האייפון 7 | מכירות טובות יותר מה- 6s אך לא כמו ה- 6

ע״י

המכירות של מכשירי האייפון 7 בחודש הראשון למכירתם מתעלים על אלו של מכשירי ה- 6s, כאשר גם היקף הסוויצ'רים נשאר די גבוה. אולם הרף של האייפון 6 נותר גבוה.

 

 

iPhone 7 and 7 Plus

בדו"חות ההכנסה במהלך השנה החולפת הנרטיב של אפל לגבי המכירות של מכשירי האייפון עבר שינוי מקצה לקצה, כאשר על החברה נחתה ההבנה שהמכירות הגבוהות מאוד של מכשירי האייפון 6, שנבעו הן מהשינוי בעיצוב, הן מהגדלת גדלי האייפון, הן הצגת דגמי הפלוס והן השקת האייפון ב- China Mobile היו תופעה יוצאת דופן שיצרה מחזור שדרוג לא נורמלי, וכזה ששובר את המגמה הליניארית (פחות או יותר) של הגידול במכשירי האייפון. כתוצאה מההבנות הללו אפל צמצמה את היקפי הייצור של מכשירי האייפון 6s וציינה בפני קהילת המשקיעים והאנליסטים כי השוואת המכירות של מכשירי האייפון 6s לאלו של דגמי ה- 6 היא לא נכונה, ושאם משווים את מחזור השדרוג של ה- 6s לאלו של מכשירי ה- 5s, הגדילה הליניארית נראית לעין בצורה טובה יותר. כעת עם השקת מכשירי האייפון 7, נראה כי המגמה הליניארית חוזרת כאשר ניתוח של חברת CIRP מראה שהמכירות של מכשירי האייפון 7 בחודש הראשון להשקתם גבוהים יותר מאלו של מכשירי האייפון 6s באותו חלון זמן.

ההערכות של CIRP מראות כי מכשירי האייפון 7 היוו קצת יותר מ- 70% מכלל המכירות של מכשירי האייפון בחודש הראשון להשקת המכשירים, כשמדובר בעלייה קטנה בהשוואה למכשירי האייפון 6s, אולם המכשירים החדשים בהחלט לא מתקרבים לביצועים של מכשירי האייפון 6 שהגיעו להיקף של יותר מ- 85% מכלל המכירות של מכשירי האייפון בחודש הראשון להשקתם. עדיין נראה כי הביקוש למכשירי האייפון 7 נותר גבוה, ובדו"ח ההכנסות האחרון, טים קוק ציין כי הוא צופה שאפל תצליח להתמודד עם הביקוש ובפרט למכשירי האייפון 7 בגימור השחור Jet, וגם בדגמי הפלוס עד סוף השנה. כשבמקביל אפל נכנסת לעונת החגים וממשיכה לפרוס את מכשירי האייפון בשווקים נוספים ברחבי העולם.

iPhone model

המידע של CIRP מראה גם שלמרות מכשירי האייפון 7 פלוס, זכו לשדרוג מרשים בתחום המצלמה, עם המצלמה הכפולה שזכתה לשבחים רבים, ופיצ'ר צילום הפורטרט המרהיב, עדיין נראה כי רוב המשתמשים שרכשו מכשירי אייפון 7 בחרו בדגם האייפון הרגיל, בגודל ה- 4.7 אינץ' אל מול דגם הפלוס, כשהיחס נשמר דומה לזה של השנה הקודמת והוא עומד על כ- 1:2 (כלומר דגם פלוס על כל 2 דגמים רגילים). אולם יש לציין כי מדובר בגדילה בביקוש למכשירי הפלוס בהשוואה ליחס המכירות של מכשירי האייפון 6 בשנת 2014, כאשר דאז היחס עמד על כ- 1:3. מגמה זו מראה שיותר ויותר משתמשים החלו להתרגל ולראות ערך מוסף במכשירי האייפון הגדולים יותר, אולם עדיין לא מדובר ברוב המכריע של המשתמשים – עדיין. כמו כן ניתן לראות כי היקף המשתמשים שבוחר במכשיר אייפון עם מסך של 4 אינץ', גדל בשנה האחרונה הודות להשקת האייפון SE, שנתפס כאטרקטיבי יותר מבחינת המפרט שלו לדגם ה- 5s אותו ה- SE החליף.

דבר נוסף שניתן לראות בברור הוא את היקף הסוויצ'רים לפלטפורמת iOS מפלטפורמות אחרות. באופן מעניין מאוד נראה כי בחודש הראשון להשקת מכשירי האייפון החדשים, היקף הסוויצ'רים היה יחסית קטן למדי בשנת 2014 ועמד על כ- 10% בלבד, עם מכשירי ה- 6, אולם הוא גדל באופן ניכר מאוד בשנה שעברה עם דגמי ה- 6s כשהוא הגיע להיקף של כמעט 30% מכלל המשתמשים שרכשו את מכשירי האייפון בחודש הראשון להשקתם. השנה נראה כי מכשירי האייפון 7 והאייפון בכלל קסמו פחות למשתמשי האנדרואיד, ככל הנראה בגלל ההיצע הרב שקיים בשוק המציג לא מעט מכשירי אנדרואיד שנראים כמו העתקים של מכשירי האייפון, כאשר היקף הסוויצ'רים בחודש הראשון למכירות מכשירי האייפון 7 עומד על כ- 18% מכלל המכירות של מכשירי האייפון (כמעט פי 2 מהיקף הסוויצ'רים בשנת 2014). נתון מעניין הוא שהשנה יש מספר גדול יותר של משתמשים שרכשו מכשירי אייפון, שעבורם זה מכשיר הסמארטפון הראשון. מה שמראה את הרוויה באימוץ של מכשירי האייפון בפרט והסמארטפון בכלל, כאשר נראה שיותר ויותר מאמצים מאוחרים (laggers) עוברים להשתמש במכשירי סמארטפון ממכשירי סלולר שהם לא סמארטפונים.

Switchers

אין ספק שיהיה מעניין לראות את היקף המכירות והנתונים שאפל תגלה בדו"ח ההכנסות הקרוב שלה, שיתקיים בתחילת השנה הבאה, ויהווה את הרבעון המלא הראשון של מכירות האייפון 7, אולם גם יכלול בתוכו את מכירות החגים, דבר שתורם להיקף המכירות הגבוה ביותר של אפל במהלך השנה. מעבר לכך נראה כי האייפון 7 יצטרך לעבוד קשה כדי להתעלות על הנתונים הפחות מוצלחים של מכשירי האייפון 6s בשנה החולפת, אולם אין ספק שההתחלה שלו כבר ממצבת אותו במקום טוב יותר.

להמשך דיון

 

מקור: CIRP
עריכה, תרגום ותוספות: natisho