זה השעון 2

ע״י

כשנתיים אחרי הצגת השעון בפני העולם, אפל משדרגת את מוצר המובייל האחרון שלה, עם עדכון קטן אך מעניין ועל הדרך משאירה גם את הדגם הראשון על המדף.

 

 

Watch series 2

מאז הצגת השעון, שום דבר בהקשר של המכשיר החדש של אפל, שהיה קטגוריית המוצר החדשה ביותר של קופרטינו מאז הצגת האייפד בינואר 2010, לא היה לפי הספר של אפל. המכשיר הוצג ב- 3 קולקציות ו- 2 גדלים. מכירותו נעשתה רק באופן מקוון (בחודשים הראשונים לחייו בשוק), מערכת ההפעלה שלו שודרגה פעמיים לפני ההשקה של הדגם השני, והמוצר זכה במהירות לשיתוף פעולה עם חברה חיצונית – במקרה הזה Hermès. לרשימה הזו ניתן גם להוסיף שמדובר במוצר הראשון בהיסטוריה ה"מודרנית" של אפל, שהדגם הראשון שלו ממשיך (בצורה כזו או אחרת) להמכר גם אחרי הצגת הדגם השני. דבר שאפל לא עשתה עם אף מוצר שלה ב- 20 השנים האחרונות, בין אם מדובר באייפון, באייפד, האייפוד טאץ', האייפוד וכו'. התקדים הזה לוקח אותנו להצגת הדור השני של השעון באירוע ספטמבר האחרון, כשבאופן מעניין ובהתאם לשמועות בנושא, אפל לצד הצגת הדור השני – תחת השם "סדרה 2", משאירה דגם משדורג של הדור הראשון – תחת השם "סדרה 1", שמקבל עדכון חומרה למעבד כפול הליבה החדש שמפעיל את רכיב ה- S2 וזמין אך ורק בתצורת האלומיניום.

באופן זה אפל מבטיחה חווית משתמש טובה יותר למי שירכוש את השעון בשנה הקרובה, בין אם את הסדרה הראשונה או השניה. בעיקרון ההבדלים בין 2 הסדרות הם לא כאלה מרחיקי לכת, במיוחד לאור שדרוג המעבד בסדרה הראשונה. למעשה כל ההבדלים בין 2 הסדרות, למעט גימורי החומר – כאשר כעת רק הסדרה השניה מגיעה ב- 3 קולקציות של גימורים: אלומיניום, ברזל וקרמי – מסתכמים בהיקף העמידות בפני מים ורכיב GPS. שיפורים אלו אפשרו לאפל לשמור על העיצוב של השעון, עם הבדלים מינימליים בחומרה הפנימית שלו, ובכך לשמר באופן מלא את התאימות עם הרצועות. עם הצגת השעון ב- 2014, אפל ציינה כי השעון הוא 3 דברים: שעון מדויק, מכשיר תקשורת אינטימי ומכשיר לספורט ובריאות, אולם התפזרה עם ציון של פיצ'רים נוספים כשנראה היה שהנרטיב של השעון לא ברור אפילו מבחינתה של אפל, ובהתאם לכך גם לא היה ברור למשתמשים למה לרכוש אותו. אולם מאז אפל התמקדה ביכולות שהיא ציינה ובפרט בתחום הספורט והבריאות, והשדרוג של הדור השני שמביא יכולות משופרות לתחום זה הן ברורות.

Watch GPS and Water

לגבי ה- GPS אין צורך להרחיב יותר מדי. התוספת של הרכיב מאפשר למשתמשי השעון לצאת איתו לפעילות ספורטיבית בחוץ, מבלי הצורך לקחת עימם את האייפון ועדיין לקבל תמונת מצב מקיפה וברורה לגבי הפעילות שלהם. באופן מסוים הוספת ה- GPS מזכירה מאוד את השדרוג של האייפון המקורי לדגם ה- 3G, שהסתכם אומנם בשינוי בעיצוב, אולם מבחינת חומרה ההבדלים הסתכמו ברכיב GPS וקישוריות סלולרית מתקדמת יותר – דבר שלפי השמועות אפל עובדת עליו גם עבור השעון. מבחינת העמידות למים, נראה כי אפל ביצעה שדרוג הנדסי מרשים. כך שבעוד הדור הראשון של השעון כבר הציג עמידות מרשימה בפני מים, כעת אפל שיפרה זאת והפכה את העמידות לגבוהה יותר עם יכולת לצלול עם השעון עד לעומק של 50 מטרים – דבר שעדיין לא נראה בשעונים חכמים. והדבר לא אמור להפתיע מכיוון שאפל לא רואה את השעון כמתמודד בשוק השעונים החכמים, אלא כמתמודד בשוק השעונים הקלאסי.

רמז עבה לכך היה ניתן לראות במצגת כאשר ג'ף וויליאמס – סמנכ"ל התפעול של אפל ומי שמוביל את פרויקט השעון – השוואה את המכירות של השעון לאלו של יצרניות שעון קלאסיות ונראה שמבחינת היקפי המכירה תוך שנה, השעון התברג במקום השני מתחת לשעוני רולקס. אולם למרות זאת נראה שלמרות הירידה בהיקף המכירות של השעון, בהתאם לדיווחים של חברות אנליטיקה שונות, השעון של אפל עדיין מחזיק בנתח השוק הגדול ביותר (כמעט 50%) בשוק השעונים החכמים כשבמקום השני ובהפרש ניכר נמצאת סמסונג.

nike1473326210327

הצגת הדור השני של השעון, לוותה גם בהצגת שותפות חדשה. כך שבעוד עם הדור הראשון אפל כאמור חברה ל- Hermès, שותפות שממשיכה גם בדור השני הן עם הדגם עצמו והן עם רצועות חדשות, עם הדור השני אפל חברה לחברת נייק להצגת דגם ייעודי לקהילת הספורטאים והרצים של נייק. דגם זה יגיע בהמשך השנה עם רצועות בלעדיות ועם תצורת שעון בלעדית (בדומה לזאת של דגמי ה- Hermès). בכך אפל מציבה את השעון באופן ברור הן כמוצר אופנה והן כמוצר לאורך חיים ספורטיבי ובריא.

מחירי הקולקציות של סדרה 2 הן:

  • $369 עבור דגם האלומיניום בגודל 38 מ"מ או $399 לגודל ה- 42 מ"מ.
  • $549 עבור דגם הברזל בגודל 38 מ"מ או $599 לגודל ה- 42 מ"מ.
  • $1249 עבור דגם הקרמי בגודל 38 מ"מ או $1299 לגודל ה- 42 מ"מ.
  • $369 עבור דגם הנייק.

כאמור סדרה 1 זמינה במחיר התחלתי של $269

להמשך דיון