מאת: eden | 25/05/11
מק | רוצים רשיון מתנה לFantastical?

האתר macappstorm מחלק רשיונות לתכנה Fantastical





Fantastical היא תוכנה שיושבת בבר העליון (ליד השעון) ומאפשרת עבודה נוחה יותר מול ה-iCal. אפשר להציג את האירועים הקרובים שלנו, וליצור חדשים ע"י ממשק פשוט ונוח.

להורדת גירסת נסיון של התוכנה Fantastical לחץ כאן (מחיר מלא 15$)

כדי להשתתף בתחרות לחץ כאן

1 תגובות המשך קריאה


כניסת חברים: הרשמה חינם!
שם:
סיסמה:
שכחתי סיסמה
התחבר אוטומטית

ראשי
הדיווחים על מותה של אפל מוגזמים
הדיווחים על מותה של אפל מוגזמים
למרות התאוששות המניה של אפל, עדיין יש משקיעים שחוזים את דעיכתה של אפל, אפילו בשנים הבאות. האם אפל תיפול?







http://cl.ly/image/1Z0p1c170Z1p/AAPL%20doomed.jpg

לפני מספר חודשים Fred Wilson מקרן הון סיכון Union Square Ventures התראיין בכנס ה- Disrupt השנתי של האתר TechCrunch, תוך כדי שהוא נשאל על ידי מייקל ארינגטון (מייסד TechCrunch) מהן 3 חברות האינטרנט המובילות שיהיו בשנת , 2020 בהתייחסות לשווי השוק שלהן כאשר המצב הנוכחי הוא שאפל היא חברת הטכנולוגיה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר, אחריה נמצאת גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק. Wilson לא התמהמה יותר מדי וציין כי לדעתו מבין ענקיות הטכנולוגיה והאינטרנט הנ"ל גוגל ופייסבוק ימשיכו להשאר ברשימה, לצד חברה חדשה שהציבור עדיין לא שמע עליה, בעוד קרנן של אפל ומיקרוסופט ידעך. הסיבה לכך ששווי השוק של אפל ידעך והחברה תפסיק להיות חברת הטכנולוגיה בעלת שווי השוק הגדול ביותר, נובעת מהעובדה שלדעתו של Wilson, אפל מתמקדת יותר מדי בתחום החומרה בעוד גוגל ופייסבוק פועלות גם וגם, אם כי עיקר העסקים שלהן הוא מבנה רוחבי לפיו המוצרים/שירותים/פלטפורמות של החברות זמינים על כל חומרה.

דבריו של Wilson מקבלים חיזוק מהאנליסט Pedro de Noronha, שותף בקרן ההון סיכון Noster Capital שציין בראיון אותו ערך לאחרונה ברשת CNBC כי כשהוא משקיע בחברות הוא עושה זאת לטווח בינוני-ארוך ובהתאם לכך הוא צריך להיות בטוח במפת הדרכים שלהן ללפחות 5 השנים הבאות, בהתאם לכך ציין de Noronha שלדעתו לאור התחרות העזה העומדת בפני אפל, לא ניתן לדעת מה יעלה בגורלה של החברה אפילו בשנתיים-שלוש הקרובות, כאשר החברה עשויה להגיע למצב בו היא "מיושנת". הדיעה הרווחת כי אפל עשויה להגיע לאבדונה תוך X זמן, היא לא חדשה. לפני מספר חודשים ציין אנליסט כי לדעתו, אם אפל לא תשיק שעון חכם בחודשיים הבאים (וכבר עברו יותר מחודשיים מאז אותה ההצהרה), החברה תקרוס. המציאות היא שלא רק שאפל עדיין חיה ובועטת, אלא שלאחרונה החברה הציגה את דו"ח ההכנסות הרבעוני שלה בה היא הציגה רבעון שיא חדש בו החברה עקפה את הציפיות שלה ושל וול סטריט עם מכירות מרשימות של מכשירי אייפון ומק, אם כי מכשירי האייפד ראו ירידה במכירותיהם.

[(video) f_YAALUPdBk#t=270[/(video)

אין ספק שמדובר בבעיה תפיסתית של עולם הטכנולוגיה והכלכלה שעדיין ממשיך לראות את אפל בתור החברה שנאבקת על מקומה וקיומה, משנת 97'. אולם מאז שג'ובס חזר להציל את החברה מפשיטת רגל הרבה אייפודים, אייפונים, אייפדים ומקים נמכרו ואפל כיום היא החברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בתעשיית הטכנולוגיה, כשכל אחד מהמוצרים שלה, אם היה חברה בפני עצמה, היה מתברג בחלק העליון של רשימת 500 החברות של המגזין Fortune, כשמכשירי האייפון מציגים לבדם רווחיות גבוהה יותר משל מספר מענקיות הטכנולוגיה ו/או המותגים הגדולים בעולם יחדיו. זאת לצד העובדה שלאפל יש תזרים מזומנים בהיקף עצום של יותר מ- 160 מיליארד דולר, מרחיקים את החברה מאובדן בצורה ניכרת והופכים את הטענות של אותם רואי שחורות לבלתי נתפסות. באופן אירוני דברים אלו נשמעים דווקא בתקופה בה המניה של אפל מתאוששת ואפילו רואה עליה יפה, זאת אחרי שנתיים לא קלות בהן וול סטריט הענישה את המניה של אפל מסיבה שלא נראתה ברורה ממש, אם כי בראייה לאחור ניתן להבין את ההתנהלות של עולם הכלכלה שפחות מתעניין בהישגים הנוכחיים של החברה, שהמשיכו להיות מרשימים במהלך השנים 2012-2013, אלא יותר בהישגים העתידיים של החברה.

<IFRAME height=298 src="http://player.theplatform.com/p/gZWlPC/vcps_inline?byGuid=3000294184&size=530_298" width=530 bgcolor="#131313" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash"></IFRAME>

סיבה זו לצד מותו של ג'ובס והאטה בצמיחתה של החברה שראתה בשנים 2008-2012 צמיחה מרשימה של מכשירי האייפון של עשרות אחוזים בכל רבעון, לצמיחה של אחוזים בודדים, עקב רוויה בשוק הסמארטפונים בשווקים המתפתחים, הביאו את המשקיעים וול סטריט להפחית מערך המניה של אפל, זאת כאמור למרות ההצלחה הפיננסית של החברה שנבעה ממכירות שיא של מכשירי האייפון, האייפד, המק ותכני המדיה באקוסיסטם הנרחב שלה. אולם נראה כי כעת וול סטריט הבינה את המצב ובהתאם לכך המניה של אפל חזרה לשקף את השווי של החברה דרך עיניהם של המשקיעים ובעלי העניין בוול סטריט. אך עם זאת לא ניתן להתעלם לגמרי מדבריו של Wilson אם כי יש לשים לב להתייחסות שלו לתחום האינטרנט, תחום בו לאפל יש עבודה מרובה כאשר החברה פועלת יותר ויותר לכיוון תחום הענן, תחום בו היא פעלה מזה שנים עם חנות האיטיונס, אך כל נושא שירותי הענן יחסית חדש לה, כאשר שירותי העבר של החברה בנושא זה כמו MobileMe על שלל האיטרציות שלו, כשהנוכחית היא iCloud, לא הוכיחו את עצמם בהשוואה לשירותי הענן של גוגל או פייסבוק.

אולם החברה ממשיכה לנסות ולהשקיע בתחום עוד ועוד ולאור העובדה שהשירות הוא חלק אסטרטגי מהתוכניות העתידיות של החברה, כפי שציין קוק באחד הראיונות שלו, אין ספק שזה רק עניין של זמן עד שאפל תפנה את המשאבים ותצבור את הניסיון בתחום, כפי שגוגל ופייסבוק עברו בתחילת דרכן. בעיקרון אין ספק שבתחום האינטרנט קשה מאוד להתחרות עם גוגל ופייסבוק, כפי שאפל השכילה ללמוד מההתנסות שלה עם תחום המיפוי וכמו שגוגל השכילה ללמוד עם Google+ בתחום החברתי. למעשה ניתן לראות שלכל ענקית אינטרנט יש את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה ואין ספק שניתוח SWOT של כל אחת מענקיות הטכנולוגיה הוא מרתק לכשעצמו, כאשר החיסרון הבולט של אפל הוא בתחום שירותי הענן, זה של גוגל הוא העובדה שכשמדובר בשורה התחתונה החברה עד כה לא הצליחה למנף את העובדה שידה נמצאת בכל, לשורת רווח כשמנוע הרווח העקרי (וכמעט היחיד) של החברה נותר עסקי הפרסום שלה. פייסבוק שרואה עלייה מרשימה בתחום הפרסום ולמעשה מאיימת על גוגל היא פלטפורמה סגורה למדי ואילו נקודת הטורפה של מיקרוסופט הוא חוסר היכולת שלה להתמודד עם השינויים בנוף הטכנולוגי והמעבר למובייל, עקב הסתמכותה של החברה על מערכת ההפעלה חלונות שהופכת ונהיית לא רלוונטית יותר ויותר.

http://cl.ly/image/0m2F2a2z2Q3z/SWOT.jpg

בעיקרון קשה לראות כיצד אפל תהפוך להיות לא רלוונטית או מיושנת בשנתיים-שלוש הקרובות, אולם אין ספק שאין לעולם חוסן וגם אימפריות נופלות כשלא חסרות דוגמאות בין אם זאת נוקיה או מיקרוסופט שבאופן אירוני רכשה את ענקית הסלולר המתקשה, כשהיא בעצמה נמצאת בעיצומו של תהליך שיקום שכחלק ממנו החברה הכריזה על שינוי ארגוני משמעותי וכן על פיטורים נרחבים של כ- 18 אלף עובדים (רובם עובדי נוקיה), זאת למרות העובדה שבשנים האחרונות החברה ראתה רווחי שיא בכל רבעון. כך שגם פרמטר זה הוא לא מדד לחוסנה של חברה, אף חברה.


מקורות: techcrunch, cnbc ושוב פעם techcrunch
עריכה, תרגום ותוספות: natish
להמשך הכתבה | 2 תגובות המשך קריאה
 
ראשי
4 מיתוסים הקשורים לעיצוב של אפל מתנפצים
4 מיתוסים הקשורים לעיצוב של אפל מתנפצים
Mark Kawano, לשעבר מעצב בכיר באפל מגלה מספר עובדות לגבי תהליכי העיצוב של החברה ובדרך מנפץ כמה מיתוסים.







http://cl.ly/image/2w0D012T0c0T/AAPL%20design.jpg

אחד הדברים המזוהים ביותר עם אפל הוא חוש העיצוב וחוסר הפשרה של החברה בכל הנוגע לאסתטיקה של המוצרים שלה, מהפרטים הגדולים המרכיבים את המוצרים וכלה בפרטים הקטנים שמגיעים בנבכי ממשק המשתמש. דבר נוסף שמזוהה עם אפל הוא מעטה הסודיות הכבד אותו החברה עוטה על המוצרים שלה, במהלך שלבי הפיתוח שלהם ונראה כי שני מאפיינים אלו הולכים יד ביד, כאשר הגישה לסטודיו העיצוב של החברה ממודר אפילו מפני עובדי אפל עצמם. כל זאת יוצר לא מעט עניין סביב כל נושא העיצוב של החברה, עליו ממונה ג'וני אייב ראש תחום העיצוב באפל הממונה הן על העיצוב של המוצרים והן של ממשק המשתמש, שהוקבלו לא אחת כיצירות אומנות תעשייתיות והקנו לאייב וצוות העיצוב שלו, אין ספור פרסים ושבחים. אולם כאמור כל הנושא הוא דבר שאפל לא מרחיבה דברים, מלבד לקומץ ססמאות המובילים את אפל ואידיאולוגיית העיצוב שלה כמו למשל: עיצוב הוא לא איך מוצר נראה, אלא איך הוא עובד.

אולם כאן מגיע Mark Kawano שלפני שהוא ייסד את חברת Storehouse, עבד באפל לתקופה של 7 שנים במהלכה הוא תפקד כמעצב ראשי שהיה ממונה על העיצוב של תוכנות מקצועיות כמו: Aperture ו- iPhoto ובהמשך עבר לצוות חווית השימוש כשהוא עבד עם מפתחי צד ג' והדריך אותם בעיצוב האפליקציות שלהן, כדי שיתאימו לפלטפורמה של אפל. לאחרונה המגזין fastcodesign ראיין את Kawano, ששבר מספר מיתוסים המיוחסים ליחסה של אפל לעיצוב, הן מבחינת הצוות, התהליך ואפילו התייחסותו של ג'ובס לנושא.

http://cl.ly/image/0i3Y3k2V1A0l/Kawano.jpg


מיתוס #1: לאפל יש את המעצבים הטובים ביותר
אני חושב שאחת התפיסות המוטעות ביותר לגבי אפל היא האמונה שהסיבה שגורמת למוצרים של אפל להיות מעוצבים יותר ולהגיע עם חווית משתמש טובה יותר, או שהם סקסיים יותר וכו', הוא שלחברה יש את צוות העיצוב המורכב מהמעצבים הטובים ביותר בעולם, או את תהליך העיצוב הטוב ביותר בעולם. אבל מעצם תפקידי כמקדם חווית משתמש ומפגש עם מעצבים רבים מחברות רבות, הגעתי לתובנה עמוקה יותר והיא שלמעשה מדובר בתרבות של החברה ובאופן בו הארגון בנוי באופן כזה שהוא מעריך עיצוב ותומך בו. כולם באפל חושבים על חווית המשתמש ועל עיצוב, לא רק מעצבים. זה מה שהופך כל דבר הקשור למוצרים לכל כך טובים... הרבה יותר מכל מגע של מעצב בודד או צוות עיצוב.
לא אחת נאמר שעיצוב טוב צריך להתחיל בראש החברה – כלומר צריך שיהיה אכפת למנכ"ל מעיצוב לא פחות מאשר למעצבים עצמם. אנשים רבים מציינים שקונספט זה הובא לאפל והושרש בו על ידי סטיב ג'ובס. אבל הסיבה שהמבנה הזה עובד, הוא לא בגלל מנדט המותנה מבכירי הארגון, אלא בגלל שהוא נמצא בכל מקום ובכל עובד – לכולם אכפת. לא שעם כניסתך בשערי הקמפוס בקופרטינו אתה מקבל כנפיים או כוחות על שהופכים אותך לכזה. אלא שמדובר בארגון בו העובד יכול לבלות את זמנו בעיצוב המוצרים, במקום להלחם על מקומם סביב השולחן, או להיות מתוסכלים כאשר עיצוב טוב יותר נדחה בגלל מהנדס שרק רוצה לבצע אופטימציה וחיים קלים יותר – דברים שמעצבים בחברות אחרות מבזבזים את מירב זמנם, בעוד באפל מצופה שחווית המשתמש היא דבר חשוב שיש להתייחס ולהתחשב בו.

Kawano מציין שכל העובדים באפל, החל מהמהנדסים וכלה באנשי השיווק חושבים כמו מעצבים. כאשר משאבי האנוש של החברה מחפשים עובדים בהתאם. כמו שמשאבי האנוש בגוגל מחפשים עובדים שמתאימים לתרבות הארגונית, כך גם אפל מעסיקה עובדים שלוקחים את נושא העיצוב בצורה רצינית בכל ההחלטות שלהם.
מסיבה זו חברות שמעסיקות מעצבים לשעבר שעבדו באפל, התוצאות של העבודה שלהם עשויות להיות מרשימות, סקסיות או מעניינות. אבל זה לא תמיד משפיע על השורה התחתונה בהצלחת המוצר. בגלל שהמעצב עבד על פן אחד של המוצר, אולם כדי שיהיה מוצר שהוא באמת מעוצב בצורה טובה, צריך לראות את הדברים בצורה הוליסטית כשלא מדובר רק בפן כזה או אחר של המוצר שהופך אותו למוצלח אלא הכל: החל מהעיצוב הפיזי שלו, ממשק המשתמש, צורת השיווק שלו וכן הלאה – כשאין חלק שהוא קריטי יותר ממשנהו, כולם קריטיים באותה המידה.


מיתוס #2: צוות העיצוב של אפל הוא גדול
לפייסבוק יש מאות מעצבים. לגוגל אולי יש משהו כמו 1000 מעצבים או אולי קצת יותר. אבל Kawano טוען שבפרק הזמן בו הוא עבד באפל, צוות הליבה של עיצוב התוכנות של החברה מנה קבוצה של בערך 100 אנשים. בהתאם לזאת אפל לא העסיקה מעצבים שמתמחים רק בתחום זה או אחר. כל מעצב יכל לעשות דברים שונים בין אם לעצב אייקון או ממשק משתמש, לעיתים אפילו במקביל. הודות לעובדה שאפל מעסיקה כאמור אנשים בעלי אוריינטציה של עיצוב, אפילו מהנדסים. צוות העיצוב יכול להסתמך על העובדה שהמפתחים יוכלו להתחיל לבנות את הממשק של התוכנה/אפליקציה, במקום להסתמך ישירות על היוזמה שלהם ועל המוקאפים שלהם.

http://cl.ly/image/3v122y3I280G/Ive.jpg

כיום כשאפל היא חברה גדולה יותר ומצליחה יותר עם ליין הולך וגדל של מוצרים, נראה כי הדברים עשויים להשתנות, זאת מאחר ויש הבדל בין צוות קטן שהפוקוס שלו נמצא על מספר מצומצם של דברים, במיוחד בתקופתו של ג'ובס, שלא אחת סיפק רעיונות. אולם כאשר החברה גודלת ו/או מאבדת את המוח היצירתי של ג'ובס והנהגתו המתחלפת בהנהגה המבוססת על שיתוף פעולה של מספר בכירים תחת הנהלתו של קוק, אין ספק שהגדלת צוות העיצוב ובצורה מעניינת למדי היא מהלך שעשוי להיות נכון. דוגמא טובה היא הדיווחים לפיהם במהלך פיתוח iOS 7 ג'וני אייב הביא מספר אנשים מצוות השיווק, שיעזרו לעצב את ממשק המשתמש של מערכת ההפעלה החדשה ואפילו חלק מהאייקונים. מדובר במהלך חתרני למדי לדיעה הרווחת בתעשיה, בו אנשי שיווק עובדים בצמוד עם מעצבים ומפתחים ברמה חסרת תקדים של שיתוף פעולה.


מיתוס #3: אפל בונה כל דבר פרט באופן מכוון
המוצרים של אפל מאופיינים בתשומת לב דקדקנית לפרטים הקטנים, במיוחד אלו הקשורים לאינטרקציה של המשתמש. לדוגמא כשהמשתמש מכניס ססמא שגויה, תיבת הטקסט רוטטת קלות בתגובה. פרטים קטנים שכאלה יוצרים עונג לא קטן עבור המשתמש, גם אם מבלי מודעות לכך. פרטים אלו הם תולדה של לא מעט רגעים שקשה להסביר אותם בצורה לוגית אולם כתחושת בטן הם מרגישים נכון. בעיקרון חברות רבות מנסות לחקות את התהליך הרעיוני הזה בכך שהן מכניסות את הדרישות הקריאטיביות תחת מגבלות של זמן, שהופך ונהיה לחוץ מאחר ולא תמיד ניתן להתקדם הלאה ללא הפרט הנוכחי. המציאות מגלה שקשה מאוד להיות יצירתי כאשר יש לוח זמנים, על אחת כמה וכמה אחד שהוא עמוס ודחוק. Kawano טוען שרוב המעצבים והמהנדסים באפל חושבים על הרעיונות היצירתיים ביותר שלהם בזמנם הפנוי ושלעיתים העבודה על הקונספט נמשכת חודשים ואפילו שנים, עד שהקונספט מקבל משמעות הגיונית בקונטקסט מסוים.

http://cl.ly/image/0R0d2Y0i3t0t/iOS.jpg

כך יוצא שהעובדים של אפל מתנסים באופן בלתי פוסק עם כל מיני רעיונות קטנים תוך כדי שהם מלטשים אותם. וכך ברגע שיש צורך ביישום של אותו רעיון, או שהקונספט עשוי לשמש צורך שעולה, כמו למשל פיתוח ועיצוב של תיבת דיאלוג עבור ססמאות. אותו ניסוי הופך להיות פיצ'ר. כך שאם משהו חשב לאפל יש בנק ענקי של רעיונות וקונספטים שפשוט מחכים לזמן הנכון, אז לרוב הוא פשוט טועה. המציאות לטענתו של Kawano היא הרבה יותר בוהמית ואנושית, כאשר הרעיונות מפותחים לרוב במשך זמן רב למדי ומסיבה זו העובדים של אפל לוקחים באופן אישי מהלכים של גניבת קניין רוחני, עליו החברה מגינה לא אחת בחירוף נפש.


מיתוס #4: התשוקה של ג'ובס הפחידה את העובדים
יש בדיחה, ספק עצה למעצבים באפל לפיה המעצבים תמיד צריכים להשתמש במדרגות, מהחשש שהם יפגשו בג'ובס במעלית, דבר שהיה עשוי לגרום למנכ"ל המנוח של החברה לשאול את העובד למעשיו ואז התרחיש עשוי להתפצל: או שהוא ישנא את זה ואז הוא יפטר את העובד. או שהוא יאהב את הרעיון מאוד ואז העובד יכול לומר לסופי השבוע והחופשות שלו שלום, כשהוא יצטרך להקדיש את זמנו לפרויקט. ממש מלכוד 22...
אבל האמת היא שהאנשים ששגשגו באפל הם האנשים שברכו על ההזמנות והיו שותפים לתשוקה של ג'ובס לגבי הלקוח והמוצרים ובהתאם לכך הם למדו ככל האפשר מג'ובס, תוך כדי שהם היו מוכנים להקריב את סופי השבוע והחופשות שלהם עבור המטרה הנעלה הזו. אולם לא כל העובדים שותפים לתשוקה זו (ומסיבה מובנת) וחלקם התלונן שזה לא הוגן מאחר והם לא ראו את הערך של הקרבת זאת אל מול יצירת המוצר הטוב ביותר עבור הצרכן, תוך כדי שהם מקריבים לא מעט לשם כך. מקרים אלו הם אלו שגרמו למוניטין הרע של ג'ובס שרצה והקדיש את חייו לשם מטרה זו ובהתאם לכך הוא ציפה שכל הסובבים אותו, ירגישו באופן דומה, אחרת הדבר גרם לו לתהות למה אותו אדם עובד בשבילו.

http://cl.ly/image/1v0L3T0y1R0b/jobs.jpg

Kawano מציין שלדעתו הסבלנות של ג'ובס עבור אנשים שלא היה להם אכפת מדברים, על אחת כמה וכמה המוצרים של החברה ושהיא לו לא קל להבין את העובדים הללו שלא היו מוכנים להקריב את הכל עבור המטרה הנעלה של החברה – ליצור את המוצרים הטובים ביותר.


מקור: fastcodesign
עריכה, תרגום ותוספות: natish
להמשך הכתבה | 3 תגובות המשך קריאה
 
ראשי
תמונות קשות
תמונות קשות
פיצ'ר ה- iCloud Photo Library צפוי לפתור את בעיית אחסון התמונות של משתמשי אפל. כל מידע על הפיצ'ר החדש שינסה לעשות סדר בתמונות.







http://cl.ly/image/2u1m1f1q0C0Q/iOS%20Photos.png

פחות או יותר לקראת אמצע העשור הראשון של שנות ה- 2000, מכשירי הסמארטפון החלו לקחת חלק הולך וגדל בתחום הצילום. הצגת האייפון בשנת 2007 והקונסולידציה של הסמארטפון בתור מכשיר הסלולר דה פאקטו בשנים שלאחר מכן, יצרו מצב בו מצלמות הסמארטפונים, שהפכו להיות טובות יותר ויותר, החליפו עבור חלק הולך וגדל של המשתמשים את מצלמות הכיס, זאת בהתאם לדבריו של ג'ובס שציין כי "המצלמה הטובה ביותר היא זאת שנמצאת בכיס שלך". השינוי במגמה הזו בלט באופן מהותי כאשר מכשירי האייפון כבשו את מצעד המצלמות של פליקר, כשבמקביל הם הוכרזו כסמארטפונים בעלי המצלמות הטובות ביותר בנמצא, תואר עליו האייפון שומר עד כה, כאשר מאז השקת האייפון 3Gs, אפל שמה דגש הולך וגדל על מכלול המצלמה שרק השתפרה עם הזמן. באופן מעניין נראה כי גם מכשירי האייפד שהושקו עם מצלמה הופכים ונהיים כלי צילום, כשדגמי האייפד הגדולים יותר (אייר) משמשים בעיקר לצילום וידאו ואילו דגמי האייפד מיני משמשים גם לצילום וידאו אך גם לצילום של תמונות סטילס, דבר שבתחילת דרכו של הטבלט נתפס כמגוחך.

בעיקרון כיום רוב מכשירי הסמארטפון הפופולריים בין אם מדובר ב- One M8 של HTC, הגאלקסי S5, ה- G3 של LG ומכשירי הלומיה מציגים מצלמות מעולות אבל בעוד כל זה הוא מצוין לכשעצמו נושא שמירת התמונות וניהול ספריית התמונות הפך לסיוט לא קטן. בעבר המשתמש הממוצע היה מצלם תמונה על המצלמה שלו, מעביר אותה למחשב שלו (מק או PC) ועורך אותה/שומר אותה, מה ששם את המחשב במרכז העולם הדיגיטלי ולא בכדי ג'ובס שראה זאת התייחס למק כמרכזת של העולם הדיגיטלי: תמונות, סרטונים ומוזיקה. אולם כיום תמונה שמצולמת על הסמארטפון לא בהכרח מגיעה לטבלט או ל- PC ולסנכרן את כל התכנים במעגל בלתי פוסק הוא סיוט נוראי.

אפל ניסתה לפתור את הנושא עם הצגת iCloud בשנת 2011. כששירות הענן המחודש של אפל הכיל פיצ'ר מרשים בשם Photo Stream שהעלה באופן אוטומטי את 1000 התמונות האחרונות לענן וסינכרן אותן בין כל המכשירים: אייפון, אייפד, אייפוד טאץ' דרך אפליקציית התמונות, כשבמחשבי המק הפיצ'ר היה כחלק מתוכנת iPhoto. תחילה נראה שהפיתרון היה טוב, אולם עם הזמן נראה שבעוד הוא עונה על צרכי הסינכרון של התמונות בין המכשירים השונים, הוא מצריך ניהול של ספריית תמונות מקבילה, לתמונות שנמצאות בפועל בכל מכשיר, דבר שהתברר כשיפור לא קטן, אך כזה שהיה מעט מסורבל, גם אחרי שאפל שיפרה את כלי הניהול שלו עם: מחיקת תמונות בודדות ועוד. בעיקרון זירת סינכרון התמונות כיום עמוסה במתחרות הפועלות בענן בין אם מדובר במיקרוסופט ששירות ה- OneDrive שלה מסנכרן תמונות באופן אוטומטי, פיצ'ר אותו ניתן למצוא גם בפייסבוק, גוגל פלוס, דרופבוקס ולמעשה כמעט כל שירות ענן כזה או אחר.

http://cl.ly/image/1V3Q2w0f0x2o/iClo...%20library.png

אבל אפל החליטה להתמקד בנושא ונראה שאולי היא סוף כל סוף הצליחה לפתור אותו. בגרסה 8 החברה צפויה לשנות את פיצ'ר ה- Photo Stream ולהחליף אותו בפיצ'ר חדש הנקרא iCloud Photo Library. הקונספט הוא פשוט אולם גאוני: במקום לשמור 2 תיקיות נפרדות: התמונות שצולמו על המכשיר ו- Photo Stream אפל פשוט תאחד ביניהן לתיקייה אחת שתכיל את כל התמונות שצולמו שתגובה ב- iCloud, אליהן יהיה ניתן לגשת מכל מכשיר המחובר לחשבון האיטיונס והיפה הוא שאפילו אפליקציות צד ג' של עריכת תמונות יוכלו לגשת לתמונות אלו, לצרכי עריכה דרך אפליקציית התמונות באמצעות פיצ'ר ה- Extensions החדש שמגיע כחלק מגרסה 8. בצורה זו אפל עושה סדר בכל נושא התמונות אם כי נראה שהיקף נפח האחסון של iCloud פר משתמש לא יגדל, אבל אפל כן מציגה תמחור נוח יותר שנמצא בין זה שגוגל מציעה לבין זה שדרופבוקס מציעה (כשלמשל 200GB יעלו 50$ בשנה, כשמנגד דרופבוקס דורשת 200$ עבור אותו נפח אחסון).

יתכן שחלק גדול מהמשתמשים לא ירצו לשלם עבור נפח אחסון גדול יותר (שהרי iCloud משמש כל מיני צרכים ביניהם: גיבוי, תמונות ושמירת מידע של אפליקציות ומסמכים) אולם אלו שיצטרכו יותר מ- 5GB יעדיפו לשלם פר נפח אחסון, כששירותים דומים מציעים תמחור בהתאם לכמות התכנים שמאוחסנים (במקרה הזה כמות של תמונות). יש לציין שהתמונה עדיין לא ברורה לגמרי (תרתי משמע) ולא ברור האם אפל תשמור גרסאות ברזולוציה נמוכה על המכשיר ותגבה גרסאות ברזולוציה גבוהה בענן, אליהן ניתן יהיה לגשת במידת הצורך – דבר שיהפוך את הפיצ'ר למצוין. אך אין ספק שאפל שוקדת על הנושא בדקדקנות, כאשר היא פועלת לשפר את כל סינכרון התמונות לא רק על מכשירי iOS כחלק מגרסה 8, אלא גם על המק, כשתוכנת iPhoto צפויה להתחלף בתוכנה בשם Photos, אותה הציג פדריקי בכנס ה- WWDC האחרון, שנראה שהיא נועד להחליף את תוכנת ניהול ועריכת התמונות הוותיקה.

http://cl.ly/image/3u1h0I0i2D3R/1.png

החל בגרסת הבטא הרביעית של גרסה 8, אפל החלה ליידע את משתמשי iPhoto שהתוכנה לא נתמכת יותר בגרסה החדשה שצפויה להגיע לקהל הרחב במהלך חודשי הסתיו הקרובים, ושהיא מאפשרת לייצא את המידע לאפליקציית התמונות החדשה, אם כי יש פיצ'רים מסוימים כמו: Layouts וטקסט שהתווספו לתמונות וכן יומני מסע או מצגות תמונות לא יתמכו יותר. סביר להניח שתקופת המעבר בין iPhoto לבין תוכנת Photo החדשה שתגיע ככל הנראה בתחילת 2015, תציג לא מעט סיבוכים וקשיים למשתמשי המק, אולם נראה כי מדובר בירידה לצורך עליה, כשאפל מבחינתה הבטיחה שתוכנת Photos החדשה תגיע עם יכולות מקיפות ככל הניתן, כאלה שלא יגרעו במעבר בין התוכנות לניהול התמונות במק. מה שכן כמו כל פיצ'ר חדש כך גם iCloud Photo Library תבחן במבחן הזמן ונראה האם אפל פתרה את בעיית ניהול התמונות בימינו אנו, או שמדובר בצעד נוסף בדרך לשם.


השראה לפוסט: techcrunch
עריכה, תרגום ותוספות: natish
להמשך הכתבה | 4 תגובות המשך קריאה
פורומים חדשות לוחות עוד באייפונס לוח בקרה
תיקון אייפון חדשות כללי לוח אייפון אייפון 5 צור קשר
פיתוח לאייפון חדשות אביזרים לוח אייפוד דרושים
אייפון בישראל חדשות תוכנות לוח אייפד פרסם אצלנו
מוצרי אפל חדשות משחקים לוח סלולר Facebook
iFriends דיון אביזרים לוח אפל מועדון חברים הצהרת פרטיות
פורום אייפד אייפון iFriends אוזניות לאייפון למעלה
אחסון אתרים אייפד


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 23:15.

מופעל באמצעות VBulletin גרסא 3.8.7
כל הזכויות שמורות ל"קבוצת אייטל בע"מ" מנהלת ומתחזקת את אתר iPhones.co.il ©
iPhones.co.il © כל הזכויות שמורות ©Ad Management by RedTyger

SEO by vBSEO 3.3.0