נתח השוק של השעון קטן, אולם המכירות עדיין חזקות

ע״י

הערכות לגבי מכירות השעון בחודש יוני מגלות שנתח השוק של אפל קטן, אולם שביעות הרצון גבוהה, זאת לקראת ההכרזה הצפויה של הדגם הבא בחודש ספטמבר.

 

 

Apple-Watch-start-workout-593x305

השעון של אפל הושק באופן רשמי לפני קצת יותר משנה, ובעוד נראה כי התחרות בתחום השעונים החכמים לא גדלה באופן ניכר בשנה האחרונה, היקף המכירות של השעון ממשיכות להיות יציבות כאשר חברת Swiss bank UBS פרסמה הערכה לפיה אפל מכרה ברבעון יוני האחרון כ- 1.7 מיליון שעונים, עליה של כ- 100,000 שעונים בהשוואה להערכות של רבעון מרץ. בניגוד לכך חברת IDC מעריכה כי ברבעון יוני אפל מכרה כ- 1.6 מיליון שעונים, כשחברת האנליטיקה מציינת כי מדובר בירידה חדה בהשוואה להערכות של מכירות השעון ברבעון המקביל של השנה שעברה שעמדו על כ- 3.6 מיליון שעונים – ובסמיכות להשקת השעון. יש לציין כי מדובר בהערכות בלבד והן נעות באופן גס למדי מחברה לחברה. אולם הקונצנזוס הוא כי השעון של אפל שולט בנתח שוק של בין 47% ל- 52% משוק השעונים החכמים, אם כי נראה שבחודשים האחרונים של 2016, יצרניות שעונים חכמים מתחרות בין אם בפלטפורמת האנדרואיד או של חברת Fitbit, הגדילו את היקף המכירות שלהן, כשנראה כי שעונים חכמים הופכים ונהיים פופולריים יותר ויותר.

אולם מעבר לנתח השוק השולט של השעון, נראה כי שביעות הרצון ממנו גבוהה באופן ניכר משביעות הרצון של המתחרים, זאת לפי תוצאות סקר של חברת J.D. Power, שפרסמה לאחרונה את סקר שביעות הרצון משעונים חכמים לשנת 2016, כשבאופן די מוחץ השעון של אפל נמצא במקום הראשון עם תוצאה של 852 מתוך 1000 (כ- 85%) ו- 5 כוכבים מלאים , בעוד במקום השני נמצא השעונים החכמים של סמסונג עם תוצאה של 842 (כ- 84%) אולם עם 2 כוכבים בלבד. את רשימת 5 היצרניות הבולטות סוגרות סוני (במקום השלישי עם תוצאה של 840), Fitbit (במקום הרביעי עם תוצאה של 839) ו- LG (במקום החמישי עם תוצאה של 827).

Apple-Watch-JD-Power-2016-cropped

טים קוק ציין עובדה זו במהלך דו"ח ההכנסות הרבעוני האחרון של החברה, בו החברה מיעטה להתייחס לשעון וקוק רק ציין שהחברה שבעת רצון מהיקף המכירות שלו ובפרט משביעות הרצון של המשתמשים, שרק יגדל עם שיחרורה של watchOS 3 בסתיו הקרוב.

לפי השמועות הגרסה הבאה למערכת ההפעלה של השעון, שנמצאת כעת בבטא מתקדמת, תשוחרר לצד דגם חדש של שעון, שיוצג במהלך אירוע ספטמבר הקרוב שיתקיים לפי ההערכות ב- 5 או ב- 6 לספטמבר. הדגם השני של השעון צפוי לפי השמועות להגיע עם עיצוב דומה לזה של הדגם הנוכחי (טרנד די חזק עבור אפל לשנת 2016), כשהדגש יהיה בשדרוג החומרה של השעון, בין אם במעבד חזק יותר, חיי הסוללה טובים יותר, קישוריות אלחוטית משופרת ואולי סט נוסף של חיישנים. בין השמועות ניתן גם למצוא הערכות כי השעון יגיע עם GPS שיאפשר דיוק גבוה יותר בפעילויות ספורטיביות כשהאייפון אינו בנמצא, עמידות גבוהה יותר בפני מים שתאפשר להשתמש בשעון למדוד פעילויות של ספורט מימי/ימי ואולי גם קישוריות סלולרית שתהפוך את השעון לאוטונומי יותר.

באופן מעניין ולמרות שאפל לא הגדירה את השעון באופן רשמי למתאים לשימוש במים, משתמשים רבים מצאו כי אין שום בעיה להפגיש את השעון עם מים, בין אם מדובר במקלחות, שטיפת כלים ועוד. למעשה משתמשים שניסו להשתמש בשעון בתוך מים באופן משמעותי יותר כמו בריכות ואפילו בים, מצאו כי השעון מתמודד עם כך בלי שום בעיה. מניסיון אישי ניתן לומר כי אין שום בעיה להשתמש עם השעון בבריכה ובעומקים של כמה מטרים בודדים, אם כי תקן העמידות של השעון הוא IPX6 בלבד, כשככל הנראה אפל לא רוצה לקחת את האחריות על בעיה שעשויה לקרות מחשיפה של השעון למים בצורה ניכרת. לפחות עם הדגם הראשון.

17635-15332-applewatch-early2016trio-l

דיווח שפורסם לאחרונה על ידי DigiTimes מציין כי הדור השני של השעון יגיע עם שיפור בטכנולוגיות הזכוכית של השעון שתעבור מ- Glass on Glass (או בקיצור G/G) לטכנולוגיית One Glass Solution (או בקיצור OGS), שיאפשר לזכוכית של השעון להיות דקה יותר, מאחר וטכנולוגיית OGS משתמשת בשכבה אחת של זכוכית בלבד. מעבר זה יאפשר לשעון להיות, כאמור דק יותר, ואולי להוסיף סוללה קצת גדולה יותר שתאפשר רכיבי כמו GPS ו/או קישוריות סלולרית, כאשר נראה שהראשון עשוי להיות הגיוני יותר, לאור ההתמקדות האחרונה של אפל עם השעון בתחום הספורט.

בניגוד לשמועות וההדלפות לגבי ליין האייפונים הבאים, ההדלפות סביב הדגם הבא של השעון היו מינוריות למדי, ויהיה מעניין לראות האם יהיו דיווחים והדלפות קונקרטיים יותר לקראת חודש ספטמבר.

להמשך דיון

 

מקורות: DigiTimes, 9to5MacJ.D. Power ו- Macrumors
עריכה, תרגום ותוספות: natisho