מאת: RAiNZ | 12/08/11
אפל חושפת תוכניות להוספת מקרנים למכשירי ios

האם הענקית מקופרטינו הולכת להטמיע מקרנים זעירים במכשירי ה-i העתידיים שלה, ולאפשר לנו להשתמש באייפון, אייפוד ובאייפד כמקרני סרטים ותכנים דיגיטליים?




אפל לאחרונה הכתה גלים בעולם הטכנולוגי על ידי רישום הדומיין ApplePico.com. האתר Macrumors הצביע על החברה מקופרטינו כמי שרשומה כבעלת האתר מוקדם יותר החודש, דבר אשר באופן טבעי העלה כמה תהיות.

מיותר לציין, שהשמועות כי אפל עובדת על מקרני פיקו החלו להתחמם שוב. בקשות לפטנטים הקודמים של האייפון הצביעו על מחקר בנוגע למקרנים, אבל אף אחד מהם לא חשף יותר מאשר זה:



האתר PatentlyApple חשף מסמכים שהוגשו למשרד רישוי הפטנטים האמריקני מהקבוצה של סטיב ג'ובס, והפרטים מראים כי החברה מתכננת לשלב מקרנים בסגנון פיקו במכשירי iOS עתידיים. אם אתם לא בקיאים במונח, מקרן Pico הוא עדשה זעירה שיכולה להקרין תוכן מדיה על גבי משטח גדול.

הפטנט מסביר שצרכנים מאחסנים טונות של מדיה על המכשירים שלהם. אך בגלל שמוצרים אלו נאבקים לשמור על ניידות, גודל המסך שלהם הוא בדרך כלל קטן מדי עבורם, לפחות כשמדובר בלשתף את התוכן עם אנשים אחרים.

הפתרון של אפל הוא להתקין מקרנים זעירים לתוך המוצרים שלהם, שיאפשרו למשתמשים לשתף וידאו ותמונות על משטח גדול ושטוח. אמנם את הטכנולוגיה הזו כבר ניסו בעבר, לאפל יש מהלך עם פוטנציאל להמצאת הגלגל מחדש: פרויקט משותף של סביבת העבודה.



זהן בעצם פטנט המאפשר למקרני פיקו מרובים לתקשר אחד עם השני למטרות שונות. משתמשים יכולים לגרור תוכן מסביבת עבודה מוקרנת אחת לאחרת, או לסנכרן את התמונות המוקרנות יחד כדי ליצור תצוגה מאוחדת. ניתן גם לשלוט על מערכת במשיכות ומחוות (מזכיר לכם את הסרט Minority Report של ספילברג?).



פטנטים לא תמיד מוצאים את דרכם למוצרי הצריכה, אבל לא נתפלא אם בסופו של דבר אנו נראה מקרנים זעירים מופיעים במכשירי ה-i העתידיים. תארו לעצמכם משחק מוקרן על משטח "40, תוך כדי שימוש באייפון שלכם כשלט, או שילוב של מכשירי אייפון עם חבר כדי לצפות בסרט במסך רחב.

מה דעתכם? האם זה יהיה פיצ'ר קטלני, או כישלון מוחלט?

9 תגובות המשך קריאה


כניסת חברים: הרשמה חינם!
שם:
סיסמה:
שכחתי סיסמה
התחבר אוטומטית

ראשי
המנסר מוגאס: הביתור של טרול המערות
המנסר מוגאס: הביתור של טרול המערות
המנסר חוזר עם המסור החשמלי הנאמן שלו שעונה לשם ״הלגה״, בכדי לנסר עוד אחת מכתבותיו של טרול שונא אפל ידוע. בהמשך:





אני שוכב על הגב בביתי לאחר חודש ארוך ומייגע. לא, לא הייתי במילואים. לצערי, הייתי במילואים מסוג אחר: סוג המילואים האלו שנדרשים להתייצב להם כאשר קרוב משפחה מאובחן כחולה-חוזר במחלה קשה. אני לא מחפש לסחוט פה תנחומים, או איחולים. תשמרו את אלו לחיילי צה״ל ולחיילי המילואים שעושים ימים כלילות תוך כדי חירוף נפש בהגנה על המולדת. אני פשוט מסביר לכם במשפט וחצי למה אני נעדר בזמן האחרון, תוך כדי שאני מביע את הערכתי לאנשים שההגדרה ״מלח הארץ״ היא תאור שלהם בלשון המעטה.

אבל היום, אחד מהימים היחידים שהיו לי בשלושת השבועות האחרונים שבהם הייתה לי הזכות לשכב על הגב בסוף היום מבלי שהעיניים נעצמות באופן אוטומטי, החלטתי להיכנס וקרוא קצת מפרי עטו של Natish, ולראות מה קורה באשכולי התגובות. בעודי מתחבר באתר, קפצו לי כמה הודעות פרטיות שנשלחו אלי ממספר ציפורים שהחליטו לצייץ לי באוזן. זה היה מספר מרשים מאוד של ציפורים, שהתריע בפני שישנה הפרעה בכח - כאילו שאלפי קולות לפתע זעקו יחד בקול רם, ולעד נידומו. על שולחן המנסרה נחה לה כתבתו של אחד שכבר זכה לשחיטה אגרסיבית ע״י הלגה, ולא רק פעם אחת. ״
העולם כבר לא מחכה לאייפון 6״, זו הכותרת שלמשמע קריאתה בקול, הלגה פרצה בכח מהארון תוך כדי שהיא מנסרת אותו ומעיפה שבבי עץ לכל עבר. המסכה כבר נמצאת על הפנים שלי, והלגה זועמת.


ציטוט:
״הסמארטפון הבא של אפל ייתקל בשווקים מתפתחים שלא מעוניינים במכשיר יקר ומוגבל״
הכתב הסהרורי הזה אשכרה מאמין שאף אחד לא מתעניין במכשיר של חברה שנחשבת למותג הכי מזוהה בעולם כיום, לאחר שהעיפה מראש הטבלה את חברת קוקה קולה. כנראה שהוא חי בביזארו-לנד: מימד אחר שבו חוקי המציאות הפוכים לחלוטין מחוקי המציאות במימד שלנו. זה בסדר, שכן הלגה יותר מאשר מסוגלת לנסר מבעד לגבולות הזמן והמקום, גם אם המקום הזה הוא ביזארו-לנד.

ציטוט:
״הפעם, אף אחד לא פורש שטיח אדום״
הפעם, המנסר פרש משטח ניילון ארוך על האדמה שסביב שולחן המנסרה המאולתר שלו. עד שהמנסר והלגה יסיימו עם הכתבה האומללה הזו, היו סמוכים ובטוחים שהמשטח הזה יהיה כבר אדום לחלוטין. אדום ודביק. בדיוק כמו שהלגה אוהבת.


ציטוט:
״מדי שנה נהיה לאפל יותר ויותר קשה לשווק את האייפונים הנשגבים שלה. למי שגר במערה בשנתיים האחרונות, אספר שאפל בילתה את הזמן הזה בלחקות את המתחרים שלה ובליישר קו בתחום המובייל. חשיפות המכשירים מלוות בעיקר באכזבה מצד מעריצי אפל וכתבי הטכנולוגיה: אפשר לראות את ההשתקפות שלה בירידה החדה בבאז ובשמועות השווא שמקדימות כל חשיפת מכשיר. אם, לפני חמש שנים, השקת האייפון היתה אירוע משנה עולם, עכשיו זה עוד מוצר של עוד חברה, זה הכל.״
עצם השימוש במילה ״נשגבים״ ממחישה בדיוק עד כמה מוטה וחסרת אובייקטיביות היא עמדתו של הכתב הזה. למי שגר במערה בשנתיים האחרונות (קרי, הכתב הזה), אספר שאפל, עם הצגת iOS 8 ו-OS X יוסמיטי, וברבעון האחרון - עקפה את התחרות שלה בסיבוב. סמסונג, ייצרנית האנדרואיד מס׳ 1, ממשיכה להיות גם מעתיקנית אפל מס׳ 1. במובן הזה, אין חדש תחת השמש. אבל כעת, לאחר הצגת ההיצע החדש שלה, האסטרטגיה של אפל מועתקת גם ע״י מתחרות אחרות שלה לכל אורך השוק. מי שכעת נדרשות ליישר קו הן מתחרותיה של אפל. אבל לו הכתב הזה היה טורח בכלל להתעניין בכל מה שקשור לאפל לעומת העניין הרב שהוא ממשיך להביע בלקטול אותה בכל שני וחמישי, הוא היה יודע זאת. אי לכך, מי שחי במערה הוא למעשה הטרול האנדרואידי הזה, כותב השורות לעיל.


הלאה לסעיף הבא: חשיפות המכשירים של אפל מלוות בעיקר באכזבה, אומר הכתב. יתר על כן, הוא מוסיף לטעון שחלה ירידה בבאז שמתבטאת בחרושת השמועות. כנראה שבמערה שבה חי הטרול, אין אינטרנט. או שאולי אין גישה למרבית אתרי הטכנולוגיה ברחבי הרשת, שכן חרושת השמועות סביב מכשיריה החדשים של אפל שצפויים לצאת בחודשים הקרובים היא חזקה וגועשת מתמיד. השקת מכשיר האייפון 6 של אפל עדיין תהיה הארוע הטכנולוגי הגדול של השנה מבחינת השקות של מכשירי סמארטפון, ואם הכתב הזה חושב אחרת, זו רק תעודת עניות לכך שבכל הקשור לעולם הטכנולוגיה - אין לו מושג על מה הוא מדבר.

ציטוט:
״אפל צפויה לחשוף את האייפון 6 בעוד חודש ומשהו - והקרב שלו על כיסו של הצרכן צפוי להיות קשה מאי פעם. מדוע? כי אפל כבר הפסידה את השוק: 75% מהסמארטפונים בעולם הם מכשירי אנדרואיד. קחו לדוגמה את ברזיל - שוק מתעורר וחשוב. 90% מהסמארטפונים שם הם מכשירי אנדרואיד. למשתמשים שלהם אין שום סיבה טובה לעבור לאייפון והרבה סיבות נגד. לפי הערכות, אפילו לווינדוס פון יש פוטנציאל צמיחה גבוה משל iOS באמריקה הלטינית.״
כפי שציינתי לעיל, אין לו מושג על מה הוא מדבר. זה מוטיב חוזר אצל הכתב הזה, אך נראה שבכל כתבה חדשה הוא מתעקש להתעלות על עצמו מבחינת רמת חוסר הידע, חוסר המקצועיות וחוסר ההבנה שהוא מפגין. נו שוין, הגיע הזמן להפריע לו עם עוד קצת עובדות. הראשונה היא שהאייפון 5s הוא עדיין המכשיר הנמכר ביותר בעולם, חודשיים בודדים לקראת השקת האייפון 6. מעבר לכך, הדוגמאות שמציג לנו הכתב הזה מעלות גיחוך. באמת? השוק הלטיני? - תנוח כבר, נחנקנו מהשטויות שלך. השוק הסיני מעניין הרבה יותר, ואפל רואה בו אחוזי צמיחה מרשימים. יתר על כן: אפל מעולם לא הייתה בעלת השוק מבחינת אחוזי נתח השוק, אבל הייתה וגם תישאר בעלת השוק מבחינת העובדה שהיא מחזיקה בנתח הארי של הרווחים בשוק.


ציטוט:
״יש שתי סיבות עיקריות לחוסר היכולת של אפל לפרוץ לשווקים חדשים: קודם כל, ההתעקשות שלה על מחיר מופרע: 700 דולר לטלפון. לפני שנה היא העמידה פנים שהיא מוציאה מכשיר זול יותר, אבל ההפרש במחירים היה 100 דולר בלבד. לשם השוואה, יש מכשירי אנדרואיד סבירים לגמרי במחיר של 200 ואפילו 100 דולר.

השוק של העולם הראשון כבר רווי בסמארטפונים; הצמיחה המשמעותית בתפוצתם צפויה להיות במדינות העניות. זה אומר שאפל מגרדת את המעטפת של המכירות שלה. יש לה קהל שבוי, אבל היא תתקשה לחרוג ממנו. סיבה שניה, כמובן, היא הסגירות של המערכת של אפל. כשאתה שלה, אתה שלה. אפילו את הודעות ה-SMS שלך לא תקבל אם אתה עוזב את המערכת שלה.״
יש שתי סיבות עיקריות לחוסר היכולת של הכתב הזה להישאר אובייקטיבי: הראשונה היא שהוא ככל הנראה חי באותה המערה שהוא מניח שהקוראים שלו חיים בה, והשניה היא שהניסיון שלו ב-iOS ככל הנראה מתחיל ונגמר ב-iOS 3. אפל מעולם לא ״העמידה פנים״ שהיא משיקה מכשיר זול יותר - אלו היו רק שמועות מפי אנליסטים זוטרים בשוק. מעבר לכך, המכשיר ״הזול״ הזה מביס את כל מכשירי אנדרואיד המתחרים איתו באותה הקטגוריה מבחינת מכירות. ומי שימצא לי מכשיר אנדרואידי ב-100 דולר (למעט אולי המוטו G) שיכולים להיחשב אשכרה כ-״סבירים״, שיחכה שנה - ואז שיבוא ויספר לנו האם הוא עדיין מאמין שמדובר במכשיר ״סביר״.

אפל מגרדת את מעטפת המכירות שלה? - בינתיים, נראה שאפל צומחת על חשבון המתחרות שלה, ואנו צפויים לראות איך העדויות לכך רק מתרבות לאחר חודש ספטמבר, כשאפל תנגוס בשוק המכשירים בעלי המסך הגדול יותר עם מכשיר אייפון בעל מסך בגודל 4.7 אינץ׳, ועם מכשיר שלכאורה יושק מאוחר יותר השנה עם מסך בגודל 5.5 אינץ׳. מעבר לכך, מערכת ההפעלה של אפל כבר לא סגורה כמו פעם, וההבדלים הם משמעותיים ביותר. פיצ׳ר ה-Extensibility, מקלדות מצד שלישי - אלו רק חלק קטן מהפונקציות שאפל פתחה למפתחים מצד שלישי ב-iOS 8, במה שנחשבת להשקת התוכנה המרגשת ביותר של אפל מבחינת קהילת המפתחים מאז אולי השקת האפסטור.


ציטוט:
״אפל תמיד רצתה לדבר אל קהל סנובי שמרוויח הרבה כסף ובהתאם עיצבה את המכשירים שלה כדי שייראו כמו אביזרי אופנה. הבעיה שלה היא שאחרי עשור שבו היא פרצה לשוק הכללי, היא נדחקת ממנו שוב החוצה. כשמפתח צריך להחליט האם לבנות אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד, הוא יזכור את ההבדל בגודל השווקים.״
אז בנוסף לקטילה של אפל שכבר הפכה לדבר מובן מאליו בכל הקשור לכתב הזה, הוא עכשיו מתעלה על עצמו ומכניס גם קטילה למשתמשי אפל. לא מפתיע בהתחשב בחוסר היכולת של הכתב המדובר להתייחס באובייקטיביות לנושא שאותו הוא מסקר, עד כדי שהשנאה לאפל ולכל מה שקשור בה פשוט מתפרצת ממנו. אחרי עשור שבו היא פרצה לשוק הכללי, אפל יותר רלוונטית כיום מתמיד, שכן היא ממשיכה להוביל את השוק בכל צורה אפשרית. ייצרנית אנדרואיד מס׳ 1, הלוא היא סתםשונג, ממשיכה להעתיק ממנה ואף לא בוחלת בלהעתיק מאפל על סמך שמועות של מוצרים ושירותים שהיא מתכוונת להשיק.


כשמפתח צריך להחליט האם לבמות אפליקציה לאייפון או לאנדרואיד, גודל השווקים הרבה פחות ידבר אליו מאשר הפוטנציאל הרווחי שגלום באקוסיסטם הכי רווחי בשוק הסלולר והטאבלטים. כיום יותר מתמיד, שכן כיום הוא יוכל גם לפתח מקלדות מצד שלישי, ולגרום לאפליקציות שלו לתקשר עם אפליקציות אחרות באקוסיסטם של אפל. ולראיה: כל מפתחי תוספי המקלדות המפורסמים מעולם האנדרואיד לא פיספסו פעימה ומיהרו להתחיל לפתח תוספי מקלדת ל-iOS ברגע שהאופציה נהייתה זמינה. מהצד השני, ישנן אפליקציות כגון אינסטגרם, שלקח לה שנתיים להגיע לאנדרואיד לאחר שכבר הייתה זמינה והפכה לפופולרית ולרווחיות ב-iOS.

ולקוראים אני ממליץ על נקודה חשובה מאוד: מי שקורא דברי בלע ושטויות במיץ כגון אלו הרשומות לעיל בכתבתו של זה, אולי רצוי שיפסיק לקרוא אותן מלכתחילה - שכן הכתב מרוויח חשיפה מעצם העובדה שאתם קוראים את השטויות שהוא רושם, והוא מרוויח חשיפה כפולה כשאני מנסר אותו. אי לכך, זו תהיה הפעם האחרונה שאני מנסר את הכתבות שלו - מתוך פרינציפ: ניסרתי אותו, שחטתי אותו וקברתי אותו לפחות 3 פעמים שונות. אפליסט שלא מודע לכך שאין לו מה לחפש בכלל אצל הכתב הזה, ילמד זאת על בשרו. ומי שבאמת קונה את השטויות שלו לגבי אפל כנגד העובדות בשטח שמציינות אחרת - ובכן, יש לי חלקת אדמה בחוף עזה למכור לו.
להמשך הכתבה | 5 תגובות המשך קריאה
 
ראשי
Extensibility הדבר הגדול ביותר מאז האפסטור
Extensibility הדבר הגדול ביותר מאז האפסטור
חברת Agile מציגה את יכולות ה-Extensibility העתידיות של האפליקציה שלה ל- iOS 8 ומראה מדוע הפיצ'ר הזה הולך לשנות לכם את החיים.







http://cl.ly/image/1K1d1T0f1t23/Extensibility.png

מלבד למרכז ההתראות, גרסה 5 של iOS הביאה עוד פיצ'ר מהותי ודי חשוב למערכת ההפעלה הניידת של אפל והוא הטמעת טוויטר לתוך קרביה של מערכת ההפעלה, כשהדבר הסתכם בפועל בכך שמשתמשים יכלו לשתף תכנים ישירות לטוויטר דרך הספארי, לצייץ ישירות דרך מרכז ההתראות (פיצ'ר שהוסר בהמשך) וכן להעלות תמונות ישירות דרך תפריט השיתוף של iOS. צעד זה, שבהמשך הורחב וכלל גם את פייסבוק, שנראה היה די קטן היה ללא כל ספק צעד פומבי ראשון וחשוב מאוד לפיתוח פיצ'ר ה- Extensibility אותו אפל הציגה ב- WWDC האחרון, כאשר מדובר במטריה של יכולות שחשיבותה עבור מפתחי צד ג' והאפליקציות שלהם, נופלת רק אולי אל מול יכולות המולטי טאסקינג של iOS שהוצגו בגרסה 4 של iOS ובגרסה 7 התרחבו או אל מול הצגת האפסטור בגרסה 2 של iOS. באמצעות Extensibility מפתחים יכולים להציג ווידג'טים במרכז ההתראות, לאפשר פונקציונליות לאפליקציות צד ג', להרחיב את יכולות השיתוף של אפליקציות ב- iOS, להציג מקלדות צד ג' ברוחבה של מערכת ההפעלה ולגשת לקבצים/תכנים המאוכסנים ב- iCloud Drive ולבצע עליהם פעולות עריכה. כשכל זאת מבלי לערער על האבטחה של מערכת ההפעלה או על המידע הפרטי של המשתמש.

כמו פיצ'ר המולטי טאסקינג עבור אפליקציות צד ג', Extensibility גם הייתה פיתוח ארוך שלא היה ספק לגבי בואו. לאפל לקח מספר שנים ללטש את הפונקציונליות של מטריית הפיצ'רים הזו המסתמך בבסיסו על פרוטוקול התקשורת בין אפליקציות הנקרא בשם XPC והתהליכים שרצים ברקע הקשורים אליו, כאשר תהליכים אלו הם נפרדים מתהליכים אחרים כמו מסך הבית (ספרינגבורד) ועוד ובכך נמנע מצב בו Extension מסוים מפיל את מערכת ההפעלה או גורם לקריסות. תהליך הפיתוח של Extensibility היה דומה בגישתו לזה של המולטי טאסקינג, איתו אפל לא מיהרה לתת לאפליקציות צד ג' גישה מלאה לעבודה ברקע, כל הזמן כדי לחוס על משאבי מערכת ההפעלה והסמארטפון, אלא בצעה את הדברים באופן הדרגתי. תחילה אפל הציגה את יכולת המולטי טאסקינג רק לסוגים מסוימים של אפליקציות, כמו: מדיה (פנדורה למשל), GPS ותקשורת (סקייפ למשל). בהמשך אפל הציגה יכולת של רענון תוכן חכם כך שהאפליקציות יוכלו לרענן את התוכן שלהם בזמנים הטובים ביותר, הן כדי לשמר את חיי הסוללה, תוך כדי שמירה על נוחות השימוש, זאת באמצעות למידת אופן הפעולה של המשתמש.

http://cl.ly/image/2w3Q1o40471U/iOS%20Extensibility.png

כאמור, הגישה עם Extensibility היא דומה, כאשר במקום לפתוח את הסכר לגמרי, אפל עושה זאת באופן הדרגתי ומכוון מטרה. האפליקציות וכן הקונטיינרים של ה- Extensions שלהם עדיין נשמרים ב"ארגזי החול" (Sandbox) לצרכי האבטחה אולם המשתמש יכול להפעיל אותם כדי לבצע פעולות מסוימות, קרי בתפריטי פעולה. בעת ביצוע פעולה שכזו, מערכת ההפעלה מציגה את הממשק הרלוונטי מהקונטיינר של האפליקציה, מבלי לערב את האפליקציה הראשית כלל וכלל, מה שמפחית את האפשרות לפעילות זדונית אך עדיין מאפשר פונקציונליות נרחבת. ב- WWDC אפל הציגה מספר דוגמאות ביניהן: עדכון הצעת מחיר במכרז ב- eBay דרך ווידג'טים במרכז ההתראות, השמת פילטר של אפליקציית VSCO CAM על תמונה ישירות באפליקציית התמונות, שיתוף תמונה ב- Pinterest דרך הספארי, תרגום של דף ספארי עם שירות התרגום של Bing ואין ספק שמדובר רק בקצה הקרחון.

כאמור אחד הפיצ'רים של Extensibility הוא שדרוג תפריט השיתוף (Share Sheet) של מערכת ההפעלה, כאשר תמו הימים בהם אפל הייתה צריכה להטמיע יכולת חדשה לממשק השיתוף, דרך שיתוף פעולה והסכמים עם שירותי צד ג' (כמו פייסבוק למשל), כשכל שירות צד ג' קטן או גדול כאחד יכולים להוסיף יכולת שיתוף לשירות שלהם, בממשק השיתוף/פעולה שבגרסה 8 שודרג כשהוא מאפשר למשתמש לערוך את המיקום/חשיבות של השירותים איתם ניתן לשתף את התוכן (הודעות, מייל, טוויטר, פייסבוק ועוד) והפעולות שניתן לעשות עם התוכן. באופן אירוני הפתיחות הזו עשויה לאפשר לחברות כמו למשל גוגל להציג את השירותים שלהם לתוך ממשק השיתוף/פעולה, זאת ככל הנראה לחוסר שביעות רצונה של אפל. אולם אין ספק שבסופו של דבר חווית השימוש תהיה טובה יותר כאשר גם שירותים שהם לא מתחרים באפל כמו 500px, Vine וכמובן Pinterest יוכלו להציע את עצמם וזאת השורה התחתונה אליה אפל שואפת.

http://cl.ly/image/2k0T2x070l1B/Exte...%20Sharing.jpg

יכולת נוספת קשורה היא שדרוג תפריט הפעולות (השורה התחתונה מתחת לתפריט השיתוף) שהיה עד כה די מוגבל, כשאפליקציות יכולות הרחיב את ההיצע שלהן לא רק לאפליקציות המובנות במערכת ההפעלה, אלא גם לאפליקציות צד ג' המותקנות על מערכת ההפעלה. בהדגמה ב- WWDC פדריקי הציג כאמור כיצד שירות התרגום של Bing מסוגל לתרגם דף אינטרנט ישירות במובייל ספארי, אולם אין ספק שמדובר ביכולת אחת מיני רבות כאשר יהיה מעניין לא פחות לראות איך מפתחי אפליקציות צד ג' ירחיבו את יכולות האפליקציות שלהן לאפליקציות צד ג'. דוגמא מעולה לפיצ'רים הללו ניתן לראות בסרטון ששיחררה בימים האחרונים חברת Agile שמפתחת את שירות 1Password המצוין שמגיע הן כאפליקציה למכשירי iOS והן למק. בסרטון ניתן לראות כיצד האפליקציה, שמאפשרת ניהול של ססמאות ותכנים מאובטחים מסוגים שונים, מאפשרת כניסה לאפליקציה המצריכה ססמא, באמצעות זיהוי טביעת האצבע עם חיישן ה- Touch ID (פיצ'ר נוסף שמגיע בגרסה 8) וכן פעולה דומה באתר אינטרנט. הפעולה האחרונה ניתנת כבר היום לפעולה עם iCloud KeyChain שמסנכרנת ססמאות ופרטי כניסה לאתרים שונים בדפדפן, אולם אין ספק שמי שמשתמש (ומי שלא אז רצוי שיבדוק את האפליקציה/שירות המעולים) בשירות של 1Password יוכל להנות מפיצ'רים נוספים ונרחבים יותר.

http://cl.ly/image/0m3y1I2E0G0g/Exte...%20Actions.jpg

אין ספק שגרסה 8 עצמה אולי לא מביאה עימה שיפורים כל כך משמעותיים למערכת ההפעלה, כאשר הפיצ'רים החדשים שמגיעים למשתמשי הקצה מביאים בעיקר שיפורים רבים ומספר יכולות חדשות לאפליקציות מסוימות (כמו למשל לאפליקציית ההודעות). אולם השיפורים שמתחת למכסה המנוע, אותם מפתחי צד ג' יוכלו לנצל הם משמעותיים והם צפויים לשנות מקצה לקצה את חווית השימוש ב- iOS.

<IFRAME height=300 src="//player.vimeo.com/video/102142106" width=400 allowfullscreen mozallowfullscreen webkitallowfullscreen></IFRAME>



מקור: imore
עריכה, תרגום ותוספות: natish
להמשך הכתבה | 12 תגובות המשך קריאה
 
ראשי
האייפון הוא לא מצרך
האייפון הוא לא מצרך
אנדרואיד מתחזקת אבל לא בזכותה של סמסונג. אז מדוע ענקית הסלולר הקוריאנית מתקשה במקום בו האייפון של אפל מצליח.






http://cl.ly/image/1d26410I2y0P/Cook...Phone%205s.jpg

נתח השוק של אנדרואיד מעולם לא היה גדול יותר בעולם הסמארטפונים. לפי דו"ח שפורסם בימים האחרונים על ידי חברת המחקר Strategy Analytics, עולה שנתח השוק של אנדרואיד מגרד את ה- 85%, כאשר בהפרש עצום נמצאת הפלטפורמה הניידת של אפל – iOS עם נתח של כ- 12% כשאחריה ובהפרש ניכר נמצאות מיקרוסופט עם כמעט 3% ובלקברי עם כחצי אחוז. אבל נראה כי הצמיחה של אנדרואיד לא מגיעה בזכותה של חברת הסלולר והסמארטפון הגדולה בעולם – סמסונג, שבימים האחרונים פרסמה את דו"ח ההכנסות הרבעוני שלה שמציג צניחה של 12% במכירות הסמארטפון שלה ברבעון זה וירידה כללית של 25% ברווח של החברה, בהשוואה לרבעון המקביל של השנה שעברה. המספרים של Strategy Analytics מגלים למעשה שנתח השוק של סמסונג בשוק הסמארטפונים ירד מיותר מ- 32% לכ- 25%, כאשר בעוד גם נתח השוק של אפל ירד, מדובר בירידה קטנה יותר מכ-13.5% ל- כ-12%. אז איך אנדרואיד התחזקה? ובכן ההתחזקות של הפלטפורמה הניידת של גוגל נובעת בזכות צמיחה משמעותית של יצרניות סמארטפון סיניות כשבראשן: Huawei, כשאחריה נמצאת לנובו ו- Xiaomi שנתח השוק שלה זינק מפחות ל- 2% לנתח של כ- 5% ברבעון האחרון.

אבל אין ספק שמעניין להבין מדוע סמסונג רואה ירידה במכירות וברווחים, למרות השקתו לא מכבר של מכשיר הדגל החדש של החברה, הגאלקסי S5 בעוד אפל שלאחרונה דיווחה על רבעון שיא נוסף בו החברה מכרה כ- 35 מיליון מכשירי אייפון, תוך שהיא רואה צמיחה (אם כי מתונה) הן במכירות האייפון והן ברווחים הכלליים שלה בהשוואה לרבעון המקביל של השנה שעברה. ובכן ככל הנראה התשובה נמצאת בעובדה שבניגוד למכשירי האנדרואיד, האייפון הוא לא מצרך או Commodity כפי שמכונה בז'רגון המקצועי. בעיקרון השימוש במונח "מצרך" נועד לתאר מוצרים שהם נפוצים, נגישים ושאין הבדל מהותי בין האחד לשני. כמו למשל חלב, לחם, מכונות כביסה, מקררים, טלויזיות ומחשבים. למעשה עם התפתחות המין האנושי ניתן לראות כיצד עוד ועוד מוצרים הופכים להיות מצרכים. כך שאם בעבר טלויזיה נחשבה למוצר מותרות יקר שיוצר על ידי מספר חברות מצומצם, היום ההיצע הוא עצום, כשמגוון חברות מציעות טלויזיות בשלל תצורות, מאפיינים ומחירים.

http://cl.ly/image/3y2o3e3j2q2E/Smar...0q2%202014.png

גם שוק המחשבים עבר תהליך דומה כאשר המחשבים הראשונים היו נחלתם של חברות וארגונים גדולים. אולם עם התפתחות המחשב והמחשב האישי, כלים אלו הפכו להיות פופולריים ונפוצים יותר ויותר כאשר אין ספק שהחזון של מיקרוסופט של "מחשב בכל שולחן בכל בית" התגשם לכדי מציאות. התוצאה היא שמחשבים אישיים הפכו להיות מצרכים כאשר כיום ניתן לרכוש מחשב אישי במחירים זולים מאי פעם כשההבדלים ביניהם כמעט ולא נראים בין אם מדובר במחשב המיוצר על ידי: סמסונג, לנובו, HP, Dell, Acer או אסוס. זאת מאחר וכולם (למעט המעטים שמריצים לינוקס) פועלים על מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט וכך נוצר מצב בו יצרניות המחשבים מתקשות לבדל בין המוצרים שלהן ולפיכך התחרות היא על המחיר, מה שהופך את המחשב האישי למצרך כשאלו הזולים יותר מגיעים גם באיכות המתאימה לתג המחיר, מה שגורם ליצרניות המחשבים לראות רווחים קטנים יותר, מה שגורם להם לקצץ יותר באיכות החומרה והמעגל נמשך.

החברה אולי היחידה שנבדלת בתחום המחשבים היא אפל, שבעוד החברה עברה בשנת 2005 ממעבדי PPC למעבדי אינטל, עדיין רוב החומרה של המק עוברת תיכון על ידי אפל, שלא לדבר על העיצוב הפיזי של המחשב ושאר מאפיינים שדי מבדילים אותו משאר המחשבים האישיים. אולם מה שיוצר את הבידול הגדול ביותר היא מערכת ההפעלה OS X, אותה ניתן למצוא (באופן רשמי וחוקי) רק על מחשבי המק ואין ספק שהתיאום המושלם בין החומרה לתוכנה הופך את מחשבי המק למחשבים ייחודיים שיש הטוענים שהם הטובים ביותר בעולם. בעוד מכשירי הסמארטפון הופכים להיות מחשבים אישיים מאוד אין ספק שאפשר לראות קווים מקבילים בין עולם ה- PC לעולם הסמארטפונים, כאשר השליטה ללא עוררין של אנדרואיד במכשירי סמארטפון מזכירה מאוד את זו של חלונות במחשבי PC. בהתאם לזאת ניתן לראות שגם בהתאם יצרניות האנדרואיד מתקשות להבדיל את הסמארטפונים שלהן זו מזו, במיוחד ככל שהחומרה הופכת ונהיית יותר ויותר זולה ונגישה.

על פניו ניתן לטעון שמכשירי הגאלקסי של סמסונג שונים ממכשירי ה- One של HTC וממכשירי ה- G של LG. אולם בסופו של דבר כולם מגיעים עם אנדרואיד בצורה כזו או אחרת, אם כי אין ספק שכל חברה מנסה לבדל את מכשיריה עם ערכת נושא ייחודית או פיצ'רים כאלה ואחרים כמו המחוות באוויר וזיהוי תנועות העיניים שסמסונג הציגה בשנים האחרונות במכשירי הדגל שלה. אבל בסופו של דבר אנדרואיד זמינה לכל דורש ולמעשה בניגוד לחלונות היא אפילו חינמית, כך שחברות כמו למשל Xiaomi שמוכרת את מכשירי הסמארטפון שלה בצורה מקוונת יכולה להוריד את מחירי הסמארטפון שלה למצב בו מכשיר הדגל של החברה נמכר במחיר של כ- 350$, מחיר שעדיין מניב לחברה רווחים (במיוחד בגלל מודל הרווח שלה) בעוד סמסונג לא יכולה להתחרות במחיר זה. כמו עם המק, כך גם במקרה הזה האייפון הוא לא מצרך. אנליסטים רבים טוענים שאין זה מן הנמנע שגם האייפון יהפוך להיות מצרך אולם אין ספק שבמציאות המצב שונה לגמרי, כאשר גם מבחינת מספרים ונתח שוק וגם מבחינת פועלה של אפל.

http://cl.ly/image/2r0a452p2q0J/Smar...0q2%202014.png

כך למעשה אייפון רחוק מאוד מלשלוט בשוק הסמארטפונים, כשבמקביל מכשיר הסמארטפון, שהוא גם הנמכר ביותר בעולם מיוצר בתאימות מושלמת בין החומרה למערכת ההפעלה שלו ולמעשה לא ניתן להשיג את iOS על מכשיר סמארטפון שהוא לא אייפון בשום צורה וערכות הנושא הזמינות למשתמשי האנדרואיד, שמחקות את הממשק והמראה, רחוקות מלספק את חווית השימוש המלאה של iOS. בנוסף לכך אפל פועלת באופן ניכר לבדל את החומרה של האייפון מזו של יצרניות הסמארטפון האחרות, בין אם על ידי פיתוח של רכיבי ה- Ax הזמינים רק למכשירי האייפון והאייפד, אל מול המעבדים הניידים של חברות כמו Qualcomm שזמינות לכל יצרנית סמארטפונים באשר היא, פיתוח של חיישן ה- Touch ID ועוד מאפיינים שהופכים את האייפון לנבדל הן ברמת התוכנה, השירותים והחומרה. שיטה זו עבדה עבור אפל עם מחשבי המק, שלמרות עלייתם של הטבלטים וירידה כללית במכירות המחשבים האישיים, עדיין רואים צמיחה מרשימה מרבעון לרבעון עם מכירות של יותר מ- 4 מיליון מחשבי מק בכל רבעון. ובהתאם לכך גם עם מכשירי האייפון שממשיכים להמכר בצורה מרשימה, למרות התחרות העזה בשוק הסמארטפונים, עימה סמסונג ושאר יצרניות הסמארטפון שנמצאות תחת מטריית האנדרואיד חוות.



השראה לפוסט: tuaw
עריכה, תרגום ותוספות: natish
להמשך הכתבה | 2 תגובות המשך קריאה
פורומים חדשות לוחות עוד באייפונס לוח בקרה
תיקון אייפון חדשות כללי לוח אייפון אייפון 5 צור קשר
פיתוח לאייפון חדשות אביזרים לוח אייפוד דרושים
אייפון בישראל חדשות תוכנות לוח אייפד פרסם אצלנו
מוצרי אפל חדשות משחקים לוח סלולר Facebook
iFriends דיון אביזרים לוח אפל מועדון חברים הצהרת פרטיות
פורום אייפד אייפון iFriends אוזניות לאייפון למעלה
אחסון אתרים אייפד


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 03:41.

מופעל באמצעות VBulletin גרסא 3.8.7
כל הזכויות שמורות ל"קבוצת אייטל בע"מ" מנהלת ומתחזקת את אתר iPhones.co.il ©
iPhones.co.il © כל הזכויות שמורות ©Ad Management by RedTyger

SEO by vBSEO 3.3.0