אפל משיקה תחנת עגינה לשעון

ע״י

אתמול הודלפו לרשת תמונות של תחנת עגינה מבית אפל, עבור השעון. היום אפל החלה למכור את התחנה והיא אפילו לא כזאת יקרה – באופן יחסי.

 

 

watch-dock-6

ליין המוצרים של אפל ידוע בזכות מגוון האביזרים הפריפריאליים הנרחב שלו שיוצר תעשיה פורחת של מוצרים ואביזרים צד ג'. אפל גם עובדת באופן נרחב עם השותפות שלה בנושא כחלק מתוכנית ה- MFi, שהיא קיצור עבור Made For iPhone/iPad/iPod (מחקו את המיותר). באופן דומה אפל גם עובדת עם השותפות שלה לגבי השעון, בין אם מדובר ברצועות או תחנות עגינה. כל אלו לא מנעו מאפל להציג תחנות עגינה משל עצמה עבור ליין המוצרים שלה. תחנות עגינה אלו החלו עם נגני האייפוד, והמשיכו עם מכשירי האייפון – כשהאייפון הראשון אפילו עם תחנת עגינה כחלק מהקופסא, דבר שאפל הפסיקה אחרי הדור הראשון – וכם גם עבור מכשירי האייפד. לאחרונה אפל רעננה את תחנות העגינה שלה עבור מכשירי האייפון עם עיצובים מינימליסטיים המתאימים מבחינת הצבעים והחומרים למכשירי האייפון החדשים שעשויים ממעטפת אלומיניום מאולגן בצבעים: אפור גרניט (או אפור חלל), כסף, זהב או זהב וורוד.

אולם עבור השעון שהושק לפני כחצי שנה, אפל עדיין לא הציגה תחנת עגינה ונראה כי החברה נותנת ליצרניות להשתלט על האקוסיסטם הזה, עם הצגה של עיצובים מעניינים ודי איכותיים. מה שכן נראה כי החיפזון מן השטן ומספר חודשים אחרי שאפל השיקה את השעון, החברה הציגה מצב לילה שמוצג על מסך השעון ברגע שהוא מחובר למטען המגנטי שלו, ושוכב על צידו. במצב זה השעון מציג את השעה בצבע ירוק זרחני – נוח לעיניים – וניתן להשתמש בו כשעון מעורר. הצגת המצב הזה כחלק מ- watchOS 2 תפס את יצרניות תחנות העגינה צד ג' של השעון לא מוכנות, וחלקן נאלץ לשנות את התוכניות שלהן אחרי שהן כבר החלו לייצר ואף למכור תחנות עגינה עבור השעון.

אתמול החלו להופיע ברשת תמונות של תחנת עגינה מבית אפל עבור השעון, כשראשון להציג אותן היה האתר הצרפתי iGeneration שציין כי תחנת העגינה תהיה תחנת עגינה פשוטה עם מחבר מגנטי להטענת השעון, שיכלל במארז, שיכלול גם כבל טעינה עם מחבר ברק באורך של כ- 2 מטר. זמן קצר לאחר מכן האתר הגרמני Grobgebloggt.de הציג תמונות נוספות ובאיכות גבוהה יותר של תחנת העגינה, כשניתן היה לראות מתוכן את האופן בו השעון מונח בה. תמונות אלו גילו כי תחנת העגינה שמגיעה בעיצוב עגול, מכילה באמצע שלה את המחבר המגנטי שיושב על ציר המתחבר לחלק האחורי של השעון. מחבר זה יושב על זווית ובהתאם לכך ניתן להטעין את השעון ב- 2 מצבים: מצב רגיל בו השעון שוכב על המחבר המגנטי ולמעשה מונח על תחנת העגינה. והמצב השני הוא שהשעון מונח על צידו כשהמחבר המגנטי מורם ולמעשה מאפשר להטעין את השעון במצב הלילה הנ"ל.

המחיר של תחנת העגינה של השעון הוא לא כזה זול, ונראה כי באירופה אפל מתמחרת אותו במחיר של כ- 89 יורו, שכלל הנראה יתורגמו למחיר של כ- 90$ בארה"ב. מדובר במחיר יקר עבור תחנת עגינה, כאשר זו של מכשירי האייפון עולים כ- 39$ בלבד, ובמיוחד לאור העובדה שבשוק יש כבר מספר תחנות עגינה של כאמור יצרניות צד ג', הנמכרים במחירים ממוצעים של כ- 59$. מה שכן תחנות עגינה צד ג' אלו לא מגיעות עם כבלים משל עצמן, דבר שצפוי להשתנות בקרוב ולהעלות ככל הנראה את המחירים בהתאם, כאשר כבל טעינה של 2 מטר עם מחבר ברק עולה כ- 29$ לבדו. משמעות הדבר הוא שכשליש מהמחיר של תחנת העגינה הוא עבור הכבל עצמו מגיע כחלק מהתוכן באריזה.

תחנת העגינה זמינה לרכישה בחנות ההאפלסטור המקוונת ובחלק מחנויות האפלסטור, בעיקר באירופה, כשהיא צפויה להגיע ככל הנראה בימים הקרובים גם לחנויות בארה"ב.

להמשך דיון

 

מקורות: iGeneration, Grobgebloggt.de ואפל
עריכה, תרגום ותוספות: natisho