישורים של Porritt ומציינת כי הוא עבד על ה- One-77 שהוא אחד הרכבים הטובים ביותר של אסטון מרטין.

במקביל להעסקתם של עובדים עבור הצוות של פרויקט טיטאן, אפל מרחיבה את פועלה כאשר נראה שהחברה מתמקדת בתעשיית הייצור הגרמנית. האתר Handelsblatt הגרמני פרסם לאחרונה כתבה מעמיקה לפיה אפל קיימה מגעים עם יצרניות הרכבים הגרמניות: Daimler (היצרנית של מרצדס) ו- BMW, מתוך כוונה להשתמש בכישורי ייצור הרכב של היצרניות הגרמניות עבור הרכב של אפל. לא מדובר בפעם הראשונה שהשם של BMW נקשר בשם של פרויקט טיטאן, כאשר דיווחים קודמים ציינו שאפל ביקרה במפעלים של BMW בגרמניה ובפרט בפס הייצור של דגם ה- i3 החשמלי. לפי הדיווח המגעים בין אפל לבין יצרניות הרכב הגרמניות לא צלחו, כאשר המחלוקת היא לגבי הובלת הפרויקט והשימוש במידע. לפי הדיווח אפל מעוניינת שהרכב החשמלי שלה יתממשק באופן מובנה עם שירותי ה- iCloud של החברה, בעוד יצרניות הרכב הגרמניות רוצות לשמור את המידע אצלהן, ככל הנראה לשמור על ההשקעה שלהן בשירות המפות Here שהן רכשו באופן משותף לפני כשנה.

Apple2

דיווח נוסף שמגיע מגרמניה מהמגזין F.A.Z מגלה שאפל פתחה בסיס מחקר "סודי" בברלין שבגרמניה בו מועסקים בין 15 ל- 20 עובדים מהטובים בשתעשיית הרכב הגרמנית. צוות זה אמור לחשוב על עתיד הרכב ולחקור אפשרויות של שותפויות לייצור רכבים – דבר שלאפל אין בו ניסיון (עדיין) – בעיות רגולטוריות שעשויות לצוץ בשווקים גדולים ובפרט בארה"ב ובאירופה ועוד. כמו כן המיקום בגרמניה לא נראה מקרי, בין אם הקרבה ליצרניות הרכב הגרמניות שצוינו לעיל, כשותפות עקריות לייצור הרכב של אפל, או הקרבה (היחסית) לחברת Magna Steyr האוסטרית, המתכנת, מתכננת ומייצרת רכבים. בדומה לאופן בו אפל נעזרת בשירותיה של פוקסקון בסין לייצור מכשירי האייפון והאייפד.

יש לזכור כי לפי הדיווחים פרויקט הרכב של אפל צפוי להתגלות רק ב- 2019 / 2020 ועד אז יש עוד זמן מה, כאשר דברים חדשים יתגלו ו/או ישתנו.

להמשך דיון

 

מקורות: HandelsblattF.A.Z ו- Electrek
עריכה, תרגום ותוספות: natisho