פרויקט הרכב של אפל עולה על הכביש

ע״י

אחרי זמן רב בו לא נשמעו דיווחים לגבי פרויקט הרכב של אפל, נראה שהחברה מתכננת להעלות רכבים על הכביש במטרה לבדוק את טכנולוגית הנהיגה האוטונומית שלה.

 

 

carsilhouette

אחרי שעשה כותרות רבות במהלך השנה שעברה, לא נשמעו שום שמועות או דיווחים לגבי פרויקט הרכב של אפל בחצי השנה האחרונה, כאשר בפעם האחרונה נשמעו דיווחים כי אפל החליטה לשנות את הכיוון של פרויקט הרכב שלה, ולהתמקד קודם כל במערכת ההפעלה ובטכנולוגית נהיגה אוטונומית לרכב המשולבת עם טכנולוגית AR, במקום בחומרה ובייצור הרכב עצמו. שינוי כיוון זה מובל באפל על ידי בוב מנספילד הוותיק לו יש ניסיון עשיר בנושא טכנולוגיות, כאשר מנספילד היה אחראי במשך שנים על תחום החומרה והטכנולוגיות באפל, טרם פרישה חלקית, ובחצי השנה האחרונה נראה שהוא חזר לאפל לנווט את פרויקט הרכב מסיבה פשוטה והיא שמאז שאפל החלה לעבוד על פרויקט הרכב, תחום התחבורה השתנה באופן דרמטי כאשר יותר ויותר חברות פועלות לפתח טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית, בין אם מדובר בחברות טכנולוגיה כמו: גוגל, טסלה ואובר. ובין אם מדובר ביצרניות רכב וותיקות כמו: מרצדס, BMW, פורד ועוד.

בנוסף לכך נראה כי חברות התחבורה השיתופיות, כמו אובר ו- Lyft בארה”ב, ו- Didi בסין יוצרות שינויים משמעותיים בהחזקת רכבים במיוחד בערים, ובהתאם לכך נראה כי עתיד התחבורה עשוי לעבור שינויים משמעותיים למדי, מעבר למעבר לרכבים חשמליים.

אפל מצידה כמובן לא מגיבה לשמועות, אם כי טים קוק ציין ואמר שהוא צופה שהתחושה תהיה כמו “ערב חג המולד” למשך זמן רב, כשהכוונה היא שתהיה ציפייה רבה למשהו מעניין וגדול מצד אפל. ואכן נראה כי בחצי השנה האחרונה אפל עבדה באופן ניכר על פרויקט הרכב שלה, ובפרט על טכנולוגית הנהיגה האוטונומית, כשדיווחים חדשים מגלים שאפל קיבלה לאחרונה אישור ממשרד התחבורה הקליפורני לעלות על כבישים ציבוריים עם טכנולוגית נהיגה אוטונומית במטרה לבחון אותה, זאת כאשר עד כה השמועות גרסו שאפל בודקת את טכנולוגית הנהיגה האוטונומית באזור תחום בקליפורניה, המוכר ככזה המשמש/שימש חברות אחרות. יש לציין כי האישור שאפל קיבלה הוא ל- 3 רכבים מסוג לקסוס RX450h, כאשר 6 עובדים מאפל קיבלו את האישור לתפעל את הרכבים הללו. מדובר כמובן בצעד ראשון ודי קטן בבחינת טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, מכיוון ש- 3 רכבים הוא מספר די קטן, אולם גם יש לזכור שמדובר בבדיקה בכבישים אמיתיים, כשסביר להניח שאפל ממשיכה לבדוק את את הטכנולוגיה גם במתחמים סגורים המיועדים לכך.

Lexus RX450h

לקסוס מודל RX450h, עליו אפל קיבלה אישור לבדוק את טכנולוגית הנהיגה האוטונומית שלה

האישור של משרד התחבורה הקליפורני הוא העדות הברורה ביותר לכך שאפל חוקרת באופן פעיל כניסה אפשרית לשוק התחבורה, והאישור אותו אפל קיבלה ב- 14 לאפריל להפעיל רכבים אוטונומיים בכבישים ציבוריים הוא ראשון מסוגו עבור אפל, שכאמור נכנסת לשוק די צפוף כאשר עוד 29 חברות רכב וטכנולוגיה אחרות קיבלו אישור דומה, ביניהן: Waymo (של גוגל), טסלה, GM, פורד ועוד. הרבה מאוד מוטל על הפרק מבחינתה של אפל לגבי טכנולוגית הנהיגה האוטונומית אותה החברה מפתחת באופן סודי מאוד במשרדים נפרדים באזור קליפורניה ובקנדה, על ידי צוות מובדל הפועל כמעין סטארטאפ עצמאי בתוך החברה. לפי שמועות בעבר, התגלה שבמידה וטכנולוגית הנהיגה האוטונומית של אפל לא תהיה מוצלחת החברה לא תכנס לתחום התחבורה. העובדה שאפל רוצה להתחיל לבדוק את הטכנולוגיה שלה על כבישים אמיתיים היא סימן חיובי ומעודד, ונראה שבמידה והחברה תצליח בכך, היא תוכל לעמוד ביעדים שהיא שלפי השמועות היא הגדירה לעצמה להציג מוצר בר קיימא באזור 2020.

על פניו רכב שכזה מבית אפל, יהיה רכב חשמלי שיכלול יכולת שת נהיגה אוטונומית וכן טכנולוגיית AR שתהיה מוטמעת בזכוכית הרכב, כאשר באופן מעניין למדי חברות אחרות הפועלות בתחום הרכבים, לא הציגו עד כה יכולות כאלה ואחרות הקשורות ב- AR, כך שיתכן שלאפל יש יתרון, הודות לעובדה שהחברה גם חוקרת באופן אינטנסיבי את תחום ה- AR.

להמשך דיון

 

מקורות: בלומברג ו- BI
עריכה, תרגום ותוספות: natisho