מאת: Roy.c | 20/06/11
ראיון ראשוני עם מפתחי המשחק Draw Race 2

לאחר יותר משנה של פיתוח וליטוש צפוי להגיע משחק ההמשך של כותר המירוצים: Draw Race. אז רגע לפני שהמשחק יוצא, תפסנו את המפתחים לשיחה קצרה אודות החברה המפתחת והמשחק העתידי.



לאחר מספר שנים שקטות לחלוטין מכיוון Chillingo מבחינת רייסרים, צפוי להגיע החודש רייסר חדיש ומיוחד במינו מבית חברת RedLynx (המפתחים), בעל קונספ ייחודי במינו באפסטור שנראה, בעיקרון רק במשחק הראשןן מתוך סדרת המשחקים של Draw Race, משחק בו אתם מציירים בעצמכם את מסלול הנסיעה, בוחרים את המכונית ומנסים להגיע למקום הראשון. כל זה כמובן נוצר ע"י שימוש נכון ונבון במאיצי המהירות שלכם המסייעים לכם להגיע למקום הראשון.
הגירסה החדישה של המשחק אם כן, הרבה יותר מעניינת מהמשחק הראשון; ראשית, זוהי גרפיקת ה-All New Design (ממש כך) של המשחק שעוצבה מהיסוד לגרפיקת 3D איכותית ביותר בתצורת Top-Down טיפוסית למשחקי Arcade Racer , הרבה יותר קטעי מירוץ, מכוניות וכו'.

ובכן, בשל היותו רייסר מיוחד שכזה, החלטנו לנצל את הקשרים הטובים שלנו עם צ'ילינגו ו-רדלינקס עבור ראיון ראשוני ובלעדי בעולם רק עבור אתר אייפונס-ישראל. את הראיון ערכנו עם המפתחים והאחראיים השיווקים של חברת RedLynx למשחק Draw Race 2

iPhones.co.il
Draw Race 2: Racing Evolved הינו אחד מהרייסרים העתידיים המצופים ביותר עבור התקופה הקרובה. אם כן, ארצה לחזור מעט אחורה לפיתוח המשחק הראשון בסדרה; כיצד הרעיון עבור משחק מיוחד שכזה עולה בכלל, והאם היה זה קשה להתאים חווייה שכזו עבור ה-iOS?

RedLynx
המנהל הקריאטיבי שלנו הגיע אל בנייון החברה יום אחד ושיתף את כולנו בקונספט המיוחד שעלה לראשו:" חשבתי על רעיון בו השחקן יוכל לצייר את מסלול הנסיעה של המכונית באמצעות האצבע, אך אני חושש שכבר עשו דבר שכזה ב-Flight Control". יחד עם זאת, לאחר מספר הצבעות שונות שערכנו עם אנשינו בחברה, זה היה ברור שאף אחד אחר לא חשב על רעיון מהסוג הזה, לכן בחרנו ללכת עם הרעיון, ויצרנו פרוטו-טייפ עבור המשחק, ולמעשה, הוא היה די מהנה כבר בהתחלה.

iPhones.co.il
כפי שלכולנו יצא לראות מתוך אירועי ה-E3, המשחק Draw Racing 2 מציע חוויית גרפיקה מאד מיוחדת ומשופרת, הרבה יותר קטעי מירוץ, מכוניות וכו'. כמה מאמצים ואמצעים השקעתם בפיתוח החווייה הגרפית הכל כך מיוחדת ותכונות המשחק?

RedLynx
Draw Race 2 הוא בהחלט שיפור מאסיבי וגדול ביחס למשחק הראשון במשחק, זה בטוח! למעשה, החלפנו לחלוטין את ה-core של החווייה הגרפית במשחק, שהייתה חוויית 2D פשוטה, בחוויית 3D עשירה ועמוקה הרבה יותר, מה שיוצר הרגשה כללית הרבה יותר עשירה שתכניס אתכם אל תוך עולם המשחק תוך שניות. וכמובן, גם מספר המכוניות וקטעי המירוץ גדל רבות.
במהלך המשחק תוכלו למצוא 32 קטעי מירוץ שונים, 16 מודלים שונים של מכוניות, ומעל 180 אתגרי קריירה שונים שבהחלט מעשירים רבות את החוויה.



ישנו מצב משחק חדש במשחק בשם ‘Gymkhana’ , בו המטרה לעשות דריפטים ולהאיץ לאורך המסלול בו נמצאים עשרות מכשולים שונים. דבר שבהחלט שונה ממצב הרייסר המסורתי שישנו בדרך במשחקים מהסוג. כמו כן, שמרנו גם על מצב המולטי-פלייר המקומי בתצורת ה-Hot Seat של המשחק, שכעת מגיע עד ל-4 שחקנים באותו החדר.

iPhones.co.il
כפי שזה נראה, Draw Race 2 נמצא כמעט בהתליכי סיום. על כן, האם תוכלו לחלוק עימנו מעט אודות תהליך הפיתוח של Draw Race 2; כמה אנשים עובדים על כותר זה, כמה זמן המשחק נמצא כבר בתהליכי פיתוח, מהו האתגר המאתגר ביותר בו נתקלתם במהלך תהליך הפיתוח, ומהו הפיצ'ר המגניב ביותר במשחק החדש שלכם?

RedLynx
תהליך הפיתוח של המשחק ארך למעשה במשך קצת פחות משנה, בה 6-8 אנשים עבדו מסביב לשעון כדי לפתח, לעצב ולתכנת את המשחק. האמנם, אנחנו חושבים שהעבודה תניב תוצאות עבור השחקנים של המשחק שיקבלו כותר Full-Featured שבהחלט יכול לעמוד לבד מול כותרי מירוץ שונים מכל פלטפורמה שהיא, אך כמובן שנבנה ועוצב במיוחד עבור פלטפורמת ה-iOS, דבר המתבטא במיוחד בלחצני הטאץ' שבמשחק.

iPhones.co.il
Draw Race 2 הינו כותר שנוצר באמצעות שיתוף פעולה בינכם לבין חברת Chillingo, אחד מהענקיות בתחומה. כיצד מצאתם אחד את השני תחילה, והאם נראה איזשהם שותפיות חדשות בינכם בעתיד הקרוב/רחוק?

RedLynx
EA ו-Chillingo מצליחות לא מעט בעסקי האפסטור, דבר שניתן ללמוד מכמות המשחקים האדירה של כל אחת מהן, ההצלחה של כל אחד מהמשחקים הללו, וכמובן כל זה בנוסף למערכת PR מצויינת של כל אחת מהחברות ששולבו יחד ליצירת אחת מהמערכת ה-PR הטובות בעולם. כעת, אם משלבים את כל זה עם היכולות שלנו RedLynx ותקבל בסיס התחלתי מעולה עבור כניסתו של RedLynx לשוק.




iPhones.co.il
עבור אלו שאינם מכירים כל כך את סדרת מירוץ צייר Draw Race , האם אתם חושבים שהמשחק הזה יהיה פשוט יותר עבור השחקן מבחינת כניסה לעולם הייחודי של DR2?

RedLynx
המשחק DrawRace הראשון היה די פשוט להרים ולשחק, והמשחק הזה שומר על חוויית ממשק אינטואיטיבית ופשוטה. יחד עם זאת, ייקח מעט זמן עד שליטה טוטאלית של השחקן בממשק, במיוחד ללמוד כיצד לשלוט על המהירות שלך בפניות מסוכונות, ואו לגלח שברים יקרים של שניות בכל הזדמנות אפשרית.
כדי לסייע בתהליך הלמידה, DrawRace 2 כולל מספר קטעי וידאו הדרכה כולל אחדים בתוך המשחק. שחקנים ותיקים יכולים לדלג על הסירטונים הללו, אבל חדשים לסדרה כנראה יעריכו את המאמצים שלנו להועיל עד כמה שאפשר את הכניסה לעולם השליטה שבמשחק.

iPhones.co.il
RedLynx אינה חברה חדשה בשוק iOS, זה בטוח. עם זאת, בכנות שאנחנו לא יודעים עלייך כלום. תוכלו בבקשה לשתף מידע קצת אודות החברה שלכם, מאיפה אתם, מי הוא מייסד שלכם ומהי המטרה העיקרית במשחקים בפיתוח עבור iOS?

RedLynx
בטח. RedLynx נוסדה בהלסינקי, פינלנד בשנת 2000 על ידי שני אחים, Atte ו Antti Ilvessuo. במהלך אותן עשר שנים, פיתחנו ופרסמנו מספר משחקים עבור פלטפורמות רבות לפני iOS, מהאינטרנט, טלוויזיה אינטראקטיבית, משחקים ניידים עבור נוקיה, כולל שני כותרי N-Gage , נתיב התהילה ואת הדור איפוס.

יצרנו גם את Warhammer 40,000: Squad Command עבור Nintendo DS ו-PSP פלייסטיישן, לפני השקת Trials 2 למחשב, אשר בעקבות המשחק הגדול ביותר שלנו עד כה, ניסויים HD עבור Xbox LIVE Arcade. וכמובן על iOS, פיתחנו כמובן Monster Trucks Nitro הסדרה, DrawRace המקורי, שמנו השיקה רק 1000 Heroz, משחק ייחודי iOS כי התכונות משהו חדש בכל יום, במשך 1000 ימים.

משחקים אחרים אותם השקנו השנה כוללים את MotoHeroz עבור ה-Wii והודענו לפני מספר שבועות אודות Trials Evolution עבור ה-Xbox. וכמובן יש DrawRace 2 בפתח. אז כפי שאתם יכולים לראות, אנחנו חבורה עסוקה למדי, מפתחת ומו"ל בעלת כותרים מולטי-פלטפורמות עם מספר רחב של צוותים העובדים על משחקים ייחודים ומרגשים.

זה שומר אותנים עסוקים, אבל ככה אנחנו אוהבים את זה!

1 תגובות המשך קריאה


כניסת חברים: הרשמה חינם!
שם:
סיסמה:
שכחתי סיסמה
התחבר אוטומטית

ראשי
למה כל השנאה הזו?
למה כל השנאה הזו?
במאמר ארוך ומפורט (ראו הוזהרתם), אנו בוחנים את מגוון הסיבות שקיימות במרחב הציבורי כיום לשנאה היוקדת כלפי אפל, וכלפי מוצריה. בהמשך:






כיצד מודדים הצלחה כיום, והאם ניתן לכמת את ההצלחה הזו לפי דעת הקהל?
במעגלים מסויימים, יש האומרים שאם אין לך ולו כרבע ממספר השונאים לעומת מספר האנשים שאוהבים אותך, אזי אתה עוד לא יכול להיחשב כסיפור הצלחה. באותם המעגלים יש האומרים גם (כמעט באותה הנשימה), שאנשים אוהבים לשנוא את מי שמצליח. מנגד, יש האומרים כי אין עשן בלי אש. אם כך, מה היא האמת האוניברסלית במקרה של חברה כמו אפל, אשר יש לה מספר אוהדים עצום ומספר שונאים עצום בעת ובעונה אחת? - ובכן, התשובה לכך היא מורכבת, וככזו, לא ניתן לסכם אותה במספר משפטי מחץ.

אפל היא אחת מבין שתי החברות הרווחיות בעולם, כמו גם שהמותג שלה החליף את קוקה קולה לראשונה בכמעט עשור כמותג מזוהה ביותר בעולם. מעבר לכך, אפל היא אחת החברות הבודדות בעשרים השנים האחרונות שיכולה להתגאות בכך שהמותג שלה שינה את העולם באופן כזה שמעתה ואילך, העולם ימשיך להיות מושפע מכך בצורה ישירה כמו גם בעקיפין. כיום, ובעתיד הנראה לעין, הקשר שלנו לאינטרנט ואפקט הגלובליזציה הוא הדוק יותר מאי פעם, ורק ממשיך להתפתח - וזאת (אם כי ניתן לשייך זאת למספר גורמים) כהשלכה ישירה מהתפתחותו של הסמארטפון המודרני כפי שאנו מכירים אותו כיום - התפתחות שמי שעמדה בחוד החנית שלה, היא חברת אפל.


אך עם שלל ההצלחות שקצרה לה החברה מקופרטינו, לא ניתן להתעלם כיום גם מהשנאה היוקדת שקיימת כלפי חברת אפל בתרבות הפופולרית. כה גדולה היא השנאה הזו, עד כי נדמה שהיא חולקת את דעת הקהל העולמית לחצי: אוהבי אפל, לעומת שונאי אפל. אם בעבר נטו לכנות את אוהבי אפל כ-״כת״, אזי שבדיוק באותה המידה ניתן לכנות את שונאי אפל ככת. אם רוצים להיכנס לפן הדתי כפי שלעיתים קרובות מתפתים לעשות כשמדובר באפל (לפי כמות המחקרים שמשווים את מעמדה של אפל לזה של דת מאורגנת), אזי ניתן לעשות השוואה כמעט ישירה בין כת התפוח וכת שונאי התפוח, לבין הנצרות וכת השטן.

כת השטן על כמעט כל נגזרותיה הוקמה כמענה ישיר לנצרות, ונוסדה על עקרונות כמעט הפוכים לאלו של הנצרות, כאשר המטרה הראשית שלה היא התנגדות גורפת לכל אשר הנצרות מייצגת. באותה המידה, כת שונאי התפוח נוסדה על עקרונות אנטי-אפליסטיים, כאשר המטרה הראשית שלה היא התנגדות גורפת לכל אשר אפל מייצגת (אם כך, לפני שאמשיך, מחובתי לציין שאינני באמת משווה בין שונאי אפל לבין כת השטן, אלא שהשתמשתי בדוגמה זו כאנלוגיה בלבד. במילים אחרות: אני לא מתייחס לשונאי אפל כשטניסטים, לא בצורה נסתרת ולא בצורה גלויה). מכאן נשאלת השאלה: מדוע וכיצד גוררת אחריה חברה כה מצליחה בסדר גודל עולמי - כמות כזו של שנאה ואנטגוניזם?

התשובה, כפי שציינתי לעיל, אינה פשוטה - וככזו, לא ניתן לסכם אותה בצורה פשוטה (אם כי לא חסרים כתבים פופוליסטיים וכתבות מגמתיות שמנסים לעשות זאת). בכתבה זו, אנסה לעמוד על הסיבות והגורמים לשנאה היוקדת שיש כלפי אפל בתרבות הפופולרית. אתם מוזמנים להצטרף ולהוסיף את דעתכם בתגובות אם אתם מרגישים שישנו סעיף שפספסתי. אם כך, ולפני שאתחיל, מחובתי היא לציין שאני מטבעי שונא את כל החברות באשר הן. אני מאמין שחברה, לפי המודל בו בנויות חברות כיום, היא גוף שמתפקד בדיוק כמו סרטן: משחיט כל דבר שעומד בדרכו, חסר לב ונשמה, שכל ייעודו הוא בצע כסף. עם זאת, אנו חיים בעולם צרכני, וככזה אין לנו ברירה כיום אלא לפרנס חברות ע״י רכישת מוצריהן. אם כך, אלו הן הסיבות שבגינן אפל זוכה לשנאה התהומית שלה היא זוכה:

עולם היח״צ והפרסום

אין מה לעשות - אנחנו חיים בעולם שכולו מובל ע״י גורמי יח״צ ופרסום. איש חכם פעם אמר לי משפט כזה: ״יודע מה ההוכחה הניצחת לכך שהטמטום שולט בעולם? - זו לא העובדה שפרסומות קיימות, אלא העובדה שהן עובדות בצורה כה משכנעת״. במילים אחרות: העולם נשלט ע״י גורמי הפרסום. אלו הם מעצבי התודעה ודעת הקהל בעולם, רבותיי. גם העובדה שאתם מחזיקים בידכם ובביתכם מוצרים של אפל קשורה בצורה ישירה לעולם היח״צ והפרסום. הם שולטים במדיה. כשיח״צן מפורסם או איש פרסום ״כבד״ מסוגלים להלך אימים על עיתונאים מחד גיסא, או לשחד אותם בצורה כזו או אחרת מאידך, אזי שאמינותו של כל המידע הזה שאתם צורכים על בסיס יומי מוטלת בספק עצום.


דבר אחד פשוט שאתם צריכים לדעת אודות כיצד ״השיטה״ של עולם היח״צ והפרסום עובד, הוא שהכל (מה, חשבתם לרגע אחרת?) סובב סביב כסף. אם מודדים בגרף את כמות החשיפה שמוצר מסויים מקבל על מול כמות הכספים שבעלת המותג משקיעה בפרסום, ניתן לראות יחס שווה וישיר בין כמות הכסף המושקעת לבין חדירת המותג הזה לתודעה הציבורית. דוגמא מצויינת לכך היא חברת סמסונג, שעד לא מזמן השקיעה יותר כספים מאשר כל חברה אחרת בתחום בפרסום ובשיווק. כיום, הגלקסי S5 נחשב למכשיר האנדרואידי הנמכר ביותר בשוק הסלולר, למרות שמבחני השוואה אובייקטיביים הוכיחו בצורה חד משמעית כי הוא נחות מבחינת הביצועים שלו ממכשירים של מתחרות אנדרואידיות אחרות כגון HTC ו-LG, ואפילו - רחמנא ליצלן - מהאייפון 5s, מכשיר שהושק כמעט שנה שלמה לפניו.

בעבר, הטרנד השיווקי היה לטובתה של אפל.
החל ממכשיר האייפוד, קמפיין ה-PC vs Mac וקמפיין ה-"There's an app for that", אפל נהנתה מ-״תור זהב״ של שנים שבה הטרנד עבד לטובתה: מוצריה הפכו לשם דבר בכמעט כל בית אב ברחבי העולם, הם הפכו להיות צו האופנה, וכראיה לכך (וכפי שצויין לעיל) המותג של אפל הצליח להביס את קוקה קולה בפעם הראשונה מזה שנים, ולהפוך למותג המזוהה ביותר בעולם. אז כיצד נלחמים בטרנד שכזה? - בקלות: באמצעות הזרמת כמות כספים אדירה שמצליחה להטיל בו דופי מחד גיסא, בעוד שהם ממצבים את המותג החדש כמתחרה ישיר מאידך. סמסונג הצליחה לעשות זאת, אם כי למרבה האירוניה מדובר בחברה שהעתיקה את אפל על כל צעד בכדי להגיע לאן שהגיעה כיום.

דעת קהל

דעת הקהל היא סעיף שלמרבה הצער מושפע ברובו ישירות מהסעיף הראשון: יח״צ ופרסום. אך עם זאת, דעת הקהל היא דבר מורכב, ולכן אינני מתייחס לפלח הקהל שאוהב את אפל ואת מוצריה, אלא רק לפלח הקהל הנגדי השונא את אפל ואת מוצריה. בתוך פלח הקהל הזה ניתן למצוא מספר סיבות מגוונות שמוכרות לכולנו המסבירות את השנאה לאפל:


״הגן הסגור״ - משתמשים רבים מגלים התנגדות נחרצת לכך שאפל ממצבת את עצמה בתור האוצרת של חווית השימוש במוצריה. בעיניהם, עמדה זו נתפסת כיומרה חצופה ומתנשאת על חשבונם, שכן הם רוצים את הכח לבצע במכשירם ככל העולה על רצונם, ומי היא בכלל החברה שמייצרת את אותו המוצר שתעז לקבוע להם אחרת. עזבו רגע את העובדה שלמעלה ממחצית מהם לא באמת יודעים כיצד לנצל את המכשיר במאת האחוזים, או בכלל מעוניינים שתהיה להם כזו מידה של שליטה - זה הכל עניין של פרינציפ עבורם.

תוכן מוגן בזכויות יוצרים - זהו למעשה עוד אלמנט שמשוייך לסעיף ״הגן הסגור״, אך הוא מקבל סעיף משל עצמו מפאת העובדה שזו טעות לחבר בין השניים. הנטיה המיידית של שונאי אפל היא כמובן לשייך את העובדה שאפל מגינה על זכויות היוצרים (באופן מאוד ספציפי, מדובר כאן על תוכן מוזיקלי ומדיה אחרת כגון סרטים ותכניות טלוויזיה) כחלק מפוליסת ״הגן הסגור״ של אפל, שאליה הם מתייחסים בתור כלא אשר בו הסוהר (אפל) אינו מאפשר לך לעשות דבר מבלי לקבל ממנו אישור. אך העובדה שעולם המוזיקה כפי שאנו מכירים אותו כיום עדיין קיים, היא בזכותה של אפל. תחשבו על זה בצורה הזו: האם לדעתכם מוזיקאים היו ממשיכים ליצור מוזיקה לצריכה ציבורית אלמלא הם היו מקבלים על כך תשלום, ולו סמלי?

כאשר אנשים (ויש מיליונים ברחבי העולם ובישראל בפרט שעושים זאת) מורידים מוזיקה חינם למכשיר שלהם או חולקים שירים עם חברים מעל גבי מכשירי סמארטפון (שאינם של אפל), המוזיקאי היוצר לא רואה מכך אגורה שחוקה. השיטה של אפל שמאפשרת לצרכן המשתמש במכשיריה להוריד מוזיקה בלחיצת כפתור ובתשלום סמלי היא הסיבה שעסקי המוזיקה עוד לא פשטו את הרגל לחלוטין. בשל כך, ובכדי להגן על לקוחותיה (כמו גם להגן על ההכנסות שהיא מקבלת מהרכישות הללו), אפל מגינה בחירוף נפש על זכויות היוצרים של התוכן שנצרך מעל גבי האקוסיסטם שלה. בקרב חלק ממשתמשי האנדרואיד (בפרט משתמשי האנדרואיד הישראליים) ישנה גישה הפוכה: ״מי שמשלם על תוכן הוא פראייר״ במקרה הטוב, או ״למה לעזאזל שאשלם למישהו על התוכן שאני צורך״ במקרה הרע.


במדינת ישראל בפרט, נושא התוכן הוא סוגיה כואבת ומדממת בפני עצמה, שכן בתרבות הישראלית מושרשת לה גישה פרדוקסאלית: מישהו חייב ליצור תוכן, אבל אני לא חייב לשלם עליו. כלומר: הישראלי נהנה מתוכן (מוזיקה, אפליקציות, תוכנות, תוכן כתוב, סרטים). במילים אחרות - יש לתוכן הזה ערך עבור המשתמש הישראלי. הצרה היא שהערך הזה בעיניו של המשתמש הישראלי מתחיל ומסתיים בכסף. ״אה זה עולה כסף? - לא משנה״. וכאן, טמון הפרדוקס. בשביל חברה כמו אפל, שחלק ניכר מחווית השימוש במוצריה מתבסס על חווית הרכישה - העקרון הזה מציב אותה באופן אוטומטי בניגוד אינטרסים מובהק כנגד הצרכן הישראלי הממוצע, שעבורו צמד המילים ״חוויה״ ו-״רכישה״ כלל לא קיימות באותו המישור כאשר מדובר בתוכן.

״מיי וויי אור דה הייוויי״ - בדרך שלי, או לא כלום - עוד סעיף שמזוהה עם פוליסת ״הגן הסגור של אפל״, ושבגינו צרכנים רבים חשים סלידה ושנאה כלפי אפל: בתור משתמש במוצרי אפל, הצרכן מחוייב להשתמש במכשיר לפי הגדרות הייצרן. כלומר: חובה לסנכרן מול iTunes המקוללת בכדי להעלות מוזיקה על המכשיר, ואופציות ההתאמה האישית של המראה והתחושה של מערכת ההפעלה במוצרי אפל היא מוגבלת לעומת האפשרויות שמתחרות רבות מציעות. עבור מרבית משתמשי אפל מדובר בטפל ולא בעיקר, אך המשוואה הזו מתהפכת על ראשה כאשר מדובר בשונאי אפל.

אני כמשתמש אפל נוגע ב-iTunes אולי אחת לשנה כשאני נדרש מסיבה זו או אחרת לבצע איפוס (Restore) למכשיר שלי, וגם אז - הסיבה היחידה שאני עושה זאת היא בכדי לסנכרן מחדש את המדיה שלי (מוזיקה, מזכרים קוליים) למכשיר. כל הליך הגיבוי שלי פרט למדיה הזו מתבצע באצעות iCloud, דרופבוקס ופייסבוק. אך גם הפעם האחת הזו בשנה היא ככל כנראה יותר מידי עבור משתמשים מסויימים, שכן רק למשמע השם iTunes, הם חוטפים קדחת שאחת מסממניה המזהים היא עווית בלתי נשלטת בשרירי הפנים, המלווה בתחושת גועל שמבטאת את עצמה בדחף בלתי נשלט לקלל ולקלס. אני מודה ומתוודה שעד שאפל השיקה את iCloud, גם אני סבלתי בצורה קשה מקדחת ה-iTunes. כיום, המצב הוא אחרת לגמרי, מכיוון שאני בקושי נוגע ב-iTunes, וגם כשאני כבר עושה זאת - זה רק בשביל המוזיקה והמדיה, ולא בשביל שום דבר אחר.


חלק נוסף מהסעיף הזה נוגע לטכנולוגיה הקניינית של אפל, שמבטאת את עצמה בצורת כבל טעינה ייחודי לאפל, בשונה מייצרניות אחרות שמשתמשות בתקן המיקרו-USB האחיד. משתמשים רבים סולדים מאפל בשל העובדה שהיא בוחרת להמשיך ולייצר טכנולוגיה קניינית שכזו, ולדרוש עליה סכומי כסף יפים. העובדה שתעשיית המוצרים מצד שלישי היא עולם משגשג שמוכר עותקים מוצלחים למוצרים הקנייניים של אפל (ואשר זהים במראם ובתפקודם אחד לאחד למוצרי אפל) בפחות מרבע המחיר היא שולית כאשר מדובר בזעם המופנה כלפי אפל בכל הקשור לנושא הזה. ״למה היא לא יכולה פשוט להיות כמו כולם?!״, נשאלת השאלה, ועל כך אענה: ״כי אם היא הייתה כמו כולם, אזי היא לא הייתה אפל. לטוב ולרע״. כך או כך, עמדתה הבלתי מתפשרת של אפל בנושאים שכאלו נתפסת כעמדה שרירותית ודיקטטורית, ואנשים מתמרדים לה בצורה עקרונית.

מלחמות הפטנטים

אומנם בכל התחומים מרבית השונאים מדברים מתוך שילוב שבין העדפה אישית, עקרונות, פרינציפים ובורות - אך אין תחום שבו הבורות בקרב שונאי אפל היא גדולה יותר מאשר בתחום מלחמות הפטנטים, שם אפל הצטיירה כאימפריית הרשע של הקיסר פלפטין ודארת׳ ויידר (מלחמת הכוכבים - Star Wars) אשר כל ייעודה הוא להשמיד את התחרות ולמנוע מהתחרות את היכולת להתחרות בה. לפי דבר השונאים - אפל כבר אינה מחדשת, ולפי כך כמוצא אחרון היא תוקפת את מתחרותיה בחזית המשפטית. אין עמדה מגוחכת יותר מזו, שכן הטיעון הזה לא מחזיק מים, ולא מסוגל לעמוד אפילו על רגל אחת - בפרט כאשר אפל ממשיכה בכל שנה להשיק פיצ׳רים חדשים שמתחרותיה מיד רצות להעתיק, או הפיצ׳רים שכבר הועתקו מאפל בעבר ולו בשביל להצליח ולהתחרות מולה (״החלק לפתיחה״, ועוד שלל פיצ׳רים במערכת ההפעלה).

לא מיותר לציין, שבתחום המשפטי מתחרותיה הראשיות של אפל (נוקיה, מוטורולה) היו הראשונות שפתחו במלחמה כנגד אפל, שכן לא הייתה להם שום דרך אחרת להתחרות בה פרט לדרך המשפטית. לחוד מהתביעות הנגדיות שאפל הגישה כנגד החברות הללו, שתי התביעות היחידות שאפל עצמה הגישה ראשונה כנגד מתחרותיה היו כנגד סמסונג, וכנגד חברת HTC. הסיבה שאפל תבעה את חברת HTC הייתה קשורה לשימוש בלתי מורשה בקניין הרוחני של אפל בממשק המשתמש של HTC הנקרא סנס (Sense), כמו גם בשל הפרת קניין רוחני שבוצעה למעשה ע״י גוגל עצמה באנדרואיד, ולאו דווקא באשמתה של HTC. כך או כך, HTC לא יצאה כנגד אפל בתקשורת במהלך התכתשות המשפטית שלהן, ולבסוף הסכימה להסדר טיעון חסוי מחוץ לכותלי בית המשפט שכלל סכום פיצויים לא ידוע, כמו גם עסקת רישוי פנטים דו צדדית מוגבלת עם אפל.


סמסונג, לעומתה - הפכה את כל העניין לקרקס מדראנו כאשר בחרה להציג טיעונים מגוחכים שכללו עיצובי סמארטפון בהשראת קערות מים, הדליפה מסמכים פנימיים מהמשפט בכדי למנף את דעת הקהל השלילית כנגד אפל, השתמשה במידע חסוי שלא כדין אשר אותו השיגה באמצעות צו בית משפט בכדי להפעיל לחץ על מתחרותיה בעסקאות פטנטים אחרות, ואף השתמשה בפטנטים חיוניים לתעשייה הסלולרית (FRAND) שלא כדין בכדי לנסות ולטעון כנגד אפל - והביאה כתוצאה מכך למהלך מביש וחסר תקדים שבו הנשיא האמריקאי המכהן (אובמה) נאלץ להטיל וטו על קביעת ארגון הסחר העולמי האמריקאי (ITC) בכדי למנוע תקדים עגום בעולם דיני הפטנטים. מעבר לכך, סמסונג לבסוף הפסידה במשפט הפטנטים הראשון בינה לבין אפל שנערך בארה״ב, הודתה באשמה במהלך הערעור, וכעת ניצבת בערכאות מול אפל בארה״ב בפעם השניה.

טכנופוביה

ישנו מספר לא מבוטל של משתמשים שפשוט אלרגיים לכל דבר בעל לוח אם וכמה מעגלים חשמליים. אותם המשתמשים למרבה האירוניה הם אלו שעשויים להפיק את מירב התועלת ממוצריה של אפל, אשר מנגישים את הטכנולוגיה הזו לצרכן בצורה הקלה ביותר להבנה מאשר כל חברה אחרת. עם זאת, אלו המשתמשים אשר הכי נתונים להשפעה ולטביעת רושם ע״י גורמי פרסום, חברים ואנשי שיווק ומכירות. כאשר משתמש שכזה טוען בפניכם שהוא מעדיף את אנדרואיד/בלקברי/נוקיה/ווינדוס-פון לעומת האייפון - אל תנסו להתווכח, שכן לא יצא לכם כלום מהוויכוח הזה פרט לכאב ראש חד. בסופו של יום, מרבית המשתמשים הללו מוצאים את דרכם לאפל לבסוף בצורה כזו או אחרת, ונהיים קולניים בדיוק באותה המידה לטובת אפל כפי שהם היו כנגדה בעבר. אלו אותם המשתמשים אשר (במידה והם נהיים ״פאנבוייז״ קולניים לפי ההגדרה) מוציאים לכולנו שם רע.

סיכום


אם כך, ניתן לסכם שהשנאה היוקדת כלפי אפל נובעת בעיקרה מעקרונות מחד גיסא, או מבורות מאידך. בעוד שאיני מתווכח עם עקרונות, שכן גם לי יש את שלי - אני כן אתווכח עם הבורות ועם צביעות המחשבה. בסופו של יום, כל אחד יעשה את הבחירות שלו, ואני מקווה שכל אחד שלם ומרוצה עם הבחירות שלו בפני עצמן, ובפני עצמו. אך עם זאת - בפעם הבאה שאתם נמצאים בדיון/ויכוח עם אדם שמפגין בורות בטיעונים כאלו ואחרים כנגד הבחירה האישית שלכם במוצרי אפל - תפנו אותו למאמר הזה, אלא אם כן מדובר במישהו שלא ניתן לבלבל באמצעות עובדות. במקרה כזה - תחייכו, תהנהנו, ותמשיכו להנות ממכשיר האייפון שלכם בידיעה שאותו אדם לא באמת יודע על מה הוא מדבר בכל הנוגע להעדפה האישית שלכם, ובכל הנוגע לאפל.
להמשך הכתבה | 4 תגובות המשך קריאה
 
ראשי
עוד לא יצא וכבר משווים אותו למתחרים
עוד לא יצא וכבר משווים אותו למתחרים
סרטון חדש משווה בין הקייס של (כביכול) האייפון 6 לבין מכשירי האייפון 5s, הנקסוס 5 וה- Note 3. כמו כן עוד דיווחים מחזקים את השמועות לגבי האייפון 6.





http://www.iphones.co.il/forum/attac...1&d=1398343823

לאחרונה אנחנו עדים ליותר ויותר תגליות לגבי האייפון 6, כאשר לאחרונה הודלפו מסמכי הייצור של המכשיר שמציגים את מאפייני הגודל שלו וכן קייס שהגיע לאתר הצרפתי NoWhereElse שביקש מהמעצב Martin Hajek לייצר Mockup בהתאם לממצאים שלו. ובכן נראה שזה לא הקייס הראשון שמודלף לרשת, כאשר האתר Unbox Therapy העלה לרשת סרטון בו נראית השוואה בין קייס דומה אותו הוא השיג דרך המדליף האוסטרלי Sonny Dickson, שבשנה שעברה היה אחראי להציג לעולם את הפאנלים האחוריים של מכשירי האייפון 5s ו- 5c, לבין מכשירי האייפון 5s, הנקסוס 5 והגאלקסי Note 3. אם תתעלמו לרגע מהצבע הוורוד הזרחני של הקייס תוכלו לראות שאכן אם מדובר בקייס שיתאים לאייפון הבא, שהרי הדור הבא של מכשיר הסמארטפון של אפל יהיה גדול יותר ממכשירי האייפון 5 ו- 5s אך לא גדול מדי כשהוא מציג ממדים דומים, אך קצת יותר דקים מאלו של הנקסוס 5.

[(video) eTcsOFJazD0[/(video)

כמו כן ניתן לראות שהקייס עצמו דק יותר מהנקסוס 5, מה שאומר שהאייפון 6 יהיה דק יותר לא רק ממכשיר הנקסוס 5 של גוגל/LG, אלא גם ממכשיר האייפון 5s הנוכחי של אפל שמציג פרופיל דק למדי בעובי של 7.6 מילימטר בלבד. עובדה זו, לצד מה שנראה כי האייפון 6 יהיה פחות רחב מהנקסוס 5 שמגיע עם מסך של כ- 4.95 אינץ' מגלים כי האייפון 6 אכן יגיע עם מסך גדול יותר של כ- 4.7 אינץ' וגם הוא עדיין יהיה נוח יותר לשימוש ביד אחת, הודות לפרופיל הדק והפחות עבה שלו. מה שיוסיף לכך על פי הנראה הוא השינוי המדובר למיקום של לחצן הכיבוי/הדלקה מהחלק העליון של המכשיר לצד הימני שלו (כשהמסך פונה כלפי המשתמש) בעוד לחצני הווליום ולחצן ההשתק ימשיכו להיות ממוקמים במקומם הרגיל, אם כי נראה שלחצני הווליום אכן ישנו את צורתם ויהיו בעיצוב דמוי גלולה, בדומה לללחצני הווליום של האייפון 5c ומכשירי האייפד החדשים.

במקביל לסרטון, האתר היפני Macotakara, שהיסטוריית הדיווחים שלו לגבי אפל די שנויה במחלוקת דיווח כי לפי מקורותיו האייפון הבא אכן יציג עיצוב מעוגל יותר, קרי בניגוד לעיצוב של מכשירי האייפון 4 ואילך שהציגו פרופיל מרובע יותר, הדגם הבא של האייפון יהיה דומה יותר לפרופיל של מכשירי האייפד הנוכחיים, ויהיה מעוגל יותר בצידיו. למעשה האתר מציין כי העיצוב יהיה דומה מאוד לעיצוב של הקייס Curvaceous Bumper של חברת Squair שהוא קייס אלומיניום הדומה מאוד לקייס הבאמפר של אפל.

http://s28.postimg.org/a17vl2m1p/squ...ous_bumper.png

דיווח זה מתאים לשמועות ולהדלפות שהתקבלו עד כה וכן לקייסים שהוצגו. מה שכן Macotakara טוען שעיצוב זה מצריך מאפל להציג מסך מעוגל במקצת, כפי שבעבר דיווחה בלומברג שהדיווח שלה, לצד פטנטים של אפל בנושא. הציתו את השמועות כי האייפון הבא יגיע עם מסך מעוגל. כמו כן Macotakara טוענים שהפאנל האחורי של האייפון 6 יהיה כולו עשוי מאלומיניום, דבר שכבר דווח לא אחת ואם הוא אכן יתברר כאמת, יהיה מדובר בהישג טכנולוגי די מרשים מצד צוות פיתוח האנטנה של אפל, שכדי לעשות כן, שינה מקצה לקצה את תיכון האנטנות כדי לבטל את הצורך בחלונות בחלק העליון והתחתון של המכשיר, כפי שאפל עשתה במכשירי האייפון 5 וה- 5s. מה שכן יש לציין שאין זה חידוש בתעשייה מאחר וה- One של HTC מציג פאנל אחורי שעשוי (כמעט) כולו מאלומיניום.
להמשך הכתבה | 11 תגובות המשך קריאה
 
ראשי
משהו גדול צפוי באיטיונס
משהו גדול צפוי באיטיונס
נראה שאיטיונס רדיו, לא מגשים את התוכניות של אפל שצופה בירידת היקף הרכישות של מוזיקה באופן מקוון. מה שכן נראה שהחברה פועלת לשנות את המצב.






http://s8.postimg.org/sbfesx4it/itun...io_650_430.jpg

רשת החנויות הוירטואליות של אפל הן ללא כל ספק עסק שהופך ונהיה גורם משמעותי יותר ויותר עבור החברה שרואה מחנויות האיטיונסטור שלה הכנסה ממוצעת של כ- 5 מיליארד דולר ברבעון, מה שהופך את iTunes לבדה לעסק שהיה יכול להיות ממוקם במקום ה- 130 ברשימת 500 החברות הגדולות של פורבס. בהתאם לכך כשעסקי המוזיקה המקוונת עוברים שינוי משמעותי לכיוון שירותי הסרטימינג והמנויים, אין ספק שאם ג'ובס היה בחיים הוא היה רואה איך הימים בהם הוא טען שאנשים רוצים לרכוש/ להיות הבעלים של המוזיקה שלהם עברו וחלפו, זאת כאשר שירותי מוזיקה כמו פנדורה, Spotify, Songza ואפילו יוטיוב (בשיתוף עם Vevo) הופכים להיות המקום העקרי בו אנשים מאזינים למוזיקה שלהם, תוך כדי שהם מעדיפים להשקיע את הזמן הפנוי שלהם בחיפוש אחר אפליקציות ותכני מדיה אחרים לרכישה/הורדה. בהתאם לכך אפל החליטה להשיק את איטיונס רדיו, שירות סטרימינג שהושק לצד גרסה 7 ותוך זמן קצר הפך להיות השלישי בגודלו בארה"ב, תוך כדי שהוא עוקף את Spotify וזוכה לנתח שוק של כ- 8%, בדרך לעקוף את iHeartRadio.

אבל האתר Billboard טוען שההצלחה של איטיונס רדיו היא למראית עין בלבד ושלמרות והשירות צובר פופולריות בקצב יפה בארה"ב, הוא עדיין לא מביא את המשתמשים לבצע את הפעולה שאפל רוצה - לרכוש שירים, זאת כאשר לטענת כ- 2% בלבד מסך יותר מ- 200 מיליון המשתמשים של השירות רוכשים שירים דרכו, זאת לצד העובדה ששירות האיטיונס Match שהושק על ידי אפל בשנת 2011 ומאפשר למשתמשיו בין היתר, להאזין לתכני איטיונס רדיו ללא פרסומות, לא התברר כהצלחה הגדולה לה אפל ציפתה עם כמיליון מנויים בלבד. כשעסקי הורדת המוזיקה המקוונת נמצאים בירידה של כ- 15%, נראה שאפל, השחקנית הגדולה ביותר בשוק זה עם נתח של כ- 90% (בארה"ב) מבינה שהיא לא יכולה להשאר אדישה לנעשה ונראה כי החברה מתכננת לעשות משהו גדול באיטיונס, השירות וכנגזרת שלו: האפליקציה/תוכנה הניידת והשולחנית.

http://s8.postimg.org/yqefplb8l/i_Tunes_11_Albums.jpg

אחת הסברות היא שאפל תהפוך את איטיונס רדיו לאפליקציה נפרדת בגרסה 8, דבר שיתן דגש גדול יותר על השירות כאפליקציה נפרדת ויגדיל את היקף המשתמשים והשימוש בו, בקרב משתמשי iOS. אולם לא בטוח שהדבר יהיה מספיק והדיווח של Billboard מציין שאפל מחויבת לבצע את השינויים הדרושים כדי להחזיר לעצמה את השליטה על עסקי המוזיקה המתדרדרים שלה, זאת כאשר הדיווח מציין שאחד הלייבלים הקטנים גילה שההכנסות שלהם מאיטיונס ירדו מכ- 70% בשנת 2012 לכ- 50% בשנה האחרונה. סברה נוספת היא שאפל תעשה את הבלתי יאמן ותציג אפליקציית איטיונס/איטיונס רדיו למשתמשי האנדרואיד, מהסיבה שבניגוד למצב ממנו אפל נהנתה עם נגני האייפוד ששלטו על כ- 70% משוק הנגנים הניידים, נתח השוק של פלטפורמת המובייל של גוגל מהווה את החלק הארי של עולם הסמארטפונים.

סברה נוספת היא שאפל תציג תכנים באיכות משודרגת, מתוך מטרה לקסום לאודיופילים שאולי החלו לפזול בחלקם לכיוון פרויקט ה- Pono של האמן ניל יאנג. מה שכן הדיווח מציין שבעוד איטיונס רדיו יתקשה להשלים את הפער אל מול פנדורה ששולטת על כשליש משוק הסטרימינג בארה"ב, יתכן מאוד והשירות המקוון יעזור לאפל במדינות אחרות כאשר לאפל יש גישה לכ- 70 מדינות עם אקוסיסטם האיטיונס שלה, בעוד פנדורה ו- Spotify מוגבלות באופן משמעותי והן פועלות במספר שווקים מצומצם מאוד. כמו כן אין ספק שלאפל יש בנק משתמשים עצום המונה כ- 800 מיליון משתמשים, זאת לפי מידע שהחברה סיפקה בדו"ח ההכנסות הרבעוני האחרון שהם היקף משתמשים עצום בכל קנה מידה שהוא.

http://s8.postimg.org/n2oz8sbhh/mobi...ing_iphone.jpg

במקביל לדיווח של Billboard, האתר 9to5mac מדווח על מודעות דרושים שאפל פרסמה לאחרונה עבור צוות האיטיונס שלה. מהמודעות עולה שהחברה מחפשת אחרי מהנדסים מוכשרים שיעזרו לשפר את חווית החיפוש בחנויות האיטיונסטור וכן מהנדסי תוכנה בכירים לשיפור האפליקציות, כאמור שולחנית וניידת. אבל לא רק.
האתר Re/Code מדווח שאפל גם מראיינת לא מעט עובדים פוטנציאלים מתחום התשלומים המקוונים, תוך כדי שהיא רוצה להכנס לתחום. רצון זה הוא לא זר, כאשר קוק בעצמו ציין זאת בדו"ח ההכנסות הרבעוני כשהוא מתייחס לחיבה הגדולה של משתמשי האייפון 5s לביצוע רכישות באפסטור/איטיונסטור באמצעות חיישן ה- Touch ID. בעבר היו שמועות שאפל תשתף פעולה עם Paypal ואף היו לא מעט דיווחים על כך שאפל מעוניינת לרכוש את Square, אותה ייסד ג'ק דורסי (ממייסדי טוויטר), מה שיתן לאפל יתרון וגישה משמעותיים בתחום התשלומים. אולם נראה כי עד כה מדובר רק בדיווחים, ספק שמועות.


מקורות: Billboard, 9to5mac ו- Re/Code
עריכה, תרגום ותוספות: natish
להמשך הכתבה | 0 תגובות המשך קריאה
פורומים חדשות לוחות עוד באייפונס לוח בקרה
תיקון אייפון חדשות כללי לוח אייפון אייפון 5 צור קשר
פיתוח לאייפון חדשות אביזרים לוח אייפוד דרושים
אייפון בישראל חדשות תוכנות פורום אופניים חשמליות פרסם אצלנו
מוצרי אפל חדשות משחקים לוח סלולר Facebook
iFriends דיון אביזרים לוח אפל מועדון חברים הצהרת פרטיות
פורום אייפד אייפון iFriends קניית רכב מליסינג למעלה
אחסון אתרים אייפד לוח אייפד


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 01:50.

מופעל באמצעות VBulletin גרסא 3.8.7
כל הזכויות שמורות ל"קבוצת אייטל בע"מ" מנהלת ומתחזקת את אתר iPhones.co.il ©
iPhones.co.il © כל הזכויות שמורות ©Ad Management by RedTyger

SEO by vBSEO 3.3.0