האייפון 7 | סיפור הצלחה מפתיע?

ע״י

למרות הסברות המוקדמות שהאייפון 7 יהיה כישלון, נראה כי הסיבוך של סמסונג עם מכשירי הנוט 7 ותזמון שדרוג עונתי יהפכו את האייפון להצלחה גדולה מהמצופה – גם בישראל.

 

 

iPhone 7 and 7 Plus

לפני מספר חודשים כשכל הדיווחים והעדויות הצביעו לכיוון לפיו האייפון 7 לא יגיע עם עיצוב חדש באופן משמעותי, מזה של מכשירי האייפון 6 וה- 6s, נראה היה שמדובר בחותמת של כישלון על המכירות של המכשיר, כאשר אנליסטים ובעלי דיעה רבים סברו שאפל יורה לעצמה ברגל – בזמן שגם ככה המכירות של מכשירי האייפון נמצאות בירידה הראשונה בתולדותיו. אולם בצעד מעניין מאוד, אפל הפתיעה את קהל המשתמשים והמבקרים עם מכשירי האייפון 7, שלא הציגו עדכון משמעותי לעיצוב, למעט שיפורים כאלה ואחרים שהביאו את העיצוב הנ"ל לרמה הגבוהה ביותר שלו עד כה, הגיע עם צבעים חדשים ובפרט השחור Jet המבריק. אולם הגיע עם פיצ'רים נחשקים ומבוקשים כגון: עמידות למים, רמקולים סטריאופונים, מצלמות משופרות, מסך איכותי יותר ועוד. כל אלו עמדו כמעט בקנה אחד עם ה"דרישות" של המבקרים לגבי מכשירי האייפון העתידיים ובהתאם לכך נראה כי הביקוש למכשירי האייפון 7 גדול מהמצופה.

אולם נראה כי לטובת האייפון 7 יש מספר קלפים בשרוול שעומדים לזכותו עקב "בעיות" של מכשירים אחרים. הראשון ובאופן די מפתיע הוא האייפון 6s, שכאמור בעוד הוא נמכר בצורה טובה, הוא לא הצליח להעפיל על המכירות של מכשירי האייפון 6 ולמעשה חוסר האטרקטיביות שלו לעומת מכשירי ה- 6, הביא את מכירות האייפון בשנה האחרונה לעצירה ואפילו לירידה ראשונה בתולדות 9 שנותיו של המכשיר. אולם מעז מיצא מתוק ונראה כי ההצלחה הגדולה של האייפון 6 וחוסר ההצלחה היחסי של האייפון 6s יוצר מצב בו הביקוש לאייפון 7 גדול מהמצופה, כאשר משתמשים רבים ששדרגו למכשירי האייפון 6 או קודם לכן נמצאים במצב בו הם מועמדים לשדרג את המכשיר שלהם. מספרים אלו הגיעו מהאנליסט ג'ין מונסטר מחברת Piper Jaffray שסקר כ- 400 צרכנים אמריקאים טרם השקת האייפון 7 וגילה שכ- 15% מהם ציינו שהם בוודאות ישדרגו את המכשיר שלהם למכשיר החדש, בעוד כמעט 30% ציינו שהם "עשויים" לשדרג לאייפון 7 – זאת מבלי שהמכשיר החדש בכלל הוצג.

מעניין לראות שהביקוש למכשירי האייפון 7 במועד השקתם היה גדול מהמצופה, דבר שלא התבטא רק במכירות המוקדמות של המכשיר – כאשר חברות סלולר כדוגמת T-Mobile ציינה שמדובר בהשקת הסמארטפון הגדולה ביותר בתולדותיה – אלא גם בביקוש הגדול בשבועות שאחרי ההשקה, כאשר מועדי הזמינות של המכשיר עדיין ארוכים מאוד, בפרט בדגמי הפלוס ובגימור השחור Jet שמועד אספקתם בהזמנה מקוונת עדיין עומדים על בין שבועיים לשלוש. נתונים דומים ניתן לראות גם בישראל, כאשר לפי הדיווחים המוקדמים עולה כי הביקוש למכשירי האייפון 7 הוא גדול למדי, כאשר המשווקות, המוכרות וחברות הסלולר נערכות מבעוד מועד לביקוש הרב – שכבר חצה את רף 20 אלף ההזמנות המוקדמות -ובהתאם לכך אפל כבר נערכת לתגבור משלוחי המכשירים החדשים לישראל. בהתאם לכך נראה כי התחרות לגבי המכירות של מכשירי האייפון 7 בארץ תהיה מעניינת כאשר השנה ההיצע של המקומות בהן ניתן לרכוש את המכשיר, גדול מאי פעם.

iPhone 7

אולם כאמור ישנו עוד קלף שמשפיע לטובת האייפון 7 והוא ה- Note 7 של סמסונג. האנליסט Ming-Chi Kuo מחברת KGI מעריך כי פרשת ההתפוצצויות של מכשירי הנוט 7, שהביאו את סמסונג לבצע Recall בקנה מידה עצום ולבסוף לגנוז לחלוטין את מכירת המכשיר וייצורו, צפויים להביא קבל סוויצ'רים לא קטן שלהערכתו יעמוד על בין 6 ל- 7 מיליון לקוחות, המהווים כמחצית מכלל 12 מיליון המשתמשים שרכשו את הנוט 7 ברחבי העולם. באופן טבעי נראה כי המכשיר המתאים עבורם הוא האייפון 7 פלוס שיקסום למשתמשי הנוט בזכות הפיצ'רים המשופרים והמצלמה הכפולה והאיכותית. החצי השני של שורדי הנוט 7 ככל הנראה יהגר לכיוון מכשירי אנדרואיד של יצרניות שונות כמו למשל Huawei וגוגל שלאחרונה הציגה את מכשיר הפיקסל שלה, שזכה לביקורות חיוביות למדי ומגיע ב- 2 גדלים כאשר דגם הפיקסל XL כולל מסך של  5.5 אינץ'.

בהתאם לכל אלו אנליסטים מעריכים שמכשירי האייפון 7 יעזרו לאפל למכור מעל ל- 74 מיליון מכשירי אייפון ברבעון האחרון של 2016 וצפוי להפוך את אפל ליצרנית הסמארטפונים הגדולה ביותר בעולם ברבעון זה, ולהעפיל אפילו על סמסונג בפעם השניה מאז 2010.

להמשך דיון

 

מקורות: 9to5mac ו- Apple Insider
עריכה, תוספות ותרגום: natisho