הרומן של אפל ו- BMW ממשיך

ע״י

דיווחים חדשים מגלים פרטים נוספים על הקשר בין אפל לבין BMW, בהקשר לפרויקט הרכב השמועתי של אפל, כשנראה כי ה- i3 של BMW הוא מוקד העניין.

 

 

Apple and BMW

בחודש מרץ האחרון החלו להגיע לרשת דיווחים לפיהם אפל נמצאת במגעים עם חברת BMW, במטרה לפתח גרסה ייעודית של הרכב החשמלי i3 שימותג על ידי אפל בתור ה- “Apple Car”. זמן קצר אחרי פרסום הידיעה חברת BMW הגיבה באופן רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס כשהיא מכחישה את המגעים מול אפל בנושא בניית רכב, אם כי ההודעה ציינה שיצרנית הרכב נמצאת בקשר מתמיד עם תעשיית ה- IT וטלקומוניקציה לגבי חיבור רכבים לאינטרנט והשירותים השונים. אולם זמן קצר לאחר מכן בראיון שערכה רויטרס עם Klaus Froehlich, ראש מחלקת המחקר של BMW, ציין Froehlich שהחברה לא תהיה מעוניינת לקיים שותפות עם חברה אחרת, במידה והדבר יצריך ממנה לשתף ידע וניסיון מליבת העיסוק שלה. אולם במקביל הוא התחמק מלתת תשובה ישירה לשאלה האם BMW עשויה לשתף פעולה עם אפל לייצור ופיתוח רכב, כשהוא טוען ש”הוא מעדיף להתייחס לנושא באופן היפותטי וכשמדובר בתחום הטכנולוגיה, BMW מעדיפה להתמקד בחוזקות שלה”. אולם במקביל Froehlich גם החמיא לאפל באומרו שבין אפל לבין BMW יש לא מעט במשותף: כששתי החברות מתמקדות במיתוג פרימיום עבור המוצרים שלהן, שתפתחים באופן מתמיד ומציגים דגש על עיצוב אסתטי.

כעת הדיווחים בנושא חוזרים לכותרות כאשר תחילה האתר הגרמני Manager Magazin דיווח שלפי מקורותיו טים קוק ועוד בכירים באפל נסעו למפעל של BMW בעיר לייפציג שבגרמניה, כדי לבקר במפעל הייצור של ה- i3 של החברה ובפרט בייצור שילדת סיבי הקרבון של הרכב החשמלי שלמרות העיצוב הייחודי שלו, זכה לביקורות טובות לגבי תפקודו החשמלי. בהמשך דיווח של רויטרס מתיימר לשפוך אור נוסף על הנושא כשהוא מתחיל באישוש הדיווח של Manager Magazin. רויטרס ממשיך ומגלה שהמגעים בין אפל לבין BMW נפסקו מאחר ונראה שאפל בין אם היא ציינה במפורש או לא, מעוניינת לפתח בעצמה רכב חשמלי מתוצרתה, ולא להשתמש במרכב הקיים של ה- i3. בהתאם לכך BMW חוששת לחשוף בפני אפל פרטים נרחבים לגבי הטכנולוגיות ושיטות הייצור החדישות שלה, בהן החברה משתמשת לייצור ליין הרכבים החדשים שלה ובפרט ה- i3, מכיוון ש- BMW לא מעוניינת להפוך להיות ספקית חומרה בלבד עבור רכב כזה או אחר עבור אחת מענקיות הטכנולוגיה, שלאחרונה מרחיבות את עניינן בתחום הרכב.

הדיווח של רויטרס מציין שבמהלך הביקור במפעל הייצור של ה- i3, אפל הביעה התעניינות בתהליכי הייצור של הרכב, ולטענת מקורות מ- BMW אף התרשמו מאוד מהעובדה ש- BMW נטשה לא מעט מתהליכי הייצור הישנים שלה, לטובת חדשים ומשופרים, דבר שאפל עושה בעצמה לא אחת. נראה כי כרגע המגעים בין אפל לבין BMW הופסקו, אם כי ב- BMW לא שוללים את האפשרות שהמגעים יתחדשו בעתיד הקרוב, כאשר נראה כי יצרניות הרכב מבינות כי עולם הרכב נמצא במסלול התנגשות ישיר עם עולם המחשוב והטכנולוגיה, וכי אם ברצונן לשרוד בעולם החדש ולא להנמק כמו שקרה לענקיות הסלולר בשנים שלאחר השקת האייפון, עליהן לפעול בשיתוף עם חברות הטכנולוגיה ולשלב בין היכולות והחוזקות של כל צד. מילים אלו נשמעו מפיו של Peter Schwarzenbauer בכיר ב- BMW האחראי על פרויקט ייצור המיני וכן על השירותים הדיגיטלים של החברה, שבראיון שנערך עימו בשנה שעברה הוא לא הסכים להתייחס לגבי השמועות על שיתוף הפעולה עם אפל, אך ציין את הדברים הנ"ל והרחיב כי על יצרניות הרכב לשחרר את הגישה שמדובר בהם או בנו, ושיצרניות הרכב לא יוכלו להציע את המוצרים הטובים ביותר, שהלקוחות דורשים – קרי רכבים חכמים – ללא עזרתן של חברות הטכנולוגיה.

bmw-i3-apple

ה- i3 של BMW

רויטרס העלו את האפשרות שהביקור של אפל במפעל הייצור של רכבי ה- i3 בלייפציג עשוי להיות נקודת מפנה מבחינתה של אפל, ולהיות העתק של ימינו לביקור של סטיב ג'ובס במעבדות המחקר של חברת זירוקס בסוף שנות ה- 70'. ביקור ששינה מקצה לקצה את השקפת העולם של ג'ובס לגבי תחום המחשוב ונתן לו הצצה לאפשרויות הגלומות בדמות 3 דברים: שפת פיתוח מבוססת אובייקטים (או OO), העכבר כממשק קלט והממשק הגרפי. כל אלו הגיעו ברבות הימים למחשבי המק של אפל, תחילה עם העכבר והממשק הגרפי במחשב הליסה ולאחר מכן במקינטוש. כששפת ה- OO היוותה את הבסיס למערכת ההפעלה NeXTSTEP שהייתה הבסיס ל- OS X ובהמשך ל- iOS.

היתרון של אפל הוא לא רק בכישרון העצום של החברה, כזה הנפרש החל מתחום הפיתוח והחומרה ועד לתחום העיצוב, דבר שהוא חשוב מאוד בתחום הרכב. אלא גם במשאבים העצומים שעומדים לרשותה של אפל הכוללים מעל ל- 200 מיליארד דולר, שמאפשרים לאפל להפוך ולהיות ליצרנית רכב עצמאית.

 

מקורות: Manager Magazin ורויטרס
עריכה, תרגום ותוספות: natisho