אפל חוקרת משקפי מציאות רבודה

ע״י

זה לא סוד שאפל חוקרת את תחום המציאות הרבודה (AR), אולם כעת עולה שהחברה חוקרת משקפיים שיעשו שימוש ב- AR והם עשויים להפוך למוצר אמיתי עד סוף 2018.

 

 

apple-glass-concept-1

הלחץ על טים קוק ועל אפל הוא חזק מאי פעם, כאשר למרות ההצלחה המרשימה והדי מפתיעה של מכשירי האייפון 7, ההילה שיצרו מכשירי הסמארטפון הפופולריים סביב אפל בעשור האחרון, הודות לצמיחה מרשימה, יוצרים לחץ על החברה להמשיך ולהציג צמיחה דומה. אולם שוק ה- PC בכללותו דועך ונראה כי הוא מושך עימו את המק ואת האייפד. במקביל מאמציה של אפל בתחום הטלויזיה עדיין לא הפכו להיות הצלחה מסחררת, כאשר חברות רבות מתקשות לפצח את הנוסחה ובעיקר את חברות הכבלים והתוכן ששולטות בתחום זה ביד רמה. גם השעון של אפל שהוצג לפני כשנתיים באירוע נוצץ בו ציין קוק כי מדובר בפרק הבא של אפל, לא התגלה להיות פרק מלהיב ביותר ולמרות הצלחה יחסית מרשימה, השעון עדיין לא משנה באופן משמעותי את הכיוון של אפל או את שורת הרווח התחתונה של החברה. כעת עולה סברה חדשה לפיה אפל רואה בטכנולוגית ה- AR (מציאות רבודה) וה- VR בתור הדבר הגדול הבא, שיחזיר את אפל למסלול החדשנות והצמיחה. אולם בעוד יש דיווחים לפיהם פרויקט הרכב המזגזג של אפל צפוי לעשות שימוש נרחב בטכנולוגיה הזו, הוא עדיין רחוק מאוד מלהיות מוצר בר קיימא.

כעת דיווח חדש שמגיע מהאתר בלומברג, מציין כי לפי מקורות אנונימיים באפל ובשרשרת האספקה של החברה, אפל מתנסה עם משקפי מציאות רבודה, כצעד המשך לכניסתה של אפל לתחום הטכנולוגיה הלבישה, אותה החברה עשתה עם השעון. המוצר שנמצא בשלבי ניסיון מוקדמים מאוד, מתחבר למכשיר האייפון (ואולי גם בהמשך לשעון) כשהוא משמש בתור הארכה למכשיר ועושה שימוש בקישוריות שלו, ומציג שכבת מידע נוספת על העולם הסובב את המשתמש, בין אם מדובר במידע טקסטואלי או גרפי/ ויזואלי. על פי הדיווח אפל הזמינה מספר מצומצם של רכיבים מספקים פוטנציאליים ובעיקר מסכים המיועדים לשימוש קרוב לעין, אולם לא מדובר בהיקפים מספקים המרמזים על ייצור בקנה מידה גדול יותר. ההערכות הן שבמידה ואפל אכן תבחר לקדם את המוצר ולהביא אותו לשוק, למרות שהחברה ידועה בכך שאין לה בעיה לדחות, להשהות או לבטל פרויקטים, המשקפיים הללו יושקו לא לפני 2018.

באופן טבעי מהתיאור שלו, המוצר מזכיר מאוד את משקפי המציאות הרבודה של גוגל, שהוצגו בבטא לפני מספר שנים ונחלו כישלון שיווקי עצום, כאשר הציבור לא היה מוכן עדיין לשימוש במשקפיים שנתפסו בתור מוצר יקר ואליטיסטי, הגיעו עם חיי סוללה קצרים מאוד, ועם יכולת צילום תמונות ווידאו מבלי שהסובבים יוכלו לדעת על כך. בהתאם לכך מקומות רבים לא אפשרו ל"חוקרים" של גוגל – שכונו "גלאסהולס" – להכנס אליהם ולא אחת דווח על מקרים של תוקפנות ואפילו אלימות כלפי לובשי המשקפיים לאור חששות של צילום בלי התראה. לאחרונה חברת סנאפ (לשעבר סנאפצ'ט) השיקה את משקפי ה- Spectacles שלה, שהם למעשה משקפי שמש די אופנתיות (נתון לדיון) שמגיעות עם מצלמות המצלמות וידאו עגול – שמאפשר לצפות בו גם במצב אנכי וגם במצב אופקי – המתחברות למכשיר הסמארטפון ולאפליקציית סנאפצ'ט. אולם בשונה מהמשקפיים של גוגל, אלו של סנאפ עולות כ- 130$ והן מצוידות בלדים שמציינים באופן מפורש לחלוטין שהן נמצאות במצב צילום.

160122161040-apple-vr-patent-780x439

פטנט של אפל לתחום ה- VR וה- AR שעושה שימוש באייפון.

בשנים האחרונות אפל השקיעה המון בתחום הצילום, עם מכשירי האייפון כשמכשיר האייפון 7 מגיע עם אחת המצלמות הטובות ביותר בשוק, כאשר דגם הפלוס מגיע עם מצלמה כפולה שזכתה לביקורות מהללות למדי שחלקן טוענות שמדובר במצלמה הטובה ביותר בשוק הסמארטפונים כיום. במקביל אפל גם רכשה לא מעט חברות, טכנולוגיה וקניין רוחני בתחום המציאות הרבודה, כשבין הרכישות הללו ניתן למצוא את חברת פריימסנס הישראלית – שהטכנולוגיה שלה שימשה את הקינקט של מיקרוסופט, את חברת Metaio, Flyby ועוד. זאת כאמור כשבחודשים האחרונים טים קוק התבטא במפורש בנושא ה- VR וה- AR, כשהוא מציין בגלוי שאפל משקיעה מאמצים רבים במחקר של הטכנולוגיות הללו, וכי לדעתה של אפל הטכנולוגיה שצפויה להיות החדשנית ביותר וזו תשפיע על קהל הצרכנים באופן הנרחב ביותר היא AR, הודות לעובדה שמדובר בטכנולוגיה שמעצימה את העולם הסובב ומחזקת את האינטקרציה עם האנשים שלידך, במקום להיות מבודדת ואישית כמו טכנולוגית ה- VR.

אין ספק שמדובר באתגר טכנולוגי וחברתי גדול מאוד מצידן של חברות טכנולוגיה, שחוקרות כיצד ניתן להביא את הטכנולוגיה למקומות חדשים וקרובים יותר על הגוף יותר מתמיד. בשנים האחרונות טכנולוגיה הפכה להיות לבישה יותר ויותר, החל באוזניות אלחוטיות שהופכות ונהיות פלטפורמות לכשעצמן, שעונים חכמים וכעת האתגר המשמעותי ביותר – הוספה של טכנולוגיה על הפרצוף, דבר שבעבר ג'וני אייב התבטא כנגדו. אולם העולם משתנה ואם אפל רוצה להמשיך ולהיות בקדמת הטכנולוגיה הצרכנית, החברה צריכה להשתנות יחד איתו.

להמשך דיון

 

מקור: בלומברג
עריכה, תרגום ותוספות: natisho