מאת: RAiNZ | 13/02/12
iOS בתלת מימד

האתר Patently Apple חושף פטנט שהוגש על ידי אפל למשרד הפנטנטים האמריקאי שעוסק בטכנולוגיה חדשה שתקנה למכשירי האייפון יכולות תלת מימדיות באמצעות מעקב אחר תנועות הראש והעיניים של המשתמש.



פטנט חדש של אפל שפורסם השבוע על ידי משרד הפטנטים וסימני המסחרי האמריקאי מאשר כי החברה עובדת על תצוגה תלת מימדית למכשירי ה- iOS שלנו. עם זאת, זו אינה הטכנולוגיה מוכרת לנו ממכשירים כמו הנינטנדו 3DS, וה-HTC EVO 3G - אשר אינה משתמשת במשקפי תלת מימד.

במקום זאת, ההמצאה של אפל משתמשת במצלמה הקדמית של המכשיר כדי לעקוב אחר המיקום של העיניים ומיקום האור.



האתר Patently Apple, אשר גילה את התיוק, מציין שהטכנולוגיה יכולה לעבוד לצד המצאות קודמות של אפל, המבוססות על מעקב אחר הראש וטכנולוגיות אור זמין. הוא משתמש במספר החיישנים המובנים במכשיר - כמו מצפן, מד תאוצה, ו-GPS - כדי ליצור "מסגרת ייחוס תלת מימדית" עבור המכשיר.

ברגע שיש לו את מסגרת הייחוס הזו, המכשיר יוכל לעקוב אחר המיקום של העיניים של המשתמש באמצעות המצלמה הקדמית שלו כדי לספק אפקט תלת מימדי לאובייקטים המוצגים על המסך שלו, אשר באופן אוטומטי יגיבו לתנועות מול המצלמה.

Patently Apple מציין כי באמצעות טכניקה זו, אפל יכולה להעסיק מספר אפקטים תלת מימדיים שונים. כך, למשל, היא יכולה למקם צללים מציאותיים סביב אובייקטים בממשק המשתמש שלה, אשר יגיבו לתנועות המשתמש וינועו סביב כאשר המשתמש מזיז את הראש.

לחלופין, הוא יכול ליצור "סביבת מערכת הפעלה וירטואלית תלת מימדית", אשר תאפשר למשתמש "להסתכל מסביב" הממשק על המסך שלהם - כאילו המסך היה חלון אל עולם של אובייקטים תלת מימדיים.



עם זאת, הטכנולוגיה הזו תוכל לשמש להרבה מעבר להתקנים ניידים:

ציטוט:
"באמצעות נתונים אלו, יהיה ניתן לתאר מערכת הפעלה מציאותית ב- 21/2D או 3D. כמו למשל, דרך הצבת בוהק על חלונות, פסי כותרת, ואובייקטים אחרים בממשק המשתמש, כמו גם לאפשר להם לנוע בתגובה לתנועת העיניים של המשתמש או תזוזת הראש של המשתמש. יתר על כן, יהיה ניתן להשתמש במיקום ראשו ועיניו של המשתמש כדי לאפשר למשתמש "להסתכל מעבר" לחלון לאחר שהמשתמש מזיז את הראש שלו לצד ו/או מזיז את הראש שלו לקראת המסך."
ֿ

כל זה נשמע מאוד מגניב, אבל האם המערכת של אפל תהיה מדוייקת מספיק כדי לספק אפקט תלת מחמדי שמיש? ניתן לשער שבאמצעות המצלמה הקדמית, אובייקטים אחרים ברקע עשויים להיחשב כעיניים, מה שעלול להציב את המשתמש מול חווית ממשק משתמש מוזרה ביותר.



כמובן, הפטנט הזה לא אומר ששיטה זו בהחלט תהיה זמינה במכשירים של אפל, או אם מכשירי iOS אי פעם יקבלו יכולות תלת מימד. אבל זה בהחלט מעניין לדעת כי אפל ללא ספק עובדת על זה.

לעומת זאת, עניין התלת מימד (בטלוויזיות) עוד לא לגמרי יצא מגדר שוק הנישה, למרות זמינותו כרגע. השאלה שאפל צריכה לשקול, היא האם טכנולוגיית התלת מימד במכשירים הניידים תתפוס - או האם היא תישאר כנישה.

האם אתם רוצים אייפון עם יכולות תלת מימד? או שאתם חושבים שיכולות תלת מימד הן דבר מיותר על מכשירי הסמארטפון?

15 תגובות המשך קריאה


כניסת חברים: הרשמה חינם!
שם:
סיסמה:
שכחתי סיסמה
התחבר אוטומטית

ראשי
בעיות סוללה באייפון 5? אפל תחליפה ללא תשלום
בעיות סוללה באייפון 5? אפל תחליפה ללא תשלום
אם רכשתם אייפון 5 בין החודשים ספטמבר 2012 לינואר 2013 אפל קוראת לכם לבדוק זכאותכם להחלפת הסוללה ללא תשלום אצל המשווקים המורשים. האם חברותiDigital, אורנג' ו-DCS ישתפו פעולה?





אפל יזמה תכנית להחלפת סוללה חדשה, כשהיא מודה באחוז קטן של מכשירי האייפון 5 שיש עימם בעיות סוללה. לדברי אפל, חלק ממכשירים אלו חווים חיי סוללה קצרים במיוחד כמו גם מחייבים טעינה בתדירות גבוהה יותר. אם רכשתם איפון חדש בין החודשים ספטמבר 2012 לינואר 2013, ואייפון 5 שלכם חווה תסמינים אלו, ייתכן והנכם עומדים בתנאי הזכאות האמורים להלן, ואפל תחליף את הסוללה שלכם ללא תשלום.




החברה הוסיפה דף ייעודי היום באתר שבו משתמשי האייפון 5 יוכלו לבדוק את מספר הסידורי של המכשיר שלהם מול מסד הנתונים של ההתקנים שייתכן ותהייה להם השפעה על חיי הסוללה. התכנית הושקה תחילה במדינות סין וארה"ב ביום שישי, 22 באוגוסט ותהיה זמינה למדינות נוספות החל מיום שישי הקרוב ב- 29 באוגוסט. אם מכשירכם נמצא זכאי לתכנית החלפת הסוללה, תוכלו לקבל שירות ולהחליפה על ידי ספק מורשה של Apple וללא כל תשלום.


בדיקת הזכאות:
אפל מבטיחה כי החלפת הסוללה תעשה בחינם ומודיעה כי רק חלק קטן מאוד מהמכשירים שנרכשו בין התאריכים שצויינו לעיל יימצאו זכאים להחלפה. מי שאינם מצויים בהודעה אינם צריכים להחליפה. היכנסו לדף התמיכה של החברה והזינו את המספר הסידורי המופיע במכשיר בתפריט ההגדרות -> כללי -> אודות, בגלילה מטה תמצאו את המספר סידורי. במידה ואינכם זכאים תקבלו ההודעה כי המספר הסידורי שהזנתם אינו זכאי במסגרת תכנית, מהסיבות:
• זה אינו אחד מהמספרים הסידוריים בטווח המושפע.
• הרישומים שלנו מראים שהסוללה שלך הוחלפה בעבר, אם שילמת עבור שירות החלפת הסוללה, צור קשר עם אפל, לבדוק אם הנך זכאי להחזר.

אם הנכם חווים בעיות בסוללה ואינכם זכאים להחליפה, תוכלו להיעזר בכתבתו של RAINZ: טיפים לשיפור חיי סוללה, ופיצ׳רים חבויים, הכוללת כמה טיפים וטריקים אשר יאפשרו לכם לחסוך בחיי סוללה.




בעיות הסוללה הן נושא כאוב ומוכר לכל משתמשי הסמארטפון ברחבי העולם, ולמשתמשי האייפון בפרט. על כן החברה יוצאת בתכנית רחבת היקף עבור לקוחותיה בעקבות תלונות רבות של משתמשים. אפל קבעה כי אחוז קטן מאוד של מכשירי אייפון 5 יכולים לחוות חיי סוללה קצרים במיוחד או מצריכים הטענה בתדירות גבוהה יותר. המכשירים שיושפעו מכך נמכרו בין החודשים ספטמבר 2012 ועד ינואר 2013 הנופל בטווח מספר סידורי מוגבל לטענתה. אם האייפון שלכם במצב תקין ומציג את הסימפטומים שצוינו לעיל, מומלץ בכל זאת להשתמש בבודק המספר הסידורי כדי לבדוק זכאותכם בתכנית זו, כיוון שיתכן והמבצע הינו לזמן מוגבל כך שבמידה ותחוו בעיות בחיי הסוללה במועד מאוחר יותר, לא בטוח שתוכלו להחליפה ללא תשלום.

אין זו הפעם הראשונה
הבטיחות היא בראש מעייניה של אפל ועל כן הציעה בחודש יוני השנה להחליף מטענים תקולים מתוצרתה שיוצרו בין אוקטובר 2009 לספטמבר 2012. מטענים ששימשו בעיקר את האייפון 3GS אייפון 4 ו4S כמו גם את מכשירי האייפוד טאץ' והאייפד של החברה. מדובר במטענים מסדרה A1300 שנמכרו בעיקר במדינות אירופה, כשלטענתה, המטענים עלולים להתחמם יתר על המידה, המהווה סיכון בטיחותי העלול לגרום לפיצוץ ובמקרים קיצוניים אף להתלקחות המכשיר. בנוסף לתכנית החלפת המטענים, אפל גם יישמה תכנית להחלפת כפתור הכיבוי/השינה לאייפון 5 ללא עלות.

מומלץ מאוד לגבות את נתוני המכשיר ב- iTunes או ב-iCloud ולכבות את מצא את האייפון שלי לפני מסירתו להחלפת הסוללה.
להמשך הכתבה | 1 תגובות המשך קריאה
 
ראשי
אפל משחררת את בטא 6
אפל משחררת את בטא 6
אפל שחררה את גרסת הבטא השישית של מערכת ההפעלה השולחנית שלה, אך לא שחררה בטא דומה גם למכשירי ה-iOS. בהמשך:





ביום שני האחרון, ה-18 לאוגוסט, שחררה אפל כהרגלה את גרסת הבטא החדשות שלה, אך שלא כמו בפעמים הקודמות הפעם שוחררה רק הבטא השישית עבור מערכת ההפעלה השולחנית, ולא למכשירים המריצים את מערכת ההפעלה iOS. הבטא הנ״ל שוחררה יחד עם סט הכלים של אפל עבור מפתחי אפליקציות, תוכנת XCODE אשר גם כן נמצאת כרגע בגרסת בטא שישית במספר. שחרור זה מגיע בדיוק שבועיים לאחר שחרורם של הבטאות ה-5 במספר הן עבור מערכת ההפעלה השולחנית, OS X Yosemite, והן עבור האייפונים/אייפדים, iOS 8.


במסגרת הבטא החדשה נוספו יכולות כגון:
  • שליחת מידע למפתחים אודות האפליקציה שלהם כאשר אתם משתמשים בה, על מנת שיוכלו לקבל פידבקים מהאפליקציה לצורך שיפורי ביצועים בעדכון הבא.
  • חלק מהאייקונים השתנו על מנת להתאים יותר למראה של iOS 8.
  • תוקנו באגים שהופיעו בגרסת הבטא הקודמת, כך שהמערכת מרגישה יציבה הרבה יותר.
  • יכולות ההכתבה בשפה האנגלית שופרו.
לכל המעוניינים, אפל עדיין לא החזירה את פיצ׳ר ההכתבה בעברית (ככל הנראה עקב ניסיונות לשפר אותו עוד יותר לפני הוצאתו באופן רשמי).
לפני ההנחה הרווחת, אפל מתקדמת בצורה טובה מאוד עם השלמתה של מערכת ההפעלה iOS 8, ועל כן היא ככל הנראה מתחילה בשחרור הבטאות הנ״ל בסבבים של שלושה שבועות (במקום שבועיים), ועל כן ככל הנראה הבטא השישית תגיע במהלך יום שני הקרוב (ה-25 באוגוסט).

שתי מערכות ההפעלה החדשות של אפל צפויות להגיע באופן רשמי בסביבות חודש ספטמבר ביחד עם הצגתם של מכשירי האייפון החדשים (על פי השמועות, יהיו אלה שני מכשירים כאשר הראשון יהיה בעל מסך 4.7 אינץ׳, והשני יהיה בעל מסך 5.5 אינץ׳).
להמשך הכתבה | 5 תגובות המשך קריאה
 
ראשי
מיקרוסופט עושה זאת שוב, לא נכון
מיקרוסופט עושה זאת שוב, לא נכון
המנכ״ל החדש של מיקרוסופט רק נכנס לתפקיד, וכבר חוזר ככל הנראה על טעויות קודמיו בתפקיד. בהמשך:






לפני כחודש, שלח מנכ״לה החדש של חברת מיקרוסופט, סתיה נאדלה, מזכר מפורט לעובדי חברת מיקרוסופט, המציג בתוכו את חזונה של החברה ואת האסטרטגיות העתידיות שלה. כאשר קוראים את המזכר הנ״ל, וכמו כן קוראים גם את הראיון שערכו האתר The Verge עם המנכ״ל החדש, נוצר רושם כי מיקרוסופט מסרבת ללמוד מטעויות.

בעוד החברה מנסה בכל כוחה להישאר שחקן רלוונטי בעולם המובייל, ישנו רושם כי הם אינם מוכנים ללמוד מהמתחרה הגדולה שלהם, אפל, איך ניתן להיכנס לשוק חדש (מבחינת האחרונה) ללא ידע וניסיון קודמים, בעוד השוק הנ״ל מוצף ללא הרף במכשירים מכל המינים והסוגים (כמעט), ובכל זאת לזעזע אותו לחלוטין עם מכשיר משלה, ואף לגרום לכמה חברות מהחזקות ביותר פשוט להתמוטט (לדוגמא: חברת RIM המוכרת גם כבלאקברי) בתוך כמה שנים בודדות. למעשה, לא רק שמיקרוסופט לא מנסה להבין את מנוף ההצלחה של האייפון, אלא שהיא גם מתבצרת בעמדה שלה כמונופול במערכת ההפעלה השולחנית ביחד עם שלל הכלים שהיא פיתחה כגון אופיס וכו׳ כמפתח להצלחתה.

אחד הדברים שמאפיינים את צורת החשיבה של מיקרוסופט בראשותו של נאדלה היא ההסתכלות על קהל הצרכנים שלה כקהל עסקי, דבר השונה לחלוטין מצורת ההסתכלות של אפל וגוגל, ועל כן החברה מנסה לדחוף דווקא את הצורך בכלים המשרדיים שלה כמשהו שימנף אותה מעל למתחרות שלה.
כאשר נשאל נאדלה על ידיי ג׳ושוע טופולסקי מהאתר The Verge לגביי האסטרטגיה של מיקרוסופט בהגברת המכירות של מכשיריה לצרכנים, ענה נאדלה:
ציטוט:
אתה מתייחס לשוק כאילו ״זה נגמר, אפל וגוגל ניצחו בגלל שהם זכו באהדת הצרכנים״, אני הולך לערער על זה. אני הולך להגיד ״לא, כל צרכן חושב צריך לשקול גם את מיקרוסופט כי נחש מה, אתה לא רק צרכן. אתה גם הולך לעבודה, אתה גם הולך להיות פרודוקטיבי ואנחנו יכולים לעשות לך עבודה קלה יותר שם.״ לזה אני שואף.
בעצם הציטוט הנ״ל, טמון בעצם המוקש הגדול ביותר של מיקרוסופט בשורה התחתונה.
לרוב, כאשר צרכן קונה מכשיר סלולרי, הוא קונה אותו על מנת להקל על החיים שלו, על מנת להינות, לשחק, לשבור את השיגרה של העבודה היומיומית המעייפת. אך בעיניה של מיקרוסופט, הדברים נראים כנראה אחרת. בשבילם, על צרכן הינו צרכן פוטנציאלי דווקא מעצם היותו חלק ממעגל העבודה, ולא מסתכלים על הצרכים הפרטיים שלו דווקא.
כאשר בוחנים את ערכת הכלים המשרדיים של מיקרוסופט, מיקרוסופט אופיס, ניתן לראות כי זו שוחררה לאייפון באופן רשמי רק בסביבות יוני 2013, ולאייפד רק לפני כמה חודשים בודדים, ולמרות שעד לאותם הרגעים כלים אלו לא היו נגישים לאותם בעלי מכשירים, קצב המכירות שלהם הרקיע שחקים!

אך לא הכל שחור באסטרטגיה זו, מאחר ועצם ההסתכלות של מיקרוסופט על הצרכנים כלקוחות עסקיים דווקא, מהווה סוג של הימור מעניין. מצד אחד הימור זה הינו ייחודי לחברה הזו (בעיקר מאחר ובלאקברי כבר כמעט ונעלמה מהעולם לחלוטין) ,ועל כן הוא מביא משהו חדש דווקא בצורת ההסתכלות של הלקוחות עליה, אך באותה הנשימה, הימור זה יכול להתברר כמסמר האחרון בארון הקבורה שלה, ממש כמו שקורה בימים אלו לבלאקברי אשר ניסתה להאחז בקרנות המזבח עם המקלדות הפיזיות שלה, בעוד העולם הוקסם לחלוטין מממשק המולטי טאץ׳ החדשני של אפל, ולאחריה גם של גוגל (וכמובן שאר היצרניות שמשתמשות באנדרואיד כיום).

על אף הניסיון המעניין הזה של מיקרוסופט להיות חברה שונה ממתחרותיה, מיקרוסופט עלולה לגלות כי הלקוחות הפוטנציאלים שלה הולכים פחות לאהוב את הגישה ה(סוג של) מתנשאת על קהל הצרכנים, בעודה אומרת ״ממני תראו וכן תעשו״. כאשר נכנסו מכשירי האייפון למקומות העבודה שלנו (וכמובן גם מכשירי האנדרואיד טיפה לאחר מכן), החל תהליך במקומות העבודה בו צורת העבודה הישנה (עבודה מול תוכנות מחשב מסויימות) לעבור לאט לאט גם למכשירים הניידים הללו, תוך הנגשתם בצורה פשוטה, יעילה ואינטואיטיבית. כיום ניתן לראות כיצד מכשירי האייפון הינם חלק אינטגרלי במקומות העבודה שלנו, ביחד עם מכשירי האייפד שגם כן תפסו חלק נכבד בניסיון להקל לנו על העבודה שלנו. דוגמא מעולה לכך ניתן לראות דווקא במוסדות הרפואיים אשר מתחילים להשתמש יותר ויותר במכשירים כדוגמאת האייפד על מנת לנטר תיקים רפואיים, לבדוק תקינות של פעולות הגוף של החולה (דופק, לחץ דם וכו׳) ועוד. אצל מיקרוסופט לעומת זאת, הגישה היא הפוכה. במקום שמקום העבודה יצטרך להשתנות בעבורנו, פשוט נקבל מכשיר סלולרי/טאבלט אשר מריץ את אותה המערכת הפעלה (כמעט) שנמצאת במחשב שלנו במקום העבודה, ונעשה את אותן הפעולות בדיוק דרכו. מצד אחד, נשמע כמו דבר מצויין - אחרי הכל מדובר על אותה הסביבה המוכרת לנו מזה זמן מה, ואין צורך להסתגל לצורת עבודה חדשה, אך כאן גם טמונה בעיה גדולה יותר - האם הממשק הקיים כבר לפני כן באמת היה נוח ואינטואיטיבי מספיק בעבורנו? האם לא נרצה משהו פשוט יותר וקל יותר לעבודה על גביי המכשיר הקטן שנמצא אתנו? זוהי בהחלט בעיה לא קטנה אשר יכולה להוות חרב פיפיות בעבור מיקרוסופט, במידה ולא תמצא נוסחה אשר תשלב את שתי העולמות הללו גם יחד.

לאחר שהתעמקנו בענייני ממשקים ועבודה, בואו נצלול אפילו עמוק יותר להבדל הגדול בין הגישה החדשה של מיקרוסופט לבין גישתן של אפל וגוגל דווקא דרך עינייו של הצרכן עצמו. אפל, החלוצה הראשונה בהנגשת מכשירי סמארטפון דווקא לקהל שאינו צרכני, בנתה אקוסיסטם רחב בעל ממשק פשוט ונוח המיועד לתת לכל אחד ואחת מאיתנו את היכולת ליצור תוכן, לצלם, לשמוע מוזיקה, לגלוש באינטרנט, לשחק במשחקים וכו׳, תוך כדי מתן כלים חזקים לא פחות גם בתחום העסקי. במילים אחרות - מחשב כף יד אמיתי. גוגל, אשר שיתנה את כל צורת המחשבה שלה לאחר צאת האייפון, השכילה להבין כי הצרכנים הפוטנציאלים שלה רוצים מכשיר פשוט ונוח ליומיום אשר יבדר אותם אך ממש כמו אפל, יתן להם מחשב אמיתי בכף היד. מיקרוסופט לעומת זאת, בוחרת להתמקד דווקא בצדדים העסקיים יותר (אשר בהם היא חזקה יותר מכל חברה אחרת) ופחות בענייני הפנאי של המשתמשים שלה. הגישה העסקית הזו מגיעה לידיי ביטוי גם בצורת השיווק של מכשירי הסמארטפונים שלה, כאשר אלה ממותגים כמכשירים לעסקים. אך שלא כמו בלאקברי (אשר יועד חד משמעית לאנשי עסקים נטו), מיקרוסופט רואה בכל אחד מאיתנו פוטנציאל לשימוש עסקי (וכאן אנו חוזרים לדבריו של נאדלה בראיון עם האתר The Verge).


ניסיונותיה הכבירים של מיקרוסופט להישאר שחקן רלוונטי בשוק הסמראטפונים מתחיל להיות מעניין יותר, אך באותה הנשימה גם מטריד מאוד. עושה רושם כי אחרי כל הזמן שעבר מאז השקתו של האייפון הראשון ועד היום (תוך כדי התחלפותם של מנכ״לים אשר יחד איתם גם התחלפו הגישות בחברה הנ״ל), מיקרוסופט לא משכילה ללמוד דווקא מיריבותיה את סוד ההצלחה שלהן בשוק כל כך רווי ותחרותי. האם על אף דברים אלו, אנו נזכה בכל זאת לראות בתקומתה של מיקרוסופט מן העפר? או שמא נזכה לראות בדעיכתה הסופית של שחקנית משמעותית אשר תרמה רבות לשוק הנ״ל? נשאר רק לחכות ולראות.

מקור: tuaw.
תרגום, עריכה ותוספות: ebest.
להמשך הכתבה | 9 תגובות המשך קריאה
פורומים חדשות לוחות עוד באייפונס לוח בקרה
תיקון אייפון חדשות כללי לוח אייפון אייפון 5 צור קשר
פיתוח לאייפון חדשות אביזרים לוח אייפוד דרושים
אייפון בישראל חדשות תוכנות לוח אייפד פרסם אצלנו
מוצרי אפל חדשות משחקים לוח סלולר Facebook
iFriends דיון אביזרים לוח אפל מועדון חברים הצהרת פרטיות
פורום אייפד אייפון iFriends אוזניות לאייפון למעלה
אחסון אתרים אייפד


כל הזמנים הם GMT +2. השעה כרגע היא 15:21.

מופעל באמצעות VBulletin גרסא 3.8.7
כל הזכויות שמורות ל"קבוצת אייטל בע"מ" מנהלת ומתחזקת את אתר iPhones.co.il ©
iPhones.co.il © כל הזכויות שמורות ©Ad Management by RedTyger

SEO by vBSEO 3.3.0